Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Kolla eurostats rapporter, de finns nogsamt deklarerade i den stora sexköpstråden ( oantastligts)
där syns klart och tydligt svart på vitt att Sverige har lägre siffror för trafficking än vad länderna i vår närhet har som inte har sexköpslag. T.o.m rejält lägre.
Sen har du vidare en rapport från polisen, som menar att de pga sexköpslagen har lättare komma åt just denna sida av handeln. Finns också länkat i den tråden.
Vidar så har du rapporter både från Tyskland, Nederländerna och jag tror också jag läste något liknande från Storbritannien att man inte har sett att legalisering leder till minskad trafficking, eller att man lättare kommer åt denna sida utan tvärtom. Detta fins också i den tråden.
Så jag upprepar frågan:
Vilken grupps "rättigheter" ska man satsa på? Alla dessa sexsäljare som gör det heeeelt frivilligt, och kan sluta nääääääär som helst. Deras business, säkerhet och kunders säkerhet eller världens sextraffickingoffer?
Så lång rapport, jag orka inte läsa igenom hela, bara att det fanns en massa förbehåll till allt då det uppenbarligen finns så många parametrar att ta hänsyn till och olika rapporteringar från olika länder.
Men i alla fall kom jag till att några länder sticker ut, sen ser det ganska lika ut i de övriga, små skillnader med andra ord.
Tyskland ca 0,8 fall per x tusen inv. Sverige ca 1 fall per x tusen inv, Norge på samma nivå som Tyskland…..tja du har väl läst den själv, eller inte eftersom du påstår annat.
Jag länkar för säkerhets skull så vi pratar om samma sak, sid 27 finns sammanställningen jag titta på.
https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/eurostat_report_on_trafficking_in_human_beings_-_2015_edition.pdf
Menar du äntligen att du har fel och vi skall anamma den Tyska modellen sexköpslag, för den statistiken visar på att vi misslyckas i förhållande till Tyskland i alla fall.
Sen är Trafficking inte bara sex det handlar även annat (sexköpslag hjälper inte dessa trafficking offer), i NZ kunde man tydligt se att sexköpen var på samma nivå före och efter, i Sverige vet jag inte, men förmodligen är det samma sak här av svenska medborgare, bara det att handeln inte sker i Sverige utan våra grannländer få ta den bördan med allt vad det innebär.
Personligen är nog NZ den bättre av de 2 men jag kan ha fel.
Du har fortfarande inte lyckats visa upp något till mig som visar på några negativa konsekvenser av NZ modellen.