2016-11-30, 22:00
Medlem
brutalares avatar
Slemhog jag håller med dig om att priserna är sjuka och jag tycker synd om framtidens arbetarklass, vart ska dom bo någonstans? Ska dom behöva pendla 3-4h tur och retur till jobbet för att dom ska ha någonstans att bo när jobbet är i Stockholm? Jag känner flera par också som undviker att skaffa barn för att dom inte har någonstans att bo. Tragisk utveckling.
Citera
2016-11-30, 22:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vansinne, 9100 kr hyra för 41 m2 i sunk hjorthagen.

https://bostad.stockholm.se/Lista/details/?aid=127682

Citat:
OM BOSTADEN

Fastigheten är byggd 2016.

Norra Djurgårdsstaden om jag får be?!

Citat:
Hyrorna ökar hela tiden för nyproduktion, sanslöst, vidrigt, ockrande jävlar. Får ett utbrott varje dag jag är på Bostad stockholm nuförtiden.
Blir du lika förvånad över att en ny volvo med lätthet kan kosta mellan 400-600 k?

Citat:
Jag är på hyresvärdar som en iller nu och pressar dom om deras kostnader för nyproduktion och renoveringar när dom höjer hyrorna allihop med 3000 kr och med vilken rätt dom ska tjäna 30 000 kr/år i vinst i 40 år efter renoveringarna har återbetalats av hyresgästerna efter 10 år. Kan inte vara kul för dom att ha slemhog på sig då jag är förbannat bra argumentatör och har pondus när det gäller saker jag ser som orättfärdighet.
Tyvärr jobbar jag heltid nu så jag har inga möjligheter att trakassera dom lika hårt.
Ringer även runt till hyresgästföreningen och Sabo ofta för att få mer kunskap vad det är som pågår senaste åren.

Citat:
För min egen del är det riktigt skönt att bo i en lite större lägenhet i bättre a-läge, bättre standard än denna nyproduktion och med 3500 i hyra, balkong med 1 mil utsikt och sibirisk lärkaltan jag lagt in, fiber, säkerhetsdörr, 2.7 m takhöjd, rostfria vitvaror, inbyggdspis, 1-stav golv i hela lägenheten, ny modern köksblandare och glasmosaik i köket och även disk och tvättmaskin som jag monterat och mycket mer småsaker som piffat upp den 15000 kr kostade allt som allt, istället för att få en hyreshöjning på 2000 kr/mån av mitt svin till hyresvärd, vilken jackpott, tar pengarna själv, höjer värdet på hyresrätten med bibehållen låg hyra och kan få ännu attraktivare byten. BLir jag vräkt eller säger upp lägenheten tar jag med minst hälften av allt jag satt in och ställer fram hyresvärdens gamla skitkyl, spis och tar bort mitt 1-stav golv klicksystem och återanvänder det i nästa lägenhet.

Citat:
Och inkomstkraven dom kräver nu är ju helt sinnessjuka.

35000 brutto och 25800 netto ska man av någon anledning tjäna för att få hyra en sketen 50-tals 2:a i hammarby. Man ska ha en marginal på 18000 kr! Hyran ska vi inte tala om som är svindyr.
https://bostad.stockholm.se/Lista/details/?aid=127650
Det var väl inte så farligt? Bara 17500 kr var för ett par? Vad dillar du om slemhöken?

Citat:
Här är en till som kräver marginal på 17000 kr netto.

https://bostad.stockholm.se/Lista/details/?aid=127652
Nej 8500 kr i marginal. Man kan lätt bo två i en sådan lgh.

Citat:
Huvudsökande ska uppfylla inkomstkravet själv. Undantag kan göras för sammanboende par som varit folkbokförda på samma adress minst ett år eller stått som sökande tillsammans i minst ett år.

