2016-11-26, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Mestadels Real Madrid.
Så de är de nya laget alla väljer? Tråkigt med ingen variation.
Citera
2016-11-26, 04:54
Medlem
Concubines avatar
Så segt att ständigt ligga mellan proffs och världsklass när jag kör karriär och liknande på FIFA oavsett upplaga. AI:n suger ju oavsett för det mesta och motståndarna missar solklara lägen. Kanske borde byta till världsklass ändå även om det lär bli svårt som fan.

Men lite tradigt att med Blackpool (league two) ligga etta första säsongen samt att ha slagit ut Southhampton, Stoke och Newcastle utan problem. Man vill ju ha en utmaning.
Citera
2016-11-26, 14:19
Medlem
bmwhorans avatar
Frågor angående karriärläge, dessa uppdrag finns på mina målsättningar.

1. Tjäna 200 000 000€ på tröjförsäljning under en säsong.
Hur gör jag det vill de att jag värvar en spelare som är känd exempelvis Zlatan för att få tröjor sålda?

2. Tjäna 380 000 000€ på media (prispengar från mästerskap) inom 3 säsonger. (Säsonger kvar: 3.)
Vad bör jag göra?

3. Förmå 1 ungdomsspelare att växa med minst 5 totalpoäng. Låt dem spela i 5 matcher, antingen startelvan eller som inhoppare.
Ska jag värvar någon eller genom ungdomsakademin?
Citera
2016-11-26, 14:42
Medlem
siQwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran

Hur gör jag det vill de att jag värvar en spelare som är känd exempelvis Zlatan för att få tröjor sålda?

2. Tjäna 380 000 000€ på media (prispengar från mästerskap) inom 3 säsonger. (Säsonger kvar: 3.)
Vad bör jag göra?

3. Förmå 1 ungdomsspelare att växa med minst 5 totalpoäng. Låt dem spela i 5 matcher, antingen startelvan eller som inhoppare.

1. Det händer automatiskt, desto mer känd spelaren är(eller högre overall han har antar jag?) desto mer tröjor säljer han.

2. Spela bra, vinn cuper och ligan så ofta som möjligt.

3. Värva någon 16+ till ungdomsakademin och träna dem, jag tog någon random bara sen bytte jag ut honom direkt efter matchen blåsts igång.
Citera
2016-11-26, 15:44
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran

Vad bör jag göra?

Lyckades ta Real Betis till topp 4 i La liga ändå var inte ledningen nöjda med arbetet. Bara i FIFA 17.
Citera
2016-11-26, 20:05
Medlem
Jag begär inte mycket, men hur jävla svårt ska det vara att få datorn till att göra realistiska byten? Ledde tidigare idag CL-finalen mot Barcelona med 2-0 i 70e minuten. Då tar de ut Iniesta, för att sätta in Gomes. Vidare byter Mathieu med Umtiti. Tredje och sista bytet uteblir. Detta stör mig mäkta. Varför inga offensiva byten? Är det verkligen så svårt att fixa?
Citera
2016-11-26, 20:33
Medlem
Det bästa med Fifa måste ju ändå vara den obefintliga rörelsen från spelarna. Enda sättet att spela online är att köra L1+kryss genom hela motståndarlaget och nån djupledspass på slutet möjligen. Spelar man possession så rör sig spelarna inte. Har haft över 70 procents possession i vissa matcher men det är fan inte ens kul eftersom man tar emot en pass för att se tre lagkamrater antingen springa i riktning eget mål eller bara stå stilla på stället. Nästa år blir det nog inget spel, eventuellt PES. Men är bara så fruktansvärt less på att Fifa på något sätt lyckats bli så oerhört mycket sämre från 16 till 17. Kan vinna med 4-0 online och ändå bara sitta och sucka över hur tråkigt Fifa 17 är.
Citera
2016-11-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Nu får man väl bollen där man placerar spelaren? Inte som i 17 där du väljer punkt för bollen och sedan styr spelaren dit, om man vill ha bollen vill säga.

Kollade ytterligare video. Såg först nu att man förmodligen kommer kunna göra fejkinkast. Härlig grej.

Önskar också att man kunde göra sitt eget matchställ. Inte hur många som helst men ett par stycken iallafall.

Är det sant att man kan spela med damlag också? Kommentarer som "det kan man göra om man slår på slowmotionläge" "skjuter man i damlagsläge så kan man gå ut i köket och göra kaffe och när man är tillbaks har bollen nått fram till målvakten" UNDANBEDES

/Alis
Citera
2016-11-26, 23:50
Medlem
__Alez__s avatar
Läser på twitter att det fortfarande är åt helvete med namnen i Fifa.
Hade EA tänkt lösa problemen med den senaste uppdateringen? Eller ger de fan i det, ingen kommentar eller info.

Har trots allt lagt en slant på spelet.
Citera
2016-11-27, 08:52
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alis1989
Är det sant att man kan spela med damlag också? Kommentarer som "det kan man göra om man slår på slowmotionläge" "skjuter man i damlagsläge så kan man gå ut i köket och göra kaffe och när man är tillbaks har bollen nått fram till målvakten" UNDANBEDES

/Alis

Ja, det kan man sedan 16. Välkommen förändring för min del, shitstormen har väl mest kommit från skitnödiga oskulder på Twitter, som med allt annat dvs.
Senast redigerad av Concubine 2016-11-27 kl. 08:55.
Citera
2016-11-27, 10:53
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Det bästa med Fifa måste ju ändå vara den obefintliga rörelsen från spelarna. Enda sättet att spela online är att köra L1+kryss genom hela motståndarlaget och nån djupledspass på slutet möjligen. Spelar man possession så rör sig spelarna inte. Har haft över 70 procents possession i vissa matcher men det är fan inte ens kul eftersom man tar emot en pass för att se tre lagkamrater antingen springa i riktning eget mål eller bara stå stilla på stället. Nästa år blir det nog inget spel, eventuellt PES. Men är bara så fruktansvärt less på att Fifa på något sätt lyckats bli så oerhört mycket sämre från 16 till 17. Kan vinna med 4-0 online och ändå bara sitta och sucka över hur tråkigt Fifa 17 är.

Helt motsatta för mig, kör lite Barcelona tiki taka och vinner varje match, har aldrig använt LT+kryss heller. Intressant att det kan skilja sig så mycket.
Citera
2016-11-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Helt motsatta för mig, kör lite Barcelona tiki taka och vinner varje match, har aldrig använt LT+kryss heller. Intressant att det kan skilja sig så mycket.
Och hur tycker du att spelarna rör sig? Rörelsemönstrena i Fifa har ingenting med riktig fotboll att göra. För att vinna måste du spela Fifa, inte fotboll. Detta finner jag trist eftersom det ska vara "realistiskt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in