2016-12-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lysande svartellervitt, för furbo är nog omöjligt att översätta till svenska. Furbo är oerhört italienskt eftersom det har både en positiv och negativ klang samtidigt. Listigt och smart samt bakslugt och lurigt. Furbo.

Och Calcio är oerhört resultatinriktat, vilket gör att om du satsar din personliga integritet för att ditt lag ska vinna så gör det dig till en vinnare. De kulturella skillnaderna har minskat, men lever kvar om än i mindre omfattning.

Bugar och tackar.
Som du säger,vissa ord ska man inte lägga ner energi på att översätta.
Blir bara fel och mystiken försvinner. Men jag undrar fortfarande.

Missade matchen mot Sampdoria. Vad hände?
Normalt så äger sarderna hela den regionen.
Citera
2016-12-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Bugar och tackar.
Som du säger,vissa ord ska man inte lägga ner energi på att översätta.
Blir bara fel och mystiken försvinner. Men jag undrar fortfarande.

Missade matchen mot Sampdoria. Vad hände?
Normalt så äger sarderna hela den regionen.

Rastelli tog inte med tunga namn som Storari, Boriello, Sau osv utan spelade med många från primavera istället. Vilket jag tycker är ok under omständigheterna. Det är inte Coppa Italia som är målet, utan Serie A där man nu ska möta Pescara borta. En viktig match eftersom man måste börja ta poäng på bortaplan. Hittills har Cagliari en enda seger borta, mot Inter, och sex förluster, med en sammanlagd målskillnad på 6-20.

Fast nu är det knappast Pescara mot Cagliari som kommer att få mest uppmärksamhet denna strålande omgång i Serie A. Ikväll spelar Napoli mot Inter, som kan bli en fantastisk match. Imorgon är det Juventus mot Atalanta, som något oväntat plötsligt är jävligt spännande. Och på söndag är det Lazio mot Roma. Vilka jävla matcher!
Citera
2016-12-02, 16:14
Medlem
Njuter av Rolling Stones vansinnigt sköna Blue & Lonesome. Gubbarna är fan bättre än någonsin.

Egentligen borde man lyssna på någon patetisk pop för att komma i stämning för Napoli mot Inter. Men det gör jag inte, utan väljer Rolling Stones blues istället. Och då kan man tycka att jag borde löpa linan ut och droga ner mig under tiden, men vafan i helvete. Jag ska snart fixa mat till familjen, och sedan njuta av matchen tillsamman med min son.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15327483_1226593490756875_201177378145967148_n.jpg ?oh=958a37e8c3fe1a5e2604a330ed599b1b&oe=58F92374
Citera
2016-12-02, 17:10
Avslutad
Ja, vad säger man?

Jag hoppas att detta var matchen som väcker Juventus. Att den matchen kom nu och inte i vår. Mittfältet är - jämfört med tidigare säsonger - en liten katastrof. Då hade vi mittfältet men inte anfallet. Nu känns det som om läget är omvänt. Det är segt och fantasilöst. Och emellanåt lojt.

En viss oro och ångest sprider sig i kroppen.

Vinner vi ens en titel i maj 2017?
Citera
2016-12-02, 17:42
Medlem
Samizdats avatar
Sedan Zamparini tog över Palermo 2002 har man haft över 30 olika tränare. I onsdags tog Eugenio Corini, med förflutet som spelare i Palermo, över som tränare. Det är den åttonde tränaren för i år: Viviani, Tedesco, Bosi, Iachini, Novellino, Ballardini, De Zerbi & Corini.

Sedan dess, sedan Zamparini tog över alltså vill säga, har ett antal namnkunniga spelare spelat för Palermo: Toni, Barzagli, Cavani, Sirigu, Pastore, Dybala och Belotti är väl de största, men även Grosso, Kjær, Abel Hernández, Glik, Darmian och Iličić har tillhört det sicilianska laget.

Och hur har man ersatt dem? Inte alls, egentligen. Aleesami värvades i somras. Quaison för något år sedan. Inget ont om svensk fotboll, men...
Citera
2016-12-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, vad säger man?

Jag hoppas att detta var matchen som väcker Juventus. Att den matchen kom nu och inte i vår. Mittfältet är - jämfört med tidigare säsonger - en liten katastrof. Då hade vi mittfältet men inte anfallet. Nu känns det som om läget är omvänt. Det är segt och fantasilöst. Och emellanåt lojt.

En viss oro och ångest sprider sig i kroppen.

Vinner vi ens en titel i maj 2017?
Jag tycker att det är underbart att denna oro finns hos juventini. Så mycket tydde på att Juventus skulle avgöra tidigt. Till skillnad mot förra året då det egentligen var ett smärre under att Juventus lyckades hämta in försprånget som starka lag hade.

Det finns en dramatik och spänning i Serie A som man inte kan blunda för.

Ikväll handlar det om Napoli vill blanda sig i den absoluta toppstriden, men också om Inter vill spela i Euopa nästa år.