Alltså inga problem för ett stabilt sambopar att få hyra. Räcker med under 200 k brutto i årsinkomst per person. Det är inte högt slemhöken.
Citat:
Mina levnadskostnader inkl en premiumbil och bensin är på 9000-10000 kr med en hyra på 3500, det är 6500 i marginal. Om jag inte haft haft bilkostnader, 500 kr i lite studielån jag har kvar eller snus så hade jag kunnat sänka kostnaderna till 7500-8000 kr men då är inte klädinköp eller nöjen inräknat men det har jag reducerat så lågt det går, köper märkeskläder på outlet 2 ggr per år för 4000 kr totalt. Nöjen får jag gratis genom mitt flashiga jobb med kickoffs, resor utomlands, massa events, gratisluncher från våra partners. Sen super jag med polarna eller går på restaurang någongång ibland.
Vad har det här med bostadsbristen att göra? Vid marknadshyror får du rätta munnen efter matsäcken och sälja bilen eller köpa en billigare.

Du visar just nu på det absurda med hyresregleringen och den växande skaran människor i kön för att få komma in i värmen. Vilket jag iof tvivlar på att de någonsin kommer att få så länge bruksvärdessystemet behålls.

Citat:
Med vilken rätt och av vilken anledning kräver dessa hyresvärdkräk 17-19 000 netto!? Hos allmänyttan ska man tjäna 4800 kr utöver hyran för att få hyra nu. Det är en enorm skillnad och lite väl lågt kanske, 8000 utöver hyran hade varit rimligt. Alla är ju inte lika ekonomiska, duktiga på få igenom bra affärer eller sparsamma som jag är vilket man ska ta hänsyn till.
För att de kan? De har väl inga problem att hitta hyresgäster med dagens bostadsbrist? Skulle du själv hyra ut till Thorsten Flinck exempelvis? Om nej så förstår du nog varför de gör så...

Och sedan är inte kraven så höga om det är par som bor i lgh.
Senast redigerad av kurt-sune 2016-11-30 kl. 22:40.
Citera
2016-11-30, 22:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Slemhog jag håller med dig om att priserna är sjuka och jag tycker synd om framtidens arbetarklass, vart ska dom bo någonstans? Ska dom behöva pendla 3-4h tur och retur till jobbet för att dom ska ha någonstans att bo när jobbet är i Stockholm? Jag känner flera par också som undviker att skaffa barn för att dom inte har någonstans att bo. Tragisk utveckling.

Slemhöken verkar indirekt lobba för marknadshyror som han gaggar i den här tråden. Slemhöken ska vara kung och alla i bostadskön kan dra åt helvete... Ungefär så ja.
Citera
2016-11-30, 22:39
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Massa spya

Du visar (igen) vad du är för dåre som ger medhåll till inkomstkrav på 18000 kr netto utöver hyran för att hyra en lägenhet när jag listat mina kostnader som besvisligen är minst 10 000 kr lägre trots bensinsluktande premiumbil och onödigt slöseri på snus, studielånutgift m m !

Du har ju inte faktan på din sida direkt eller några argument varför man ska ha 18000 kr utöver hyran och du kommer aldrig hitta några. Du tycker det är rimligt för att ditt klasshat säger dig att ingen pöbel eller arbetare ska få bo så nära stan, varken hyra eller köpa.
Citera
2016-11-30, 22:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du visar (igen) vad du är för dåre som ger medhåll till inkomstkrav på 18000 kr netto utöver hyran för att hyra en lägenhet när jag listat mina kostnader som besvisligen är minst 10 000 kr lägre trots bensinsluktande premiumbil och onödigt slöseri på snus, studielånutgift m m !

Du har ju inte faktan på din sida direkt eller några argument varför man ska ha 18000 kr utöver hyran och du kommer aldrig hitta några. Du tycker det är rimligt för att ditt klasshat säger dig att ingen pöbel eller arbetare ska få bo så nära stan, varken hyra eller köpa.

Jag föreslår att du bygger hyresrätter själv slemhöken och hyr ut till allt och alla för bruksvärdeshyror. Varför gör du inte det?

Vad jag vet så tjänar arbetare betydligt bättre än 200 k brutto om året. Så jag vet inte vilka arbetare du talar om? Finns dom ens?

Jag förstår inte hur man kan ha som krav att man ska få bo själv i en 2:a? Räcker gott och väl med en etta.
Citera
2016-11-30, 22:59
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jag föreslår att du bygger hyresrätter själv slemhöken och hyr ut till allt och alla för bruksvärdeshyror. Varför gör du inte det?

