Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Ursäkta skall använda hen ..
I alla fall så med andra ord så skall 554 annonsörer ha lagt ut 6 411 ytterligare annonser...för att vi skall få en minskning....ok det låter logiskt,
Nej, det låter inte ett dugg ologiskt - givet att det blir ca 11 annonser per person .. fördelat på 10 veckor är det ca 1 annons i veckan.
På annonssidorna lägger samma personer in nya annonser - och om du kollar runt lite så kommer du upptäcka att samma person kan lägga i en ny annons mer än en gång per dag ..
Detta för att hamna först på sidan - och inte halka bakåt tidsmässigt, eftersom de flesta inte orkar bläddra tillbaka en massa sidor i jakt på en annons ...
Det framgår också av utredningen att många annonser spåras till samma telefonnummer t ex.
Citat:
Vi kan om vi utgår från LS rapporten och statistik på kvinnor som utsätts för våld konstatera att sexköpare, de manliga är de som har minst våldbenägenhet mot kvinnor.
Ganska logiskt egentligen när man tänker efter, inte det resultat man strävat efter men logiskt.
Var framgår det?
Var sägs det ens att kvinnor i högre grad än manliga prostituerade råkar ut för våld från kunderna?
Citat:
Vad i den enkäten påvisar att det inte är samma man plockat ut ur de 60 från RA, telefon och internet (det var inte RA som jag tolkat det)...jag använder din logik nu....fast den gäller väl inte i detta fall.
Jag fattar inte ens vad du menar här ..
Du får förklara bättre hur du tänker.
Citat:
I vilket fall som helst är det väl så att alla vill inte vara med i underökningar med tanke på den stigmatisering som är....varför skall man bortse från det, bara för att de var bara 14% som svara (enligt dig).
Räkna själv så ser du att svarsfrekvensen är knappt 14,5% .. du behöver inte ta mig på orden.
Givet att RA varit med och samplat underlaget och att det riktas mot en grupp vars rättigheter RA påstår sig företräda är svarsfrekvensen anmärkningsvärt låg -- i synnerhet om det nu faktiskt anser att RA för deras talan och lobbar för rätt saker.
Citat:
De som svarade skall väl betraktas som än mer värdefulla som källor, eller skall vi börja bortse från alla som inte sluter upp och svarar men mer än 50%....då lär man inte ha mycket att gå på.
Nej, så fungerar det faktiskt inte. Ju större bortfall du har i en undersökning - desto högre blir osäkerheten i resultaten.
Citat:
Jag efterlyste den delen (hur det ser ut i andra länder) som då även regeringen efterfråga men jag hittar inte att LS har utfört det.
LS har inte utfört sådana rapporter nej - däremot har de i sina jämförelser använt rapporter genomförda i andra länder -- och utgått från dem.
Vill du veta alla rapporter de utgått ifrån så får du titta i källförteckningen.
Citat:
Svenska mäns trovärdighet, när de får frågan om de köpt sex...Ja det låter som en sanning som man inte behöver ifrågasätta utan det är siffror man rakt av kan lägga in i rapporten utan betänklighet
Återigen - det har de ju inte gjort. Har du inte läst rapporten?
Citat:
Men summa kardemumma.
Vår sexköplag har inte förbättrat läget det minsta, vilket rapporten visar och om vi legalisera, tja vi är alla salig i vår tro men vi kan inte med säkerhet veta att det skulle försämras.
Enligt AI och andra skulle det bli en förbättring, ökad säkerhet, minskad stigmatisering o.s.v.
Vårt förbud mot sexköp har hållit tillbaka prostitutionen så att den relativt sett över tid minskat - samtidigt som den ökat i länder utan liknande lagstiftning.
Vår lag har dessutom verkat normativt så att fler idag är för ett förbud mot sexköp och färre tycks köpa sex ..
Gatuprostitutionen som dessutom alltid ansetts vara den mest utsatta formen har halverats.
Citat:
Det är bara en allt för stor prestigeförlust för det styrande fittstim för att man skall ens tänka tanken på att följa resten av världen och agera lite logiskt.
Huga tanke om det skulle visa sig att de har haft fel i alla år.
Fast det finns ju inget som ens antyder att det skulle varit fel .. tvärtom - utvecklingen i Sverige visar att sexköpslagen har positiva effekter.