Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Du sätter alltså likhetstecken mellan våldtäktssomalier och vita män i Sverige hur illa ni beter er mot dem ni utsett till era offer.
Intressant tolkning faktiskt.
Svårläst mening - jag förstår faktiskt inte vad du menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Ditt sätt att sätta likhetstecken mellan somaliska män som beter sig illa mot en vit flicka i trosa och behå som vita män i Sverige beter sig mot människor med svart hud är rätt talande.

Jag förstår inte vad du menar här heller, utveckla gärna.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Så svenskar är så hatfulla att ett litet barn inte kan få ha på sig något angående Lucia?
Jag vet inte att det är svenskar som är hatfulla - det är ingenting jag yttrat mig om över huvud taget. Det kanske är invandrare - jag låter det vara outtalat. Mitt resonemang snuddar inte ens vid den frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Du menar att folk i Sverige är så hemska att hela livet blir förstört för ett barn för att det har svart hud och firar Lucia?
Jag undrar lite hur det ligger till med läsförståelsen. Det har blivit tråkigt att skriva här på Flashback, för det handlar om attacker istället för att försöka förstå och förmedla resonemang. Du gör inte ens ett försök att tänka kring vad jag skriver, utan går istället direkt till attack. Trist! För att klargöra:
Jag menade (och skrev) att någon som blir utsatt för hat kan bli traumatiserad, och därigenom få lida hela livet. Detta gäller alla människor, oavsett hudfärg. Till och med djur, när vi ändå ska vara inkluderande. Förstår du mig bättre nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Din beskrivning av Sverige eller svenska män är rätt ruskig.
Jag har inte skrivit någonting om svenska män, så jag vet inte varför du uttrycker dig så.
Citat:
Ursprungligen postat av
blim
Och din inställning är då att svarta barn ska ha burka på sig så att man inte ser deras hud när de firar Lucia?
Nej, min inställning är att man inte försätter barn i situationer som de uppenbarligen far illa av. Det är lika ansvarslöst att skicka ut ett barn för att åka skridskor på tunn is, eller åka bil utan bälte, eller vad du nu vill jämföra med.