Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-03, 16:32
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag kommer att ta Mirtazapin i två dagar till natten lördag och söndag (tar ingenting annat som kan påverka), när är det safe att köra MDMA? Ska jag vänta till tisdag, onsdag? Jag tar alltså inte Mirtazapin annars utan jag behöver ta de till natten nu i två dagar.

Är ej insatt i mirtazapin, men:

Citat:
På grund av sin farmakologiska struktur saknar Mirtazapin några av de antikolinerga, serotoninrelaterade och adrenerga biverkningar som ofta ses hos SSRI-preparat.

Det kanske inte påverkar alls om det inte är ett SSRI-preparat?
Citera
2016-12-03, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Det kanske inte påverkar alls om det inte är ett SSRI-preparat?
Vad som beskrivs där verkar vara en annan biverkningsprofil än vad många SSRI-preparat har. Mirtazapin är en NaSSA (https://sv.wikipedia.org/wiki/NaSSA) så det bör påverka effekten, eller åtminstone om man tar det dagligen. Nu ska jag bara ta det max 1-2 nätter dock.

Alla serotonerga läkemedel påverkar säkerligen effekten av MDMA och liknande substanser, i alla fall om man tar de dagligen under en period.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2016-12-03 kl. 22:19.
Citera
2016-12-04, 01:21
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Vad som beskrivs där verkar vara en annan biverkningsprofil än vad många SSRI-preparat har. Mirtazapin är en NaSSA (https://sv.wikipedia.org/wiki/NaSSA) så det bör påverka effekten, eller åtminstone om man tar det dagligen. Nu ska jag bara ta det max 1-2 nätter dock.

Alla serotonerga läkemedel påverkar säkerligen effekten av MDMA och liknande substanser, i alla fall om man tar de dagligen under en period.

Vad du säger stämmer helt, det bästa vore om man var ren ifrån allt skit man brukar ta innan man intar MD. Det är de jag gjorde iaf.. Och min upplevelse var fantastiskt. Tror nog det är 7-8 månader sen jag sist tog MD. Saknar hur det snöade inne i lägenheten, väggarna kom till liv, hallisarna var bara out of this world. Inget man precis kan snea på, så som syra. För den intensiva delen håller 40-45 min med hallisarna
Folk som rullar varje helg, låt bli.. har en tjej kompis som gjorde det. Du blir enbart mer deprimerad till slut.
Citera
2016-12-04, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Vad du säger stämmer helt, det bästa vore om man var ren ifrån allt skit man brukar ta innan man intar MD. Det är de jag gjorde iaf.. Och min upplevelse var fantastiskt. Tror nog det är 7-8 månader sen jag sist tog MD. Saknar hur det snöade inne i lägenheten, väggarna kom till liv, hallisarna var bara out of this world. Inget man precis kan snea på, så som syra. För den intensiva delen håller 40-45 min med hallisarna
Folk som rullar varje helg, låt bli.. har en tjej kompis som gjorde det. Du blir enbart mer deprimerad till slut.
Japp så är det, och vänta länge mellan intagen. Blir ett par gånger per år för mig max. Tar inga mediciner förutom bensodiazepiner, som förvisso kan minska effekten något, men också minska biverkningarna. Tar mer än gärna t.ex 2-4 mg Iktorivil innan intag för att minska stelhet, käkspänningar m.m.

Aldrig fått så starka hallisar som du fått, nog vanligare på väldigt höga doser. Skulle aldrig kunna köra varje helg, då tappar det snabbt sin magi och man får lätt en monsterdepression på köpet...
Senast redigerad av DEPRESSIV 2016-12-04 kl. 04:27.
Citera
2016-12-04, 20:12
Bannlyst
Behöver verkligen veta det här med Mirtazapin. Orka vänta tills helgen liksom...
Citera
2016-12-04, 21:11
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
Vart är det bäst att köpa ett EZ kit, (leverans utanför Sverige)

Är det rosa eller lila? Prövade lila barcelona nu och de var bra!

Citat:
Behöver verkligen veta det här med Mirtazapin. Orka vänta tills helgen liksom...

Måste du ta Mirtazapin då? ifall du så gärna vill ta kanske det är värt att skippa.
Citera
2016-12-04, 21:19
Medlem
Tomatns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Är det rosa eller lila? Prövade lila barcelona nu och de var bra!

Rosa, tack !
Citera
2016-12-06, 20:30
Medlem
Dr.Shipmans avatar
Hur benägen är man att dela med sig av sina hemligheter?
Har aldrig testat tidigare men ska på en fest i Januari där en kompis skulle försöka fixa lite. Jag lever dock ett rätt hemlighetsfullt liv där jag gör saker som jag absolut inte vill att folk ska få reda på. Inte ens mina närmsta vänner. Såååå min fråga är alltså, kommer jag att göra bort mig?
Citera
2016-12-06, 20:45
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Shipman
Har aldrig testat tidigare men ska på en fest i Januari där en kompis skulle försöka fixa lite. Jag lever dock ett rätt hemlighetsfullt liv där jag gör saker som jag absolut inte vill att folk ska få reda på. Inte ens mina närmsta vänner. Såååå min fråga är alltså, kommer jag att göra bort mig?

Hehe, lita inte på att du kan låta bli att öppna dig! Badar hjärnan i serotonin är det liksom lite svårt att vara sluten. Men - som med så mycket annat - är det personligt. Har du en tendens att snacka mer än du borde på fyllan, skulle jag rekommendera dig att inte lita på att du klarar att låta bli att prata för mycket på MDMA heller.
Citera
2016-12-07, 10:04
Medlem
Med tanke på att MDMA används som en teraputisk drog och visat sig ge riktigt grymma resultat hade jag sagt att det är rätt svårt att behöva passa sina ord och känslor. Kan bli rätt jobbigt att behöva tänka på saker du inte får säga etc.
Citera
2016-12-07, 11:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Shipman

Omöjligt att säga för det är, liksom det mesta när det gäller droger, väldigt individuellt. Jag själv hade några saker jag verkligen ville få ur mig under ett rus men jag visste att det inte var så passande så jag höll det för mig själv utan större svårigheter. Det blev dock inte lika trevligt som mina andra rus, visst mådde jag bra som fan under peaken men med lite nedstämdhet inblandat, som sedan växte sig starkare och starkare.
Citera
2016-12-08, 20:53
Medlem
Haggeifys avatar
Min dealer sa nyss att han hade ecstasy inne, har aldrig provat något annat än cannabis men är sugen på att prova e. Är dock lite orolig att jag blir för hög och snear eller däckar. Vad ska jag tänka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in