2020-08-18, 14:01
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickeyersel
Jag har noterat det med och som vi sagt i tråden, det är PK-poäng för företaget att ha en neger med.
Varför inga asiater? Finns ju fler asiater än negers i Sverige..

Dom är inte lika tydligt "svarta" ,inte säkert budskapet når fram på ett säkert och självklart sätt.

De är ju visst det en reklam där en gapade VANLIGT FOLK
En när han ser jätte ledsen utför mjölken till kaffet är slut
Ens om håller för mun så inte kamera kan se vad man säger
osv osv kanske för vissa med viss politisk inriktning tänder på dem
Citera
2020-08-18, 14:01
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
"flergångskassen" reklam

nu med en slöjaklädd afrikanska

Progressionen fortsätter, nu ska slöjan också normaliseras & bli Svensson

Har de bytt?
Citera
2020-08-18, 14:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
"Zmarta" reklamen är nästa accepterande av språkbrytande invandrare. och ni märker fortfarande ingenting och bekräftar min spaning

Jag blev tvungen att avbryta min workout climber rörelse för jag fick ett aggressions utbrott
av att höra, numera kan man inte ha reklamen på, eftersom man utsätts för denna propaganda,
ljudet måste av för säkerhets skull.

I Kry app reklamen huserar nästa afrikan för att påminna om den svenska
demografiska utmaningen

Men hade den pratat med tjutröst som iden där monkeydance hade det vart OK ?
Citera
2020-08-18, 14:23
Medlem
LKKINGENs avatar
Jag har vid flertal tillfälle skrivit till berörda företag och frågat varför de inte har svenskar i sin reklam när den visas i Sverige för en svensk publik.

Ibland får man faktiskt svar med den vanliga skiten om representera hela samhället bla bla.

Åtminstone tycks de som skriver så veta vad en svensk är.

Men om ni nu tycker som många här tycks göra så skriv till företagen o fråga.
Bara rakt av inga dumheter så slipper ni en anmälan om HMF eller annat trams.

Här lär de inte få reda på vad ni tycker, sprid era tankar till företagen gott folk.

Låt den tysta majoriteten tala.

"Den i fickan knutna näven har talat"
Citera
2020-08-18, 19:30
Medlem
Leffe020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Bara läsa nyhetsartiklar ifrån den tiden. Desertörerna ifrån Vietnam kriget ställde till med kaos i Svenska samhället

Hahah fan Vad du yrar en massa skit.
Citera
2020-08-23, 10:17
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Varför gör de inga studier angående etnisk representation i reklam? Vänstern brukar ju annars vara väldigt pigg på liknande undersökningar.

Är det för att man slutar göra "studier" när man är nöjd med resultatet?
Ser framför mig rubriken på Aftonbladets hemsida:
Citat:
Endast 57% av människorna i svensk reklam är afrikaner. ✓ Experten: "2+2=5" ✓ Forskare: "أن نائم ، اتصل لاحقًا"
Citera
2020-08-27, 01:22
Medlem
Dogshits avatar
För att reklam är till för att locka människor till köp, igenkänningsfaktorn är viktig för att åstadkomma detta. Sverige är inte helvitt därav även multietnisk reklam.

Det castas alltså inte multietniskt till reklam pga av någon sorts foliehatteori utan för att de som skapar reklam vill att deras kunder (företagen som köper reklamtjänster av reklambyråer) ska sälja så mycket som möjligt. Vilket då i lyckade fall leder till att reklambyrån får behålla kunden (det säljande företaget) och tjäna mer pengar på ytterligare uppdrag. Kapitalism kort och gott.
Senast redigerad av Dogshit 2020-08-27 kl. 02:15.
Citera
2020-08-27, 01:26
Medlem
Jag håller mig till SVT. Där slipper man all irriterande reklam. 👍
Citera
2020-08-27, 14:03
Medlem
De reklamerna jag hatar mest nu är IKEA och "Penny" den senare har en ful neger som sitter i en stol med oklart kön, får f*n kväljningar, någon mer som får samma känsla?
Citera
2020-08-27, 14:34
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kolla nätporren. Vita kvinnor utgör kanske någrs enstaka procent av jordens befolkning men det är vita kvinnor i 98% av alla porrfilmer. De dricker piss o sperma och piskas och gudvetallt. Vem producerar då detta och varför den extrema dominans av just vita kvinnor?

100% detta.

Det är alltid svart/brun man och vit kvinna i dessa reklamer och annonser, framför allt i USA/Canada/UK. Sverige bara apar efter.
Senast redigerad av Spinnacer 2020-08-27 kl. 14:37.
Citera
2020-08-27, 16:09
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
De reklamerna jag hatar mest nu är IKEA och "Penny" den senare har en ful neger som sitter i en stol med oklart kön, får f*n kväljningar, någon mer som får samma känsla?

Håller med. Jag mår på riktigt illa av det. Trodde jag var ensam. Just den sistnämnda du tar upp får mig spyfärdig.

Jag tycker mig alltid ha varit tolerant men nu har blivit mer och mer äcklad. Med den här överdosen av PK slutar det väl med att hela folket till sist blir rasister och homofober.
Senast redigerad av Sotern 2020-08-27 kl. 16:12.
Citera
2020-08-28, 16:44
Medlem
Den här bilden är webbreklam - dök upp som annons i lokaltidningen - men den känns väldigt typisk för svensk reklamestetik och "trendighet" numera. Tjejen på bilden och hennes "outfit" känns krånglig, tillgjord, hopblandat utan någon verklig stilkänsla. Håret har ett antal guldblonda slingor men i själva verket är hon nog naturligt mörkhårig (dessutom ligger det nästan exakt som en hijab skulle ha gjort), ansiktet och ögonen ser ut som typ Syrien eller Irak. Kappan hänger fel och slängigt, det ska se oansträngt casual och litet dyrt ut men istället blir det bara slarvigt (dessutom tråkig färg och alldeles för stor modell verkar det). Leendet är extremt insmickrande. Allting i bilden doftar fejk, mer eller mindre, och en fejkad, osäker stilkänsla - och just det känns så typiskt för svensk reklam de senaste 10-15 åren.

https://www.merpengar.se/ (bilden t h från Zmarta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in