2013-03-28, 07:48
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishwalrus
Bästa sättet att dölja något är att ställa det rätt framför näsan på en. Alla tror ju ändå att det är flygplanskondens.

Kan ju bero på att DET ÄR KONDENS.

Visa mig ett - ETT enda bevis som håller för din teori?
Citera
2013-03-28, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Kan ju bero på att DET ÄR KONDENS.

Visa mig ett - ETT enda bevis som håller för din teori?
Hur kommer det sig att det är mer nu än tex på 80 talet ?
Citera
2013-03-28, 08:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
Hur kommer det sig att det är mer nu än tex på 80 talet ?

Från sverige
1980: cirka 5 000 000 utrikesresor
2006: över 20 000 000 utrikesresor

Källa http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Luftfart/Flygtendenser/Flygtendenser_2-08.pdf

Vore väl konstigt om det inte blev fler kondensstrimmor när det är 4 ggr fler flygresor...
Citera
2013-03-28, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från sverige
1980: cirka 5 000 000 utrikesresor
2006: över 20 000 000 utrikesresor

Källa http://www.transportstyrelsen.se/Global/Publikationer/Luftfart/Flygtendenser/Flygtendenser_2-08.pdf

Vore väl konstigt om det inte blev fler kondensstrimmor när det är 4 ggr fler flygresor...
Man kan inte lita på transportstyrelsen, förr va det knappt inga strimmor alls när planen flög nu har varje plan strimmor efter sig, bara för dom sprutar ut giftet.
Citera
2013-03-28, 10:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Man kan inte lita på transportstyrelsen...
Menar du att dom ljuger om flygstatistiken?
Citat:
...förr va det knappt inga strimmor alls när planen flög nu har varje plan strimmor efter sig, bara för dom sprutar ut giftet.
Vad har du för källa på att flygplanen inte hade "strimmor" förr, och vad menar du med förr?
Citera
2013-03-28, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man kan inte lita på transportstyrelsen, förr va det knappt inga strimmor alls när planen flög nu har varje plan strimmor efter sig, bara för dom sprutar ut giftet.

Varför bryr du dig ens om att fråga ifall du inte är det minsta intresserad av svaren??
Citera
2013-03-28, 10:34
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:

Det finns hur mycket på nätet som helst som behandlar det faktum att contrails funnits ända sedan flygplanen började flyga.

Fast det klart, det duger ju inte åt dig ändå för de är väl köpta.
Citera
2013-03-28, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Det finns hur mycket på nätet som helst som behandlar det faktum att contrails funnits ända sedan flygplanen började flyga.

Fast det klart, det duger ju inte åt dig ändå för de är väl köpta.
Hur kommer det sig att det inte syntes förr då ?
Citera
2013-03-28, 10:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur kommer det sig att det inte syntes förr då ?
Vad har du för källa på att flygplanen inte hade "strimmor" förr, och vad menar du med förr?
Citera
2013-03-28, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Min källa är vad jag har sett själv, förr 80-90 talet va dom inte alls lika tjocka och syntes knappt.
Det vet jag eftersom jag var intresserad av flygplan och därför tittade ofta på dom i luften.
Citera
2013-03-28, 10:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Min källa är vad jag har sett själv, förr 80-90 talet va dom inte alls lika tjocka och syntes knappt.
Det vet jag eftersom jag var intresserad av flygplan och därför tittade ofta på dom i luften.
Låter som en väldigt bra källa, du själv som jämför tjockleken på något tiotusen meter ifrån dig i ett tidsspann på trettio år. Klart vetenskapligt, precis sådana källor vi vill ha.

Vilken flygplansmodell tyckte du var mest intressant?
Citera
2013-03-28, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Låter som en väldigt bra källa, du själv som jämför tjockleken på något tiotusen meter ifrån dig i ett tidsspann på trettio år. Klart vetenskapligt, precis sådana källor vi vill ha.

Vilken flygplansmodell tyckte du var mest intressant?
Men du ser väl fan skillnad med dina ögon på tjockleken även på tiotusen meter

Det va en skum modell vet inte vad den hette antalgigen något hemligt plan såg det ofta mellan 89-91, har inte sett den sen 91, såg ut som ett plan fast ändå inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in