2016-12-04, 10:29
Medlem
Jag förstår inte riktigt varför vissa företag envisas med att provocera sina kunder med att göra sådana här radikala utspel. Hade jag varit aktieägare hade jag varit väldigt irriterad. Det är trots allt inte företagets sak att göra radikala politiska statements utan meningen för ett brett varuhus är att vara för alla: äldre och konservativa liksom unga och radikala.

Det är lite som Audis satsning på Kakan Hermansson för ett tag sedan. Det finns ingen som helst logik i det utan verkar mest vara en eller två marknadspersoners personliga politiska uppfattningar som vädras genom företagets kommunikationsplattform. Personligen tycker jag det är oseriöst. För hur många kunder tycker att det här är positivt? Det är kanske 15-20% totalt - ungefär de som röstar på extrempartierna samt minoriteten superliberaler och jätteröda inom storpartierna. Merparten sossar är ju äldre exempelvis och personer på 60-70+ som tycker att det känns kul med Hen-lucia är lätträknade. Detsamma gäller konservativa SD, Moderaterna och naturligtvis KD.
Citera
2016-12-04, 10:34
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Att ni orkar bry er...

Jag är tämligen säker på att de här reaktionerna var precis vad Åhléns var ute efter.

Inga reaktioner -> ingen uppmärksamhet -> misslyckad kampanj
Reaktioner -> uppmärksamhet & pk-pluspoäng -> lyckad kampanj

Negativa reaktioner -negativ uppmärksamhet- misslyckad kampanj -färre kunder
Citera
2016-12-04, 10:39
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Man får ju liksom tycka vad man vill om det hela, men är man så jävla enkelt lagd i hjärnan att man blir såpass provocerad som TS m.fl blir av det så kanske man bör överväga medicinering för sina psykiska åkommor.

Räcker inte, dom borde avlivas
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Ålens? Åhlens stavas det ta mig fan. Trodde det handlade om en ort först. Det ser ut som ett ungt barn och hålla på och mobba små barn är bara sjukt. Det är inte ungens fel att Åhlens vill göra reklam. Vi vet ju att en del kommer skriva sjuka saker om barnet på facebook och då kommer det slå tillbaka på er/oss som det brukar göra. Vissa lär sig aldrig.
Citera
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Negativa reaktioner -negativ uppmärksamhet- misslyckad kampanj -färre kunder

All reklam är bra reklam, det går 8 zoombies på varje klart tänkande människa så Åhlens kommer göra *katsching* på denna julkampanj!
Citera
2016-12-04, 10:40
Medlem
idioter, som tycker att detta förstör traditioner, traditioner utvecklas, eller vill ni fortfarande bränna lucia på bål???
Citera
2016-12-04, 10:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothot
idioter, som tycker att detta förstör traditioner, traditioner utvecklas, eller vill ni fortfarande bränna lucia på bål???
Vet inte om vi någonsin har bränt någon Lucia under ett firande i Sverige?
Citera
2016-12-04, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
"Muhammed - en joddlande resa" med Johan Glans som profet. Jag hade sett den, vad den än är.

Javisst. Frågan är varför PK-eliten skyndar att skända alla svenska/västerländska traditioner som Lucia men inte hbtq-certifierar profeten, imamer, Buddha, påven och fan och hans mormor?

Det om något borde ge Åhléns uppmärksamhet och generera intäkter även för media?

Varför inte en utställning på Världskulturmuseet i mångkulturens namn? med Johan Glans 😂
Senast redigerad av tarnerdig 2016-12-04 kl. 10:48.
Citera
2016-12-04, 10:45
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Det värsta är att ingen får ha en negativ åsikt om deras val av Lucia. Man får inte ens prata om det och alla negativa inlägg raderas.

Att dom inte begriper att irritationen bara blir större när man inte ens får komma till tals.
Nej dom raderar allt kritiskt även om det bara är mot Ahléns!
Citera
2016-12-04, 10:49
Medlem
Dofternas avatar
Skellefteå hade sin första svarta lucia ca 1990, hon blev framröstad av lokaltidningens läsare. Har vissa i tråden inte kommit längre? Vad är problemet?
Citera
2016-12-04, 10:49
Medlem
marfokabs avatar
En otroligt förutsägbar och slätstruken annonskampanj.
Om de verkligen tänkt provocera skulle de givetvis valt en vit, medelålders, heterosexuell man.
Citera
2016-12-04, 10:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Nej dom raderar allt kritiskt även om det bara är mot Ahléns!

Är det så jävla konstigt när det är ett barn inblandat? Är du dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in