2016-11-28, 13:06
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Och hur tycker du att spelarna rör sig? Rörelsemönstrena i Fifa har ingenting med riktig fotboll att göra. För att vinna måste du spela Fifa, inte fotboll. Detta finner jag trist eftersom det ska vara "realistiskt".

Håller med om att spelarna springer riktigt konstiga löpningar, brukar dock hålla in L1 när jag passar, prova det om du inte gjort det, gör så spelarna springer framåt.
Citera
2016-11-28, 13:56
Medlem
Gregory.Houses avatar
Kör själv mycket inläggsspel då jag spelar 4-3-3 och har alltid minst 2 spelare i boxen.
Citera
2016-11-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Håller med om att spelarna springer riktigt konstiga löpningar, brukar dock hålla in L1 när jag passar, prova det om du inte gjort det, gör så spelarna springer framåt.
Jo jag vet men det känns knappast rätt att man ska behöva trycka L1 bara för att få en löpning. Yttrarna startar aldrig automatiskt och det blir svårt att få någon förnunftig bredd när yttrarna krockar med ytterbackarna. Nästa år blir det antingen inget köp eller PES. Lessnat på Fifa.
Citera
2016-11-28, 17:58
Medlem
srsbizs avatar
Edit; Löste problemet
Senast redigerad av srsbiz 2016-11-28 kl. 18:17.
Citera
2016-11-28, 18:36
Medlem
Ovcharkas avatar
På 16 är "Outside the Box" diffust. Gör mål på straff = OtB. Gör mål i straffområdet men utanför rutan i straffomr. = Inte OtB

17?
Citera
2016-11-28, 20:37
Medlem
Vaginalketchups avatar
Funkar Fifa17 för xbox 360 på en xbox one S ?
Citera
2016-11-29, 05:46
Medlem
Arcani80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Hur fan försvarar man sig när ett bra lag kontrar mot en? Jag tycker man är fucked hur man än gör. Ska man försöka gå på och tackla så kan dom göra bort en jättelätt.

Alternativet är då att bara backa hem och hoppas att motståndaren gör ett misstag/bryta i absolut sista sekund.

Något annat jag stör mig på är hur lätt spelarna rör sig i sidled, ser ut som dom åker skridskor över planen.

Du kan använda dig av LT (Xbox) så rör sig din spelare långsammare & se över att du inte har legendary inställt på handkontrollen
Citera
2016-11-29, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm

Tycker mina spelare alltför ofta stannar upp sina löpningar när man slår en lobbad genomskärare måste vara fel på mitt spel

1/ Angående custom tactics vi säger att man ligger högt med crossing betyder det att mina spelare kommer försöka rusa in i boxen och vilja nicka?

2/ High pressure bör kombineras med park the bus/ultra defensive för att undvika kontringar i röven?

3/ Får man spelarna att göra fler offensiva löpningar om man ligger på balance tom all out attack?
Citera
2016-11-29, 19:00
Medlem
Storfetdases avatar
Hur vinner man matcher i karriär? Spelar som pompey och har kört 13 av 13 lika och bara gjort 5 mål.
Motståndaren parkerar buss från sekund 1 och tar inga risker, nä så tråkigt att dom inte bryr sig om karriär, det var ju orsaken till att man köpte fifa förr i tiden.
Citera
2016-11-30, 12:24
Medlem
Elwisps avatar
Det klart mest störande i karriärläget är när en spelare ber om löneförhöjning, man erbjuder nytt kontrakt och får svaret "tack för erbjudandet, men jag vill inte binda mig längre utan ska fundera på om jag vill lämna klubben". Realistiskt.
Citera
2016-11-30, 13:01
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Hur vinner man matcher i karriär? Spelar som pompey och har kört 13 av 13 lika och bara gjort 5 mål.
Motståndaren parkerar buss från sekund 1 och tar inga risker, nä så tråkigt att dom inte bryr sig om karriär, det var ju orsaken till att man köpte fifa förr i tiden.

Vilken svårighetsgrad kör du på?
Citera
2016-11-30, 15:31
Medlem
siQwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase

Gå ner i svårighetsgrad? Tycker defintivt att det har blivit svårare att göra mål men med snabba kontringar brukar man alltid hitta en eller två öppningar, ligger på 32 mål framåt efter 20 matcher vilket är helt ok antar jag(inga 6-0 matcher direkt).

Kör själv som Liverpool på World Class men kommer förmodligen testa att bumpa upp till Legendary nu efter 17-1-2 hittills i ligan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in