Vad jag vet så tjänar arbetare betydligt bättre än 200 k brutto om året. Så jag vet inte vilka arbetare du talar om? Finns dom ens?

Jag förstår inte hur man kan ha som krav att man ska få bo själv i en 2:a? Räcker gott och väl med en etta.

Du svarar inte på frågan och argumenterar inte vad det är för kostnader på 18000 netto man behöver utöver hyran och börjar gagga om något fantasifoster 200k brutto. Ser att skivan även snurrar på repeat med låten "bygg hyresrätter själv, kommunist"

Kretin, som sagt.

Dom ska ska få i en 1:a är borgare i villa som bor ensamma på 170 m2 genom höjd fastighetskatt och andra regleringar så dom flyttar och frigör som mest boyta.
Senast redigerad av slemhog 2016-11-30 kl. 23:02.
Citera
2016-11-30, 23:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Två flitiga lögnhalsar från hyresgästföreningen har lyckats få ihop en ytterst tveksam debattartikel.

Man behöver inte resa långt för att genomskåda lögnerna. Varför inte en tur till Berlin, eller Bryssel? Paris, Rom osv osv. Hyreskontrakt på dagen i stort sett.

http://www.svd.se/skolboksteorier-fel-medicin-mot-bostadsbristen

Inget konstigt egentligen eftersom HGF skor sig på att det är just bostadsbrist. Och allt de kämpar för är således att bevara ett system som aldrig fungerat mer än att skapa enorma köer.

Hade de inte funnits bostadsbrist så hade dessa inkompetenta människor fått söka ett riktigt jobb istället som alla andra dödliga.

Det börjar nästan bli skrattretande det här.
Citera
2016-11-30, 23:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du svarar inte på frågan och argumenterar inte vad det är för kostnader på 18000 netto man behöver utöver hyran och börjar gagga om något fantasifoster 200k brutto. Ser att skivan även snurrar på repeat med låten "bygg hyresrätter själv, kommunist"

Men vad är det du inte förstår? Kalkylen är baserad på att ett par ska bo i den lgh och då blir hyran ändå ganska saftig om man bara ligger på 200 brutto per år exempelvis.

Citat:
Kretin, som sagt.

Dom ska ska få i en 1:a är borgare i villa som bor ensamma på 170 m2 genom höjd fastighetskatt och andra regleringar så dom flyttar och frigör som mest boyta.

Jaha stjäla av andra i sann vänsteranda som vanligt... Skäms du aldrig slemmet?
Citera
2016-11-30, 23:12
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Men vad är det du inte förstår? Kalkylen är baserad på att ett par ska bo i den lgh och då blir hyran ändå ganska saftig om man bara ligger på 200 brutto per år exempelvis.

Jaha stjäla av andra i sann vänsteranda som vanligt... Skäms du aldrig slemmet?

Kalkylen är beräknad på 4 ggr årshyran och dom kraven gäller även för svindyra 1or med 7000-9000 i hyra, ingenting annat, din dumma jävel.
Senast redigerad av slemhog 2016-11-30 kl. 23:19.
Citera
2016-11-30, 23:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kalkylen är beräknad på 4 ggr årshyran och dom kraven gäller även för svindyra 1or med 7000-9000 i hyra, ingenting annat, din dumma jävel.
Ja men också efter att ett par ska bo i lgh. Det är stabilast så för hyresvärden. Det är ganska tydligt vad hyresvärden vill eftersom hen vill ha stabila sambopar.

Om ett par låtsas-sambos med relativt låga inkomster (ca 200 k) bor ihop och den ena får för sig att dra eller får problem med ekonomin, så kan det bli väldigt kämpigt med hyran för den andra parten. Och hyran måste ju in!

Citat:
Jag har bott i en 2:a själv på 53 m2 och det var ganska litet, fick varken plats med så stort skrivbord jag ville ha och bara 8 m2 sovrum, ingen träningsbänk med hantlar och avståndet var för kort mellan min projektor och duken då vardagsrummet bara var 3.7 m brett. Du är ju fan dum i huvudet som menar man ska bo i en 1:a hela livet ifall man bor ensam och ha sängen i vardagsrummet vid 50 års ålder som "hyreshjon" .

