2016-12-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Gå dit och rösta rätt för AIKs bästa så kan 15/12 bli en av de bästa dagarna på många år.
Vilka alternativ finns det att rösta på? Mårten Paulsson, valberedningens ordförande, avgick just.
Citera
2016-12-02, 00:04
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Fantastiska nyheter.

Om det nu är så fantastiskt och bra, varför håller man allt i det dolda? Det tyder generellt på obra grejer i görningen.
Citera
2016-12-02, 00:10
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Om det nu är så fantastiskt och bra, varför håller man allt i det dolda? Det tyder generellt på obra grejer i görningen.
Hör vad du säger men personer med egna agendor ska inte sitta i AIKs styrelse.
Citera
2016-12-02, 00:18
Medlem
Vad är det folk stör sig på med den avgående styrelsen?
Citera
2016-12-02, 00:24
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad är det folk stör sig på med den avgående styrelsen?

Det är sopor som inte kan driva en förening ekonomiskt och som bara skämmer ut sig. Men det blir väl knappast bättre om Galotta tar över, mannen som alltså stämt AIK på pengar pga man avslutade rövaravtalet han hade med hockeyn.
Citera
2016-12-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det är sopor som inte kan driva en förening ekonomiskt och som bara skämmer ut sig. Men det blir väl knappast bättre om Galotta tar över, mannen som alltså stämt AIK på pengar pga man avslutade rövaravtalet han hade med hockeyn.

Nej dom där gubbarna verkar ju rätt risiga. Finns det bättre alternativ?
Citera
2016-12-02, 06:44
Medlem
Hela AIK:s styrelse avgår.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article24025844.ab

Någon som är insatt i vad som händer?

Fördomsfullt så drar man snabbt att en möjlig anledning är hot/hat från pubertala 15-40 åringar som hatar/hotar när deras älskade fotbollslag spelar mediokert.

Vad tror ni?
Citera
2016-12-02, 06:50
Medlem
Finsk-fyllas avatar
AIK slutade väl ändå två i Allsvenskan..?
Citera
2016-12-02, 07:11
Bannlyst
Det är väl bara AIKs organiserade supportrar likt Firman Boys och AIKs Ultras som kan samla runt 2-300 underskrifter? Känslan jag fick är att det är de grupperna som ligger bakom men kan ha helt fel?

Om så är fallet är jag inte förvånad, AIKs kat c och kat b är vad man kan se utifrån väldigt bra organiserade när det kommer till att påverka föreningen. Jag vet att supportrarna kring laget jag håller på ofta snackade om detta förr, "Alla måste bli medlemmar så vi kan påverka, kolla bara på AIK dom styr hela föreingen"...
Citera
2016-12-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPistol
Det är väl bara AIKs organiserade supportrar likt Firman Boys och AIKs Ultras som kan samla runt 2-300 underskrifter? Känslan jag fick är att det är de grupperna som ligger bakom men kan ha helt fel?

Om så är fallet är jag inte förvånad, AIKs kat c och kat b är vad man kan se utifrån väldigt bra organiserade när det kommer till att påverka föreningen. Jag vet att supportrarna kring laget jag håller på ofta snackade om detta förr, "Alla måste bli medlemmar så vi kan påverka, kolla bara på AIK dom styr hela föreingen"...

För att spinna vidare på det du säger så ser jag inget lag som är lika "rädda" för sina egna supportrar som Gnaget.

Spelarna fördömer aldrig sina huliganer när de går över gränsen utan förstår alltid deras frustration. Eller när hon som skulle jobba med jämställdhet och genus i föreningen hatades och hotades men istället för att stötta henne så fick hon lämnades hon åt vargarna och var tvungen att säga upp sig från sina uppdrag.
Citera
2016-12-02, 09:00
Medlem
Tlagnojs avatar
Det är inte FB som ligger bakom utan antagligen Galotta & co med Isidors Vänner.
Citera
2016-12-02, 09:27
Medlem
mishimas avatar
Vad är det man är kritiska mot? Något relevant eller handlar det om "vanlig" maktkamp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in