2016-11-27, 15:34
Medlem
Hahahahah Flashback i ett nötskal. En beslöjad kvinna blir en riksnyhet. Statskupp kamrater!
Citera
2016-11-27, 15:36
Medlem
PrisonMikes avatar
Jag slutade handla på Elgiganten för flera år sedan då de har en otroligt rutten garanti- och reparationspolicy. Jag tror faktiskt alla mina vänner också slutat handla där av just det skälet.

Nu fick jag ytterligare en anledning att inte handla där. Det ska dock sägas att det här fenomenet inte är nytt alls, IKEA och många andra kedjor har också påskkärringar bland personalen.
Citera
2016-11-27, 16:32
Medlem
Beslöjade kvinnor som är på sina arbeten är ofta extra noga med att ge bra service och göra ett så gott intryck som möjligt, eftersom dom vet att dom har mycket emot sig pga slöjan.
Citera
2016-11-27, 16:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Hahahahah Flashback i ett nötskal. En beslöjad kvinna blir en riksnyhet. Statskupp kamrater!
Seriöst, kan du inte se längre än så?

Var går gränsen när våra kristna o svenska värderingar går före?
Citera
2016-11-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nej man får inte klä sig som man vill anser jag. Varför skall man göra skillnad på en långhårig hårdrockare med piercing tatueringar svart nagel-lack etc etc & en människa med muslimska kläder?
Inte fan får hårdrockaren jobba inom finansbranschen med kunder exempelvis oavsett utbildning!
Dessutom handlar ju dom religiösa kläderna om så mycket mer än bara en stil(värderingar, sex, åtskillnad mellan könen etc etc). Så det är värre osv osv.

Men en kvinna med slöja som jobbar på apotek eller elgiganten träffar ju män hela dagarna och har uppenbarligen inga problem med det. Det enda är att hon inte visar sitt hår och det gör då iallafall inte mig något.

Sett i ett större perspektiv så gillar jag inte när kvinnor inte får visa håret men män i samma familj får det, men jag stör mig inte på den enskilda kvinnan utan mer på traditionen i sig.
Citera
2016-11-27, 16:55
Medlem
Sicka nötter svenskar är som låter landet förvandlas till ett nytt arab land. Jag skulle inte handla av en beslöjad nej. De som tror att landet kan förvandlas till något mångetniskt kommunistiskt paradis har så fel. Det har historien visat. När de är många nog, kommer de vilja mörda just dig och din familj. Nej, jag överdriver inte. Kolla på vissa länder i Afrika, kolla på Egypten vad som hände. Kristna som jag dem jagar de och mördar. Kolla på Syrien vad som händer med kristna.
Citera
2016-11-27, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Varför skall dom två sakerna vara en omöjlig ekvation?
Varför skall hon vägra att arbeta i Sverige om vi ej anpassar oss till hennes krav? Muslimer i Sverige var rätt ovanligt innan 80-talet. Lite märkligt att det helt plötsligt är vi svenskar som är så konstiga som ifrågasätter o dyl.

Socialbidrag
Citera
2016-11-27, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Keps hör inte heller hemma på en arbetsplats. Fast man kan ju säga att det tillhör ens religion då. Undrar om det fungerat.

Att döma av ditt inlägg måste du ha en väldigt tolerant och fin, fin människosyn. Så typiskt er vänstertokar.

Keps är väl ok att ha om man jobbar i en sportbutik? Det är ju en arbetsplats, eller om man jobbar med baseball/golf?
Citera
2016-11-27, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej, återigen; religionsfriheten innebär precis samma sak om Sverige skulle vara 100% svenskt eller om det endast fanns 1 svensk i Sverige och resten negrer.
Vad dillar du om? Har du fortfarande inte förstått skillnaden mellan abstrakt och konkret, skillnaden mellan en universell regelformulering och det specifika resultatet av en tillämpning? Det är endast det historiska utfallet jag har berört.

