2016-11-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Okej då är det väl alla 4 som kommer ha val. Riktigt , tror inte heller det blir så mycket till val hos Per, han "måste" väl välja Carola eftersom de andra två förmodligen åker efter att ha ställt honom mot väggen. , Undrar ifall han bjuder dem på en avskedsmåltid bestående av pasta och bacon . Nej men seriöst, det är ju synd om Per, han är obekväm, velig och verkar rädd för kvinnor i likhet med hur Ann-Katrin verkade rädd för män.

Vet inte vad det är med Per, om han är sådär i "verkliga livet" också eller om det enbart beror på att han är obekväm med situationen.
Citera
2016-11-29, 14:34
Medlem
sotisnotiss avatar
Sigrid i senaste numret av hänt extra;

"Jag är en bonnjänta, en rejäl tjej som är väldigt praktiskt lagd. Jag uppskattar en jordnära och naturlig man. Yta är inte så viktigt, utan hur man är som person." Säger Sigrid som inte får avslöja sin relationsstatus förrän sista avsnittet av bonde söker fru.

Sigrid sökte till bonde söker fru med förhoppningen om att finna den stora kärleken- och vägrade låta det hela bli ett "ridläger".

"Vi var inte här för att killarna ska ha kul och lära sig om hästar. De trivs bra på gården och har mysigt och trevligt men det finns ett allvar och jag går igenom en tuff tid. Många säger att jag är modig" berättar Sigrid som fått utstå elaka kommentarer.

"Oftast är det kvinnor som hoppar på mig och säger sådant som att jag är för vacker för att vara bra i köket. Jag är en multikvinna och företagare och har inte intresset eller tid för matlagning. Så får jag gliringar, det är taskigt" suckar Sigrid.

"Nästan hundra procent av killarna jag träffar är schyssta och raka men vissa kvinnor har märkligt nog en förlegad kvinnosyn. Det är inget att bry sig om men bonde söker fru upprör och berör och jag får stå ut med att vara ett objekt för kommentarer!"

Snälla komplimanger tar hon gärna emot;

"Jag fnittrar och ler och blir glad då, men jag ser inte mig själv som att jag ser bra ut. Jag är bonde hur jag än ser ut."
Citera
2016-11-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror nog ändå att Sigrid kommer att ta chansen att få ha lite kul även om hon kanske inte är seriöst intresserad. Känns inte som det spelar så stor roll vem Erik kommer välja, det lär i alla fall inte bli något.

Ja det skulle väl möjligen vara för lite "kul" som Sigrid skulle låta någon stanna hos henne. Nåt seriöst intresse har hon ju inte av någon av killarna på gården. Är hon ute efter nåt ungt att ha kul med i sängen så blir det väl Bertil som får stanna, hon verkar ju ha en försmak för unga män.
Citera
2016-11-29, 21:43
Medlem
Citat:
Vet inte vad det är med Per, om han är sådär i "verkliga livet" också eller om det enbart beror på att han är obekväm med situationen.

Är nog svårt att veta, men jag tyckte ju han verkade sprallig, glad och öppen när man såg hans presentation och när Linda kom med breven. Då sa han ju nåt i stil med..."detta är världens chans" och "jag tänker ju på brudar hela tiden ja". Sen när alla kameror kom och det blev mycket av allt så verkar han vilja krypa in i ett skal och gömma sig. Men jag hoppas att han inte är sån i "verkliga livet". Är det så har han ju inget enkelt liv när det kommer till kontakter med motsatta könet direkt.
Citera
2016-11-30, 09:08
Medlem
Citat:
Ja det skulle väl möjligen vara för lite "kul" som Sigrid skulle låta någon stanna hos henne. Nåt seriöst intresse har hon ju inte av någon av killarna på gården. Är hon ute efter nåt ungt att ha kul med i sängen så blir det väl Bertil som får stanna, hon verkar ju ha en försmak för unga män.

Ja, jag vet inte hur det kommer bli för Sigrids del. Är ju inte helt säkert om det är ett förhållande hon är ute efter. Tycker inte att hon ska välja Bertil, de passar ju inte alls ihop.
Citera
2016-11-30, 09:13
Medlem
Citat:
Är nog svårt att veta, men jag tyckte ju han verkade sprallig, glad och öppen när man såg hans presentation och när Linda kom med breven. Då sa han ju nåt i stil med..."detta är världens chans" och "jag tänker ju på brudar hela tiden ja". Sen när alla kameror kom och det blev mycket av allt så verkar han vilja krypa in i ett skal och gömma sig. Men jag hoppas att han inte är sån i "verkliga livet". Är det så har han ju inget enkelt liv när det kommer till kontakter med motsatta könet direkt.

Jag har en känsla av att det är vinklat på ett visst sätt för att Per ska framstå som lite tafatt och blyg. Tror inte att han är sådär i verkligheten utan mer att han är glad och positiv och har mycket humor och gillar att bjuda på sig själv.
Citera
2016-11-30, 09:17
Medlem
Citat:
Okej då är det väl alla 4 som kommer ha val. Riktigt , tror inte heller det blir så mycket till val hos Per, han "måste" väl välja Carola eftersom de andra två förmodligen åker efter att ha ställt honom mot väggen. , Undrar ifall han bjuder dem på en avskedsmåltid bestående av pasta och bacon . Nej men seriöst, det är ju synd om Per, han är obekväm, velig och verkar rädd för kvinnor i likhet med hur Ann-Katrin verkade rädd för män.

Kan bli intressant att se hur Annelie kommer reagera, det verkar ju som att hon har fått nog och vill ha en förändring. Annars har hon hållit en väldigt låg profil för att vara henne. Det har ju varit allmänt trist och segt på Pers gård och det känns ju som motsatsen till hur Annelie är.
Citera
2016-11-30, 10:58
Medlem
Bandida.locas avatar
Så vansinnigt spännande inför ikväll "värsta dramatiken på 10 år"
Citera
2016-11-30, 11:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Så vansinnigt spännande inför ikväll "värsta dramatiken på 10 år"

Lär väl bli "värsta antiklimax på 10 år" istället. Programmet skrevs ju upp rejält inför förra veckans avsnitt också och då hände inte ett skit egentligen.
Citera
2016-11-30, 13:17
Medlem
Ingabromsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Lär väl bli "värsta antiklimax på 10 år" istället. Programmet skrevs ju upp rejält inför förra veckans avsnitt också och då hände inte ett skit egentligen.

Tror att Lindorff försöker boosta en säsong som blev en flopp i tittarsiffrorna.
Citera
2016-11-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte hur det kommer bli för Sigrids del. Är ju inte helt säkert om det är ett förhållande hon är ute efter. Tycker inte att hon ska välja Bertil, de passar ju inte alls ihop.

Nej Sigrid och Bertil är verkligen omaka om man säger så ...men är det sexet så är ju han yngst och troligen virilast och det är väl vad damen Bergåkra går efter.
Citera
2016-11-30, 19:13
Medlem
Citat:
Jag har en känsla av att det är vinklat på ett visst sätt för att Per ska framstå som lite tafatt och blyg. Tror inte att han är sådär i verkligheten utan mer att han är glad och positiv och har mycket humor och gillar att bjuda på sig själv.

Troligen för bilden av honom innan var ju en helt annan Per, men det ska bli kul att se hur han kommer vara i kvällens avsnitt. Linda säger ju på sin blogg åter igen att detta kommer bli det mest känslosamma och dramatiska avsnittet under de 10 år som serien gått , vad tror du, ska man bänka sig med en trave näsdukar så man grejar allt det känslosamma . Får se hur valen blir iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in