2016-12-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag tror dylika bottenskrap av människa gör så för att försvara sitt eget jävligt usla beteende... Det spelar fan ingen roll om en kvinna tar sats och sparkar dig på julekulorna, man slår inte en kvinna... Punkt. Oavsett hur "provocerad" man blir, isåfall kan man söka vård omedelbart, för det är något grundläggande fel i hur mekaniken funkar i en om man blir så provocerad att man måste drämma till en kvinna för att denne gör på ett eller annat sätt.

Det är ALLTID den som slår som har problemet, punkt jävla slut.

Men det stämmer ju inte med verkligheten.

I verkligheten blir offret dödat. Det anser jag vara ett problem. Inte huruvida någon blir provocerad eller ej.
Senast redigerad av sno 2016-12-20 kl. 23:53.
Citera
2016-12-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför kan man inte låsa in fullständigt rabiata våldsbrottslingar alternativt ha strikt kontroll över dom?

Jag vet inte hur du gör med läckande kranar. Jag lappar och lagar inte där fuktskador blir synliga, utan siktar in mig på grundproblemet och åtgärdar det. I

Här är Grundproblemet definitivt Martin snarast än alla andra som råkar komma i hans
väg.

Om man inte överhuvudtaget installerar en läckande kran hemma hos sig så slipper man oroa sig för fuktskador och man slipper laga kranen.

Man slipper HELA problematiken genom att undvika den till att börja med.

Hur kan detta vara så svårt?
Senast redigerad av sno 2016-12-20 kl. 23:48.
Citera
2016-12-20, 23:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men både Lotta och Angelica insisterade att umgås med denna ”rabiessmittade hund!” :-o

Var finner du lagbrott över att någon väljer fel umgänge? Är det något du och Solglittret missat när det gäller lagstiftningen om mord eller misshandel? Grov kvinnofridskränkning? Vad har du bakom dina åsikter mer än just bara åsikter? Vad avser du med att hata och förtala ett mordoffer, och vad tänkte du dina åsikter skulle uppnå?

Citat:
Men det stämmer ju inte med verkligheten.

I verkligheten blir offret dödad. Det anser jag vara ett problem. Inte huruvida någon blir provocerad eller ej.

I verkligheten finns det inget lagbrott i att välja fel människa att inleda förhållande med. I verkligheten är misshandel, kränkningar och hot samt mord lagbrott.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-20 kl. 23:45.
Citera
2016-12-20, 23:46
Medlem
Citat:
Men både Lotta och Angelica insisterade att umgås med denna ”rabiessmittade hund!” :-o

Inser du inte själv hur galet det låter? Ju farligare man målar Martin, desto mer obegripligt att dessa tjejer ville ligga med honom. Än värre att Lotta dessutom ville ha barn med en “rabiesmittad hund” :-o Hur fan är man funtad I skallen när man gör det?

När Lotta gjorde sin anmälan (som hon sen drog tillbaka) hade hon redan blivit misshandlad MINST 15 ggr.

Inser inte du och Roks att det bästa vore väl att slippa dessa 15 ggr istället för att “följa Roks rekommendationer”?

Om man låter bli att idka samlag med kåkfarare då slipper man oroa sig för deras “Modus Operandi”. Man slipper också oroa sig för ifall åklagaren har gjort rätt eller fel.

Det enda man avstår ifrån är “galet sex” med en idiot.

Det kan väl inte anses vara någon större uppoffring?

Jag har läst andra inlägg av dig i andra trådar på FB. Du verkar mest kränkt av att ingen kvinna vill ha dig och inget sex händer, över huvud taget. Särskilt inte galet.

Är det inte där skon klämmer? Som hårdast.

Tips. Du bör nog fundera minst ett antal varv över din kvinnosyn och vara mindre trångsynt, så kanske du har större framgång. Börja där.

Brottsoffret Lotta är INTE problemet i denna händelse. Det är och förblir MARTIN. Rättsväsendet har misslyckats att hålla honom på säkert avstånd från alla andra människor. Drogfri.
Citera
2016-12-20, 23:50
Medlem
Citat:
Jag har läst andra inlägg av dig i andra trådar på FB. Du verkar mest kränkt av att ingen kvinna vill ha dig och inget sex händer, över huvud taget. Särskilt inte galet.

Är det inte där skon klämmer? Som hårdast.