Jag iaktar:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15219570_10154242927013790_6262958792044107938_n.j pg?oh=6c5c7a2ee60175443ebae505b9bcfa70&oe=58BA1F2E
Citera
2016-12-02, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tycker att det är underbart att denna oro finns hos juventini. Så mycket tydde på att Juventus skulle avgöra tidigt. Till skillnad mot förra året då det egentligen var ett smärre under att Juventus lyckades hämta in försprånget som starka lag hade.

Det finns en dramatik och spänning i Serie A som man inte kan blunda för.

Ikväll handlar det om Napoli vill blanda sig i den absoluta toppstriden, men också om Inter vill spela i Euopa nästa år.

Jag iaktar:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15219570_10154242927013790_6262958792044107938_n.j pg?oh=6c5c7a2ee60175443ebae505b9bcfa70&oe=58BA1F2E

I helgen vill jag:

Napoli vs. Inter - oavgjort (mest för att Inter aldrig får vinna och för att Napoli behöver hejdas).

Roma vs. Lazio - Oavgjort där med. Så inget lag kommer tillräckligt nära.

Juve vs. Atalanta - Vinst. Det finns ingenting annat än efter debaclet senast.

Milan kommer med 100% säkerhet att vinna.

Förra säsongen var en större bedrift än vad alla förstod då. Det ska inte kunna ske, hur dålig ligan än är. Men jag tackade naturligtvis för showen.
Senast redigerad av GenesisP 2016-12-02 kl. 17:57.
Citera
2016-12-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Sedan Zamparini tog över Palermo 2002 har man haft över 30 olika tränare. I onsdags tog Eugenio Corini, med förflutet som spelare i Palermo, över som tränare. Det är den åttonde tränaren för i år: Viviani, Tedesco, Bosi, Iachini, Novellino, Ballardini, De Zerbi & Corini.

Sedan dess, sedan Zamparini tog över alltså vill säga, har ett antal namnkunniga spelare spelat för Palermo: Toni, Barzagli, Cavani, Sirigu, Pastore, Dybala och Belotti är väl de största, men även Grosso, Kjær, Abel Hernández, Glik, Darmian och Iličić har tillhört det sicilianska laget.

Och hur har man ersatt dem? Inte alls, egentligen. Aleesami värvades i somras. Quaison för något år sedan. Inget ont om svensk fotboll, men...
Cellino var värre, men nu är Zamparini numero uno Mangia-allenatori!

Zamparini har haft riktigt många talanger som han sedan sålt vidare. Men nu står klubben illa rustad. Inte helt olikt Pozzos Udinese, även om det är en väldigt mycket ättre skött klubb. Risken är dock att de efter Di Natale får vänja sig vid att kämpa om nedflyttning, utan möjligheter att drömma.

Oavsett borde Palermo kunna ha ett konkurrenskraftigt lag. Även om de aldrig kommer att kämpa om titlar… De förtjänar en annan ägare.
Citera
2016-12-02, 18:28
Medlem
Jag har upplevt många tunga bluesartister live

http://obviousmag.org/viver_a_deriva_e_sentir_que_tudo_esta_bem/assets_c/2016/06/11%20r__l__burnside-miniatura-800x1178-151147.jpg

https://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2014/10/06/17/bb-king.jpg

osv

men nu är det Rolling Stones som är de tyngsta.

Inte helt olikt Totti när vi närmar oss söndagens klassiska derby. Jag har upplevt många stora spelare, men just nu är dt Totti som är den största. Med fin konkurrens från Buffon.

Men vafan vet jag, jag betraktar allt från en vildmark:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14889981_10154147865588790_4620791709657002571_o.j pg
Citera
2016-12-02, 18:46
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

ilija nestorovski har väl gjort bra ifrån sig sen han värvades i sommras
Citera
2016-12-02, 20:34
Medlem
Napoli borde vinna, inte pga att de är bättre fotbollsspelare utan för att laget är bättre.

Napoli: Reina; Hysaj, Albiol, Koulibaly, Ghoulam; Zielinski, Diawara, Hamsik; Callejon, Gabbiadini, Insigne

Inter: Handanovic; D’Ambrosio, Ranocchia, Miranda, Ansaldi; Brozovic, Kondogbia; Candreva, Banega, Perisic; Icardi

Allt kan hända. Och Napoli borde storma fram, samtidigt är det under just de förutsättningarna som Inter kan vinna. Hela havet stormar… Håll i hatten!

http://www.showbiz411.com/wp-content/uploads/2012/06/keith-with-hat-aloft-c2010-ann-lawlor-2.jpg
Citera
2016-12-02, 21:20
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
I helgen vill jag:

Napoli vs. Inter - oavgjort (mest för att Inter aldrig får vinna och för att Napoli behöver hejdas).

Roma vs. Lazio - Oavgjort där med. Så inget lag kommer tillräckligt nära.

Juve vs. Atalanta - Vinst. Det finns ingenting annat än efter debaclet senast.

Milan kommer med 100% säkerhet att vinna.

Förra säsongen var en större bedrift än vad alla förstod då. Det ska inte kunna ske, hur dålig ligan än är. Men jag tackade naturligtvis för showen.

Hur kan en juventini ha sån losermentalitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in