Du får väl bo som du har råd? Det gör jag och jag klagar inte på att det är trångt....I min första lgh bodde jag och min gamla exflickvän på 25 kvadrat. Det går det med.

Man får vara glad för det man får...
Senast redigerad av kurt-sune 2016-11-30 kl. 23:24.
Citera
2016-11-30, 23:24
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ja men också efter att ett par ska bo i lgh. Det är stabilast så för hyresvärden.

Du får väl bo som du har råd? Det gör jag och jag klagar inte på att det är trångt....I min första lgh bodde jag och min gamla exflickvän på 25 kvadrat. Det går det med.

Man får vara glad för det man får...

Haha, bra där sune, vilka argument. vad baserar du det på att ett par ska bo i lägenheten när inkomstkravet är 4 ggr årshyran både på 1 och 2-rok. Kanske hyresvärden har som tanke att ett par ska bo i 1:an med 9100 kr i hyra också, det gjorde ju du....
Jag förstår att hon är din ex-flickvän nu som tvingar en stackars tjej trängas på 24m2 med en fet kretin. En frisk människa bor inte mer än 1 person på mindre än 36 -40 m2 vilket är sjukt jobbigt bara det.
Senast redigerad av slemhog 2016-11-30 kl. 23:28.
Citera
2016-11-30, 23:52
Medlem
Citat:
Vansinne, 9100 kr hyra för 41 m2 i sunk hjorthagen.

https://bostad.stockholm.se/Lista/details/?aid=127682

Hyrorna ökar hela tiden för nyproduktion, sanslöst, vidrigt, ockrande jävlar. Får ett utbrott varje dag jag är på Bostad stockholm nuförtiden.
Du är med andra ord arg på byggnads och hantverkarfacken som utpressat upp sina löner så produktionskostnaden drar iväg.
Tja, men lyckas du övertala facken att sänka lönerna så hyrorna i nyproduktion blir lägre då?

Citat:
Jag är på hyresvärdar som en iller nu
...
Kan inte vara kul för dom att ha slemhog på sig då jag är förbannat bra argumentatör och har pondus
Ser framför mig en psykopatbuffel av värsta sorten.

Citat:
när det gäller saker jag ser som orättfärdighet.
Vilket är detsamma som att någon hindrar dig från att snika till dig av andras pengar.

Citat:
Tyvärr jobbar jag heltid nu så jag har inga möjligheter att trakassera dom lika hårt.
Det är nog en ganska riktig beskrivning av ditt uppträdande.

Citat:
För min egen del är det riktigt skönt att bo i en lite större lägenhet i bättre a-läge, bättre standard än denna nyproduktion och med 3500 i hyra, balkong med 1 mil utsikt och sibirisk lärkaltan jag lagt in, fiber, säkerhetsdörr, 2.7 m takhöjd, rostfria vitvaror, inbyggdspis, 1-stav golv i hela lägenheten, ny modern köksblandare och glasmosaik i köket och även disk och tvättmaskin som jag monterat och mycket mer småsaker som piffat upp den 15000 kr kostade allt som allt, istället för att få en hyreshöjning på 2000 kr/mån av mitt svin till hyresvärd, vilken jackpott, tar pengarna själv, höjer värdet på hyresrätten med bibehållen låg hyra och kan få ännu attraktivare byten. BLir jag vräkt eller säger upp lägenheten tar jag med minst hälften av allt jag satt in och ställer fram hyresvärdens gamla skitkyl, spis och tar bort mitt 1-stav golv klicksystem och återanvänder det i nästa lägenhet.
Som sagt det som rör sig i din hjärna är att snika till dig förmåner eller pengar.
Empatin för andra är 0.

Citat:
Och inkomstkraven dom kräver nu är ju helt sinnessjuka.
Folk som jobbar och gör rätt för sig är bättre hyresgäster.

Citat:
Nöjen får jag gratis genom mitt flashiga jobb med kickoffs, resor utomlands, massa events, gratisluncher från våra partners. Sen super jag med polarna eller går på restaurang någongång ibland.
Se där, snika till sig på andras bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in