Tips. Du bör nog fundera minst ett antal varv över din kvinnosyn och vara mindre trångsynt, så kanske du har större framgång. Börja där.

Brottsoffret Lotta är INTE problemet i denna händelse. Det är och förblir MARTIN. Rättsväsendet har misslyckats att hålla honom på säkert avstånd från alla andra människor. Drogfri.

Det är de andra människorna - Lotta och Angelica - som "misslyckades med att hålla honom på avstånd". Det skulle ha varit enkelt ifall de själva ville - det erkände Angelica i förhöret. Men de ville inte.
Citera
2016-12-20, 23:57
Medlem
Citat:
Om man inte överhuvudtaget installerar en läckande kran hemma hos sig så slipper man oroa sig för fuktskador och man slipper laga kranen.

Man slipper HELA problematiken genom att undvika den till att börja med.

Hur kan detta vara så svårt?

När den perfekta kranen börjar visa fuktskador? Vad gör du då, var frågan.
Citera
2016-12-21, 00:12
Medlem
Citat:
När den perfekta kranen börjar visa fuktskador? Vad gör du då, var frågan.

Och Martin var enligt dig den "perfekta kranen" som plötsligt började läcka? :-o
Citera
2016-12-21, 00:20
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag tror dylika bottenskrap av människa gör så för att försvara sitt eget jävligt usla beteende... Det spelar fan ingen roll om en kvinna tar sats och sparkar dig på julekulorna, man slår inte en kvinna... Punkt. Oavsett hur "provocerad" man blir, isåfall kan man söka vård omedelbart, för det är något grundläggande fel i hur mekaniken funkar i en om man blir så provocerad att man måste drämma till en kvinna för att denne gör på ett eller annat sätt.

Det är ALLTID den som slår som har problemet, punkt jävla slut.

Där håller jag med dig till fullo men ska jag läsa ditt inlägg som att det är OK att slå en man, en hund, en katt, häst, får etc etc.... Jag är av den uppfattningen att man inte ska slå någon eller något överhuvud taget. Det är kanske du också men jag ville bara veta.
Citera
2016-12-21, 00:37
Medlem
Citat:
Och Martin var enligt dig den "perfekta kranen" som plötsligt började läcka?

Icke alls.

Du verkar ha svårt med läsförståelsen.

Metaforer är liksom inte din din grej.
Citera
2016-12-21, 00:50
Medlem
Gaupes avatar
Nu är det ju inte förtal att påstå att Lotta hade ett förhållande med, och var attraherad av Martin.
Det är ju sant.
Det förringar inte brottet.

Ett par människor om året mördas av någon de har en relation med. Själva relationen ses inte som en förmildrande omständighet i dessa fall, så varför detta tjafs om att lotta inte var ihop med martin/inte ville vara ihop med martin/försökte frigöra sig?
Citera
2016-12-21, 01:22
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Nu är det ju inte förtal att påstå att Lotta hade ett förhållande med, och var attraherad av Martin.
Det är ju sant.
Det förringar inte brottet.

Ett par människor om året mördas av någon de har en relation med. Själva relationen ses inte som en förmildrande omständighet i dessa fall, så varför detta tjafs om att lotta inte var ihop med martin/inte ville vara ihop med martin/försökte frigöra sig?

Dina konstateranden ligger inte långt ifrån mina. Det är väl inte olagligt att tycka om en person, att vilja umgås med och t.o.m. ha önskemål att bilda familj med denna? Vad som är olagligt är att denna högst uppskattade man mördar denna känslosamma kvinna. Mord är olagligt. Kärlek är lagligt. Trots det så verkar det som att en del i tråden tycker att Lotta genom sitt handlande är skyldig till anstiftan till mord (på sig själv). Groteskt.
Citera
2016-12-21, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Dina konstateranden ligger inte långt ifrån mina. Det är väl inte olagligt att tycka om en person, att vilja umgås med och t.o.m. ha önskemål att bilda familj med denna? Vad som är olagligt är att denna högst uppskattade man mördar denna känslosamma kvinna. Mord är olagligt. Kärlek är lagligt. Trots det så verkar det som att en del i tråden tycker att Lotta genom sitt handlande är skyldig till anstiftan till mord (på sig själv). Groteskt.

Tack. Det är sannerligen Groteskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in