Citat:
[QUOTE|59159049]
Jag har varit här då och då under rättsprocessen men mer sällan efter domen. Jag fascineras, nä förfasas över hur vissa inte kan släppa ett "fall", det ältas in absurdum, men det kanske hör till.
Men som i detta fall, GM är dömd, han fick det straff han förtjänar. Varför vill man=DU fortfarande tjata om brottsoffret? Det var ett svin som mycket grovt misshandlade Lotta till döds! Allt rättsligt är utrett o klart! Å sen kommer någon in o diskuterar om Lottas sjukskrivning var rätt eller fel???? WTF! Så jävla respektlöst.
Alltså man kan fundera både en o två gånger vem som har problem...
Jag har varit här då och då under rättsprocessen men mer sällan efter domen. Jag fascineras, nä förfasas över hur vissa inte kan släppa ett "fall", det ältas in absurdum, men det kanske hör till.
Men som i detta fall, GM är dömd, han fick det straff han förtjänar. Varför vill man=DU fortfarande tjata om brottsoffret? Det var ett svin som mycket grovt misshandlade Lotta till döds! Allt rättsligt är utrett o klart! Å sen kommer någon in o diskuterar om Lottas sjukskrivning var rätt eller fel???? WTF! Så jävla respektlöst.
Alltså man kan fundera både en o två gånger vem som har problem...
Edit: inlägget ovan från bradgardsidianen citerar han/hon ett inlägg där jag felaktigt står som postare. Jag har inte skrivit det inlägget.
Lotta o Martins förhållande har felaktigt allt för många gånger framställts som något helt annat en den kärleksrelation det var. Man har påstått att hon knappt kände honom, att hon flydde honom, var "stalkad" av honom. Att han bröt sig in, att han hade våldfört sig på henne (ja det stod till o med i denna tråd). Att han skrikigt nedsätta saker om henne efter misshandeln typ att hon fick vad hon förtjänade.
Osv osv.
Vid varje antydan om att det låg till på ett annat sätt - kom ett vattenfall av försvar o protester.
Sakta, sakta började det gå upp för de flesta att väldigt mycket var ren lögn.
Man försökte trots det fortfarande "försköna" fakta efter fakta om Lotta. Hon skulle inte gått på solarium, inte injicerat Malanotan2, aldrig tagit kokain, aldrig velat ha barn med Martin, inte ljugit för Per, inte lurat sina anhöriga. Och hela tiden detta att OM hon hade gjort något dåligt , så var det i vart fall inte frivilligt...
Det blev till slut alldeles för vinklat. Lotta förtjänade inte att dödas av Martin, men måste hon glorifieras o förskönas för det? Kan inte en 41-årig kvinna med fel o brister dödas o vi tycker att det är för jäkligt - utan att vi måste fila på fasaden o göra henne ofelbar?
Dessutom blev det konstigt att försöka förstå hur hon kunde välja just honom. Nu när mer har kommit fram om hennes liv, är det lättare att förstå hennes val.
De var bägge yngsta syskonet av tre till separerade föräldrar där den ene hade missbruksproblem o nu var död, bägge gillade träning, hundar o barn, var kroppfixerade o sökte kärlek. Bägge ljög rätt oföblommat o bägge var svartsjuka, de hade 11 gemensamma vänner på fejan o trots sjukskrivning tränade de intensivt, de gillade o hade bägge två stora tatueringar. De sms-de bägge maniskt o anklagade den andre för att inte höra av sig.
Anhöriga o vänner började med att förfalska bilden, media hängde på - o gör det delvis fortfarande o postare i tråden kör samma race. Till skada för alla kvinnor som misshandlas utan att de kan framställas som perfekta och till skada för den som vill få kvinnor att ta tag i sitt liv o lämna en dålig relation - då de ju inte kan lämna..
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-28 kl. 22:28.
Senast redigerad av Solglittret 2016-11-28 kl. 22:28.