2016-12-02, 10:23
Medlem
Salorms avatar
Hoppas Galotta får ta över så kanske vi kan få lite härliga maffiastrider nästa år mellan Södertäljenätverket och Galotta & co.
Citera
2016-12-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad är det man är kritiska mot? Något relevant eller handlar det om "vanlig" maktkamp?
Många miljoner påväg in. AIK har som bekant lockat till sig en hel del ljusskygga individer genom åren. Alla vill ha en del av kakan.
Citera
2016-12-02, 10:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Många miljoner påväg in. AIK har som bekant lockat till sig en hel del ljusskygga individer genom åren. Alla vill ha en del av kakan.

Jag har tänkt den tanken också.

(Och jag har varit lite rädd för att MFF ska drabbas av liknande, pengar lockar till sig folk. Förslaget om damelitlag är väl ett sådant. Alla vill ha en del av kakan, som du säger.)
Citera
2016-12-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hoppas Galotta får ta över så kanske vi kan få lite härliga maffiastrider nästa år mellan Södertäljenätverket och Galotta & co.

Skulle er rökande kebabtjockis till tränare kalla på sina kusiner om problem uppstår?
Citera
2016-12-02, 10:50
Medlem
Citat:
Jag har tänkt den tanken också.

(Och jag har varit lite rädd för att MFF ska drabbas av liknande, pengar lockar till sig folk. Förslaget om damelitlag är väl ett sådant. Alla vill ha en del av kakan, som du säger.)

Läste att ni skulle starta tjejfotboll, men det var 0 tjejer som anmälde sig? Stämmer det?
Citera
2016-12-02, 10:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Läste att ni skulle starta tjejfotboll, men det var 0 tjejer som anmälde sig? Stämmer det?

Japp! Det finns andra klubbar i trakten som redan fyllt den rollen och gör det bra så varför skulle de ta sig till MFF.

Malmö har från nästa år två lag i damallsvenskan. Damfotbollen mår väldigt bra i Malmö så varför man vill att MFF ska in den världen och rota fattar jag inte.
Citera
2016-12-02, 10:56
Medlem
Citat:
Japp! Det finns andra klubbar i trakten som redan fyllt den rollen och gör det bra så varför skulle de ta sig till MFF.

Malmö har från nästa år två lag i damallsvenskan. Damfotbollen mår väldigt bra i Malmö så varför man vill att MFF ska in den världen och rota fattar jag inte.

För att det är Malmö FF? Borde väl finnas en del tjejer i typ 10-15 års åldern som vill spela för stadens lag(och som har farsor/morsor som håller på MFF).

Jag tyckte att det var lite konstigt.

Denna artikeln tänkte jag på.
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-29/inga-flickor-vill-spela-i-malmo-ff

Edit: Det var visst 8-10 åringar.

Citat:
Enligt årsmötesbeslut i våras, ska flickor också kunna spela fotboll i MFF igen. Planen var att fotbollsskolan för de yngsta skulle bli en första försiktig start. Där får alla vara med i åldrarna 6–8 år, MFF var berett att gå högre på flicksidan.
Citera
2016-12-02, 12:20
Medlem
Ajberts avatar
Det är inte Galotta/IV som ligger bakom detta, mer än att vissa i det så kallade Isidors Vänner finns med bland de som skrivit under namninsamlingen. Det är en rada med engagerade supportrar som fått till ett extra möte då styrelsen på egen hand inte gjort något åt det stora missnöjet kring arbetet som har funnits och eskalerat under året.

Kulmen blev det informationsmöte som hölls för ett par veckor sedan där styrelsen informerade om att man inte tagit Egen arena-alternativet speciellt seriöst trots årsmötesbeslut på att frågan skulle utredas. Bra och rimligt att någonting görs och det visar också att föreningsdemokratin fungerar. Att Galotta skulle ta plats i en kommande styrelse är såklart möjligt, men väldigt osannolikt. Det är inte någon kupp med mål att få in honom och han är alldeles för mycket paria för att ens vara i närheten av att ta en stol i en så stark sektion som fotbollen.

Blir spännande att se vartåt detta barkar, men något kaos upplever jag det inte som.
Citera
2016-12-02, 13:26
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det är inte FB som ligger bakom utan antagligen Galotta & co med Isidors Vänner.
Inte gal8 med vänner som ligger bakom.
Citera
2016-12-02, 13:28
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Det är inte Galotta/IV som ligger bakom detta, mer än att vissa i det så kallade Isidors Vänner finns med bland de som skrivit under namninsamlingen. Det är en rada med engagerade supportrar som fått till ett extra möte då styrelsen på egen hand inte gjort något åt det stora missnöjet kring arbetet som har funnits och eskalerat under året.

Kulmen blev det informationsmöte som hölls för ett par veckor sedan där styrelsen informerade om att man inte tagit Egen arena-alternativet speciellt seriöst trots årsmötesbeslut på att frågan skulle utredas. Bra och rimligt att någonting görs och det visar också att föreningsdemokratin fungerar. Att Galotta skulle ta plats i en kommande styrelse är såklart möjligt, men väldigt osannolikt. Det är inte någon kupp med mål att få in honom och han är alldeles för mycket paria för att ens vara i närheten av att ta en stol i en så stark sektion som fotbollen.

Blir spännande att se vartåt detta barkar, men något kaos upplever jag det inte som.
Om allt går som det ska kanske vi kan slippa gal8 den närmsta tiden..
Citera
2016-12-02, 14:13
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Vad är det man är kritiska mot? Något relevant eller handlar det om "vanlig" maktkamp?

Att driftresultaten är urusla, att för lite satsas på försäljning till match, att ingen i styrelsen engagerar sig, attman lät Mikael Ahlerup strula ill det med Lagerde så vi står inför hot om vite på minst 10MSEK, att man struntade helt i egen arena-gruppen som röstades fram att det skulle genomföras.
Citera
2016-12-02, 14:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Skulle er rökande kebabtjockis till tränare kalla på sina kusiner om problem uppstår?

Räcker väl att han ringer brorsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in