2016-11-27, 20:40
Medlem
VM-stafetten är det nu extremt vidöppet till av både bra och dåliga skäl. Nilsson är den enda som känns i stort sett 100% given. Den mest sannolika kvartetten är enligt mig Ingemarsdotter-Kalla-Andersson-Nilsson, med Falk och Haag som främsta reserver/utmanare.
2016-11-27, 21:20
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Är Sofia H helt ur diskussionen när det gäller Lillehammer?
Idag körde hon första intervallpasset efter förkylningen, känns tveksamt att de skulle ta ut henne till världscupen. Gissar att hon deltar på skandinaviska cupen 9-11 dec och sedan åker VC skiathlon veckan därefter.
2016-11-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Är det Twar Kalla har drabbats av?

Den tanken slog mig också men när Gunde fick det så var han ju sjuk ("förkyld") länge och det blev bara värre och värre. Om det är normalt för twar så kan vi nog stryka det.

Jag har ett hårt fysiskt arbete och ett år var jag helt under isen helt plötsligt, visade sig vara borrelia. Det finns nog en massa tänkbara scenarion till det som hände Kalla, nåt är ju helt uppenbart fel.
2016-11-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Den tanken slog mig också men när Gunde fick det så var han ju sjuk ("förkyld") länge och det blev bara värre och värre. Om det är normalt för twar så kan vi nog stryka det.

Jag har ett hårt fysiskt arbete och ett år var jag helt under isen helt plötsligt, visade sig vara borrelia. Det finns nog en massa tänkbara scenarion till det som hände Kalla, nåt är ju helt uppenbart fel.

Jag tänkte på Gunde från VM 15 km 87 där han åxå tappa all kraft på slutet och gick i backarna...sedan åkte han ett lopp till i VM vilket var en okej stafett sträcka... någon som kommer ihåg vad kunde hade den gången?
2016-11-27, 22:15
Medlem
Citat:
Slog mig nu att Falk är högaktuell för VM-stafetten (Ja, jag vet. Jag är inte så snabbtänkt).

Är Sofia H helt ur diskussionen när det gäller Lillehammer?

just nu är hon väldigt aktuell men länge kvar och börja även förra året bra på distans... hittar inte Kalla formen o blir borta känns väl Falk som en bra avslutare för då tror jag vi måste han Stina på andra ...
2016-11-27, 22:33
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Idag körde hon första intervallpasset efter förkylningen, känns tveksamt att de skulle ta ut henne till världscupen. Gissar att hon deltar på skandinaviska cupen 9-11 dec och sedan åker VC skiathlon veckan därefter.

Vad synd. Fast såklart bättre hon är fullt laddad och frisk.

Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn

Tankarna flög faktiskt iväg till Per Elofsson. Överträning? Ja, det är rena spekulationer...

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
just nu är hon väldigt aktuell men länge kvar och börja även förra året bra på distans... hittar inte Kalla formen o blir borta känns väl Falk som en bra avslutare för då tror jag vi måste han Stina på andra ...

Sofia-Stina-Ida-Falk eller Sofia-Stina-Falk-Jonna
2016-11-28, 07:04
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Om Kalla inte blir uttagen är väl Ebba ett alternativ? (för att säkra poäng till "kvoten" om inte annat)
Var det väldigt otydligt att Settlin är min förstareserv?
2016-11-28, 12:05
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Tankarna flög faktiskt iväg till Per Elofsson. Överträning? Ja, det är rena spekulationer...

Eller felträning. Har någon under försäsong t.ex. regelbundet kört mycket fartträning och/eller superinteseniva intervaller typ ~30 sek över max, då är veken bränd och det kan se ut så där. Då är det bara att börja om från noll. Fast det är väl lite samma som överträning.

Men Ingesson är rutierad så det har jag svårt att tro.
2016-11-28, 12:36
Medlem
Ostrobothnias avatar
Finska laget till Lillehammer:

Dames
Anne Kyllönen
Laura Mononen
Kerttu Niskanen
Krista Pärmäkoski
Aino-Kaisa Saarinen

Guys
Matti Heikkinen
Perttu Hyvärinen
Sami Jauhojärvi
Lari Lehtonen
Iivo Niskanen
2016-11-28, 13:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Norska laget till Lillehammer

Herrar
Sjur Røthe
Petter Northug jr.
Finn Hågen Krogh
Niklas Dyrhaug
Emil Iversen
Didrik Tønseth
Martin Johnsrud Sundby
Martin Løwstrøm Nyenget
Hans Christer Holund
Sondre Turvoll Fossli
Eirik Brandsdal
Simen Hegstad Krüger
Pål Golberg
Johannes Høsflot Klæbo
Mattis Stenshagen

Damer
Marit Bjørgen
Ingvild Flugstad Østberg
Heidi Weng
Astrid Uhrenholdt Jacobsen
Ragnhild Haga
Maiken Caspersen Falla
Mari Eide
Silje Øyre Slind
Kari Øyre Slind
Anne Kjersti Kalvå
Marthe Kristoffersen
Lotta Udnes Weng
Kari Vikhagen Gjeitnes
Anna Svendsen
Kathrine Harsem
Senast redigerad av Alkibiades 2016-11-28 kl. 13:03.
2016-11-28, 13:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Finska laget till Lillehammer:

Dames
Anne Kyllönen
Laura Mononen
Kerttu Niskanen
Krista Pärmäkoski
Aino-Kaisa Saarinen

Guys
Matti Heikkinen
Perttu Hyvärinen
Sami Jauhojärvi
Lari Lehtonen
Iivo Niskanen

Varför skickar Finland bara 5+5 åkare när man får skicka 6+6 åkare?
2016-11-28, 13:05
Medlem
Längdlandslaget till världscupen i Lillehammer, Norge, 2–4 december

Damer
Hanna Falk, Ulricehamn IF, Anna Haag, AnnaEmil Sportklubb, Ida Ingemarsdotter, Åsarna IK, Stina Nilsson, IFK Mora SK, Jonna Sundling, IFK Umeå, Jennie Öberg, Piteå Elit.

Herrar
Calle Halfvarsson, Sågmyra SK, Marcus Hellner, Gällivare Skidallians, Martin Johansson IFK Mora SK, Emil Jönsson, AnnaEmil Sportklubb, Teodor Peterson, IFK Umeå, Oskar Svensson, Falun/Borlänge SK.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in