2016-11-28, 13:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Och så det svenska laget

Damer
Hanna Falk
Anna Haag
Ida Ingemarsdotter
Stina Nilsson
Jonna Sundling
Jennie Öberg

Herrar
Calle Halfvarsson
Marcus Hellner
Martin Johansson
Emil Jönsson
Teodor Peterson
Oskar Svensson

Öberg trodde jag väl inte riktigt bland damerna och inte heller Teodor bland herrarna. Johansson trodde inte själv på att han skulle bli uttagen nu. Olsson & Rickardsson saknas på herresidan men det var nog förväntat.

Edit: frankkk hann före mig
Senast redigerad av Alkibiades 2016-11-28 kl. 13:17.
2016-11-28, 13:21
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Varför skickar Finland bara 5+5 åkare när man får skicka 6+6 åkare?
Bra fråga, sprintlaget (+Roponen) sticker direkt till Davos. Åtminstone Luusua lät dock som han var färdig till Lillehammer när Jylhä intervjuades igår, men kanske siktar på sprint han också
2016-11-28, 13:24
Medlem
Citat:
Och så det svenska laget

Damer
Hanna Falk
Anna Haag
Ida Ingemarsdotter
Stina Nilsson
Jonna Sundling
Jennie Öberg

Herrar
Calle Halfvarsson
Marcus Hellner
Martin Johansson
Emil Jönsson
Teodor Peterson
Oskar Svensson

Öberg trodde jag väl inte riktigt bland damerna och inte heller Teodor bland herrarna. Johansson trodde inte själv på att han skulle bli uttagen nu. Olsson & Rickardsson saknas på herresidan men det var nog förväntat.

Edit: frankkk hann före mig

Öberg var skrällen i truppen mest för att hon ofta inte velat tävla 3 dagar i red.. men gjode de bra i Ruka och ska bli spännande se henne... känns som att hon går mot en bra säsong... uttagningen känns bra
2016-11-28, 13:27
Medlem
ännu mera problem med hem resan från Ruka planet försenat skulle lyft 10 men blir först 14.15.. så får se hur de blir med undersökningen av Kalla idag

Är väl bara Hellner som kom hem som planerat gissar att han tog bilen hem efterloppet
Senast redigerad av Johanhaa 2016-11-28 kl. 13:32.
2016-11-28, 13:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Öberg var skrällen i truppen mest för att hon ofta inte velat tävla 3 dagar i red.. men gjode de bra i Ruka och ska bli spännande se henne... känns som att hon går mot en bra säsong... uttagningen känns bra

Ja hon gjorde det OK/bra i sprinten men åkte inte distansloppet och åkte inte alls bra på distans i Bruksvallarna. Men man kanske vill ge henne en chans till.
2016-11-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ja hon gjorde det OK/bra i sprinten men åkte inte distansloppet och åkte inte alls bra på distans i Bruksvallarna. Men man kanske vill ge henne en chans till.

för att vara Öberg och Ruka gjorde hon de bra+ att hon brukar vara rätt trögstartad på året...tror nästa helg kan passa henne bra gäller bara hålla sig frisk nu

tycker inte de fanns några riktigt bra hot heller till platsen
2016-11-28, 13:36
Medlem
Tur att bli uttagen är det inte men ironiskt nog verkar Haag nästan vara den friskaste åkaren i landslaget nu för tiden. Hennes "hållhake" på uttagningarna saknar nästan motstycke. Räknade just till en topp15-placering på senaste 20 VC-starterna. I 17 av dessa 20 lopp har hon varit utanför topp20. Detta på en tidsperiod under ett år. Det är solklart att hon ska åka, men varför åker hon varje helg?

Man fyllde iaf damlaget med fem kapabla sprinters. Om det varit fristilssprint hade det nog varit sex.

Öberg gillar jag i grunden. Tycker dock att hon underpresterar när man tror som mest på henne. Hon är bäst utan förväntningar.
2016-11-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tur att bli uttagen är det inte men ironiskt nog verkar Haag nästan vara den friskaste åkaren i landslaget nu för tiden. Hennes "hållhake" på uttagningarna saknar nästan motstycke. Räknade just till en topp15-placering på senaste 20 VC-starterna. I 17 av dessa 20 lopp har hon varit utanför topp20. Detta på en tidsperiod under ett år. Det är solklart att hon ska åka, men varför åker hon varje helg?

Man fyllde iaf damlaget med fem kapabla sprinters. Om det varit fristilssprint hade det nog varit sex.

Öberg gillar jag i grunden. Tycker dock att hon underpresterar när man tror som mest på henne. Hon är bäst utan förväntningar.

Ledningen har nog koll på vad hon presterat på försäsongen i år och tycker inte utmanarna närmast tog chansen i bruks eller att få åka.. och hade Kalla varit frisk tror jag hon inte varit med till helgen heller.. men blir de inte bättre snart lär platsen vara borta snart om Kalla kommer tillbaka annars har jag svårt se att vi har 6 bättre distansåkare....
2016-11-28, 14:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ledningen har nog koll på vad hon presterat på försäsongen i år och tycker inte utmanarna närmast tog chansen i bruks eller att få åka.. och hade Kalla varit frisk tror jag hon inte varit med till helgen heller.. men blir de inte bättre snart lär platsen vara borta snart om Kalla kommer tillbaka annars har jag svårt se att vi har 6 bättre distansåkare....

Hon var 13:e på 5 km fristil i Bruksvallarna (utan Kalla, Ida och Henriksson) så att säga att vi inte har mer än sju bra distansåkare stämmer ju inte ...
2016-11-28, 14:41
Medlem
Citat:
Hon var 13:e på 5 km fristil i Bruksvallarna (utan Kalla, Ida och Henriksson) så att säga att vi inte har mer än sju bra distansåkare stämmer ju inte ...

Vem? hon jag skrev om var 4 och 2 i Bruks
2016-11-28, 14:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Vem? hon jag skrev om var 4 och 2 i Bruks

Well, du skrev inte ut namnet på den du skrev om och eftersom frankkk avslutade med att skriva om Öberg så utgick jag ifrån att det var henne du kommenterade.
2016-11-28, 14:54
Medlem
Citat:
Well, du skrev inte ut namnet på den du skrev om och eftersom frankkk avslutade med att skriva om Öberg så utgick jag ifrån att det var henne du kommenterade.

Nej var om Haag.. Öberg har en del att bevisa på distans efter de hon visa upp i Bruks men tror de kommer och hon förtjänar chansen... distans rakning nu utan Kalla o Ebba som jag inte tror åker på ett tag är väl... Stina Hanna Ida Anna Jonna Emma Maja Dyvik Settlin Nordström dom 3 sista var inte så lätt välja ordning på sedan tror jag Öberg o Sofia ska in runt Ida och Anna när dom visat upp sig och Öberg lite mera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in