2016-11-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zharkov
Släpper man ut en molekyl över tex Stockholm kan den landa i Sibiren eller var som helst någonstans.
Varför tror ni crop dusting piloter flyger på bara några meters höjd över åkrarana?

Enligt KPP så är det jymdödlorna som fixar det.....
Fan vet hur.
Citera
2016-11-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ett contrail är inte speciellt stort och dunstar snabbt, till skillnad från chemtrailsen som ligger kvar länge på en stor yta av himlen.

Contrails kan ligga kvar i flera timmar om förhållandena är på ett visst sätt. Det har du fått bevisat för dig flera gånger och det vet du.

Contrails kan även sprida ut sig, om förhållandena är är på ett visst sätt. Precis som moln, som består av samma sak som ett contrail.

Så när vi nu konstaterat detta, så återstår fortfarande frågan hur du ser skillnad på ett contrail och ett chemtrail? Och varför finns det inte några provtagningar att tillgå på dessa påstådda chemtrails?
Är ni foliehattar så jävla lata och snåla att ni inte ens kan starta en insamling till att påbörja någon form av seriös forskning om det ni tror på?
Citera
2016-11-30, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Du borde väl fatta att det är jävligt mysko om plan flyger kors och tvärs och sprider skit som i det här aktuella fallet - och deras rutter (och spridande av skit) inte finns att hitta på flightradar24.

Detta är ett slags bevis för mig i alla fall - jag har sett det själv och och använt min hjärna till att dra slutsatser kring det jag såg. Den skit som spreds av de okända planen liknar väldigt mycket det som benämns chemtrails.

Pröva att använda din hjärna någon gång eller så är det det du försöker göra....

Det där var bland det dummaste jag läst och det säger inte lite...

Andra får förklara hur FR fungerar - jag är ingen expert där.

Men du kan aldrig nånsin se från marken att planet "sprider skit" en mil uppe i luften. Jag kan tänka mig många olika skäl till att ett plan flyger som du kallar "kors och tvärs". Utan att "sprida skit". Det som du säger "liknar väldigt mycket det som benämns chemtrails" liknar i själva verket - helt vanliga contrails.

Därmed är denna konstiga debatt avslutad för min del.
Citera
2016-12-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Det var du som ifrågasatte FR.....
Frågan är varför & om du vet hur FR funkar.

"Varför? "Det borde du väl förstå, eller?

"Hur FR funkar"? Hah, du kan väl berätta hur det funkar, du som är så smart...
Citera
2016-12-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där var bland det dummaste jag läst och det säger inte lite...

Tar detta som en komplimang...hur skulle man annars ta det?

Citat:
Men du kan aldrig nånsin se från marken att planet "sprider skit" en mil uppe i luften. Jag kan tänka mig många olika skäl till att ett plan flyger som du kallar "kors och tvärs". Utan att "sprida skit". Det som du säger "liknar väldigt mycket det som benämns chemtrails" liknar i själva verket - helt vanliga contrails.

Hur vet du hur högt upp planen flög - du har inte en aning?!

Planen spred sin skit/chemtrails - jag såg det! Jag bevittande det hela, inte du! Du var ju inte ens där den morgonen, där det enligt flightradar knappt förekom någon trafik alls i närheten på en period av flera timmar.

Förresten borde du - och många andra här - någon gång lära er att se skillnad på chemtrails och contrails. Hur jävla svårt kan det vara? Tydligen riktigt jävla svårt att se skillnad på en himmel fylld av konstgjord skit och en kort spår efter ett flygplan.

Citat:
Därmed är denna konstiga debatt avslutad för min del.

Det är fritt fram för dig att lämna debatten - skall inte försöka hindra dig om man säger så...
Citera
2016-12-01, 07:56
Medlem
Citat:
"Varför? "Det borde du väl förstå, eller?

"Hur FR funkar"? Hah, du kan väl berätta hur det funkar, du som är så smart...

Men ditt lilla pucko, Du ifrågasatte FR.
Du förklarar HUR FR funkar & varför du ifrågasätter FR & varför som du påstår inte alla plan syns.
Citera
2016-12-01, 07:58
Medlem
JustBecauses avatar
Dags att lyfta mina gamla inlägg känner jag.

Jag fotograferade ett flygplan som lämnade en låååång strimma efter sig. Detta plan visade sig vara ett helt vanligt kommersiellt flygplan. Vad betyder detta?

