Citat:
Ursprungligen postat av
Tennant
Vad dillar du om? Har du fortfarande inte förstått skillnaden mellan abstrakt och konkret, skillnaden mellan en universell regelformulering och det specifika resultatet av en tillämpning? Det är endast det historiska utfallet jag har berört.
Det har jag aldrig påstått. Varför hittar du på saker? Du verkar byta ämne och skriva om något annat. Det är bara för dumt för att kommentera egentligen.
Det har jag heller aldrig sagt. Som sagt, varför hittar du på saker? Återigen talar du om "Europakonventionen" vilket innebär att du - återigen - byter ämne. Är det något fel på dig?
Du är verkligen inte i en position att försöka förolämpa. Antagligen är du för dum för att begripa det. Om jag kunde skulle jag ha medlidande med dig.
Haha du ger dig verkligen inte?

Jag hittar verkligen inte på npågonting, det är du som slår knut på dig själv i något desperat försök att ha rätt, men det blir lite svårt när religionsfriheten är en del av de mänskliga rättigheter som regleras av europakonventionen. Det går liksom att läsa innantill.
Låt oss börja om
Citat:
Ursprungligen postat av
Tennant
Den religionsfriheten var aldrig tänkt att innefatta stora mängder främmande folkslag utan var avsett för ett land bestående av svenskar.
Du har som sagt fel, oavsett hur du än vrider och vänder på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tennant
Det är således ett exempel på hur något som fungerar i en viss omgivning, med vissa förutsättningar, upphör att fungera som det en gång var tänkt.
Religionsfriheten är samma som den var från början och den innefattar att man får använda slöja.
Det spelar ingen roll vad du tycker om det, religionsfriheten innefattar fortfarande att man får använda slöja.
Det spelar ingen roll om Sverige ockuperas av invandrare, religionsfriheten innebär fortfarande att man får använda slöja.
Att du tror att religionsfriheten inte gäller pga förutsättningar, som du kallar det, är fel.
Börja med att försöka förstå det innan du kallar andra dumma.
Edit: jag har en ide för att slippa dessa cirkelargument och för dig att återta din värdighet!
Om du styrker ditt påstående om att religionsfriheten inte var tänkt att fungera såsom den gör idag, gärna med en trovärdigare källa än enbart dina åsikter, så lovar jag att du ska få upprättelse!