(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

och senare bild:

Förklaring tack.
Citera
2016-12-01, 09:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Och varför finns det inte några provtagningar att tillgå på dessa påstådda chemtrails?
Är ni foliehattar så jävla lata och snåla att ni inte ens kan starta en insamling till att påbörja någon form av seriös forskning om det ni tror på?

För det är politiker som tagit politiska val för att tillåta att flygplan sprayar långa sträck över huvudet på dig och alla andra troende..

det finns därför inga provtagningar på chemtrtrails som du skulle tro på, även om politiker pratat om chemtrails i Riksdagen och i EU där dom fått lyssna på experter prata om chemtrails..

Det är vanliga människor som har tagit provtagningar och dom finns i chemtrailsdokumentärerna, deras provtagningar har alltid visat att det är aluminium, röda bloodkroppar och radioaktivt barium i chemtrailsen.

Det enda problemet för dig är att vanliga människor inte är trovärdiga i jämförelse med politiker som faktist jobbar med att ljuga för folket istället för att bry sig om att undersöka innnehållet i chemtrails.
Senast redigerad av KungPungPat 2016-12-01 kl. 09:52.
Citera
2016-12-01, 10:54
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Dags att lyfta mina gamla inlägg känner jag.

Jag fotograferade ett flygplan som lämnade en låååång strimma efter sig. Detta plan visade sig vara ett helt vanligt kommersiellt flygplan. Vad betyder detta?

och senare bild:

Förklaring tack.

Jag flög detta plan som kapten bara för några dagar sedan. Är inte säker på vad just du tror men det planet lämnar bara en kondensstrimma efter sig precis som alla andra plan gör. Chemtrails är ju bara en bluff.
Citera
2016-12-01, 11:26
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
För det är politiker som tagit politiska val för att tillåta att flygplan sprayar långa sträck över huvudet på dig och alla andra troende..

Hur tar man ett politiskt val? Beskriv processen.

Citat:
det finns därför inga provtagningar på chemtrtrails som du skulle tro på, även om politiker pratat om chemtrails i Riksdagen och i EU där dom fått lyssna på experter prata om chemtrails..

Det är vanliga människor som har tagit provtagningar och dom finns i chemtrailsdokumentärerna, deras provtagningar har alltid visat att det är aluminium, röda bloodkroppar och radioaktivt barium i chemtrailsen.

Så dina rymdödlor andas aluminium, röda blodkroppar och radioaktivt barium? Beskriv deras biologi och hur dessa komponenter ingår.

Citat:
Det enda problemet för dig är att vanliga människor inte är trovärdiga i jämförelse med politiker som faktist jobbar med att ljuga för folket istället för att bry sig om att undersöka innnehållet i chemtrails.

VI är de vanliga människorna. VI är de som kan tänka logiskt och resonera. DU kan inte ens stava, argumentera eller formulera begripliga meningar...

För övrigt är bibeln fullständigt och totalt irrelevant.
Senast redigerad av Sadoman 2016-12-01 kl. 11:36.
Citera
2016-12-01, 11:35
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Planen spred sin skit/chemtrails - jag såg det! Jag bevittande det hela, inte du!

Vi ser samma sak som du ser. Men där du tror att du ser "skit/chemtrails" så ser vi vad flygplanen verkligen släpper ut; vatten. Alla andra påståenden är helt baserade på fantasier och fanatisk tro.

Ett litet perspektiv: världens främsta makt försökte, under 50 år, att avrätta Fidel Castro. De misslyckades. Castro dog förra veckan 90 år gammal. Du, och alla andra "chemtrailstroll" tror, på fullt allvar, att samma inkompetenta "supermakt" kan organisera en världsomfattande konspiration med oändliga kostnader utan att vare sig lämna några bevis för det eller ens ge något resultat för sina kostnader. Hur troligt är det?
Citera
2016-12-01, 12:01
Medlem
Citat:

Särt att ta denna tråd på något som helst allvar.

Det jag fetade ovan om det är sant att det tagits om än av privatpersoner kliniska tester som uppvisar det KungKP påstår, vore det inte självklart att länka till det.

Att få tror på KungKP ord måste hen ha fattat så varför inte ta fram den fakta man sitter på för att skapa ett uns av trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in