Citat:
Vet du varför? Jo för att religionsfriheten inte handlar om etnicitet eller nationalitet, som jag nu sagt flera ggr och som du påstår hela tiden.
Det har jag aldrig påstått. Varför hittar du på saker? Du verkar byta ämne och skriva om något annat. Det är bara för dumt för att kommentera egentligen.

Citat:
Att du tror att europakonventionen ändras i takt med invandringen är så idiotiskt att jag inte tänkte bemöta det ens när du sa det första gången, och inte heller andra, tredje eller fjärde gången.
Det har jag heller aldrig sagt. Som sagt, varför hittar du på saker? Återigen talar du om "Europakonventionen" vilket innebär att du - återigen - byter ämne. Är det något fel på dig?

Citat:
Såna vanföreställningar är det bättre att du tar med din psykolog.
Du är verkligen inte i en position att försöka förolämpa. Antagligen är du för dum för att begripa det. Om jag kunde skulle jag ha medlidande med dig.
Citera
2016-11-27, 17:20
Medlem
Oboros avatar
Jag är emot Islams våld, och jag gillar egentligen inte religiösa klädsel eller tatueringar för den delen men att säga vart hon jobbar osv, låt mig gissa, du är en medelålders svensk man? Ni vita verkar tappa vett när ni närmar er medelåldern.
Citera
2016-11-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Vad dillar du om? Har du fortfarande inte förstått skillnaden mellan abstrakt och konkret, skillnaden mellan en universell regelformulering och det specifika resultatet av en tillämpning? Det är endast det historiska utfallet jag har berört.

Det har jag aldrig påstått. Varför hittar du på saker? Du verkar byta ämne och skriva om något annat. Det är bara för dumt för att kommentera egentligen.

Det har jag heller aldrig sagt. Som sagt, varför hittar du på saker? Återigen talar du om "Europakonventionen" vilket innebär att du - återigen - byter ämne. Är det något fel på dig?

Du är verkligen inte i en position att försöka förolämpa. Antagligen är du för dum för att begripa det. Om jag kunde skulle jag ha medlidande med dig.
Haha du ger dig verkligen inte?
Jag hittar verkligen inte på npågonting, det är du som slår knut på dig själv i något desperat försök att ha rätt, men det blir lite svårt när religionsfriheten är en del av de mänskliga rättigheter som regleras av europakonventionen. Det går liksom att läsa innantill.
Låt oss börja om
Citat:
Den religionsfriheten var aldrig tänkt att innefatta stora mängder främmande folkslag utan var avsett för ett land bestående av svenskar.
Du har som sagt fel, oavsett hur du än vrider och vänder på det.
Citat:
Det är således ett exempel på hur något som fungerar i en viss omgivning, med vissa förutsättningar, upphör att fungera som det en gång var tänkt.
Religionsfriheten är samma som den var från början och den innefattar att man får använda slöja.
Det spelar ingen roll vad du tycker om det, religionsfriheten innefattar fortfarande att man får använda slöja.
Det spelar ingen roll om Sverige ockuperas av invandrare, religionsfriheten innebär fortfarande att man får använda slöja.

Att du tror att religionsfriheten inte gäller pga förutsättningar, som du kallar det, är fel.
Börja med att försöka förstå det innan du kallar andra dumma.

Edit: jag har en ide för att slippa dessa cirkelargument och för dig att återta din värdighet!
Om du styrker ditt påstående om att religionsfriheten inte var tänkt att fungera såsom den gör idag, gärna med en trovärdigare källa än enbart dina åsikter, så lovar jag att du ska få upprättelse!
Senast redigerad av Blalotus 2016-11-27 kl. 17:27.
Citera
2016-11-27, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha du ger dig verkligen inte?
Jag hittar verkligen inte på npågonting, det är du som slår knut på dig själv i något desperat försök att ha rätt, men det blir lite svårt när religionsfriheten är en del av de mänskliga rättigheter som regleras av europakonventionen. Det går liksom att läsa innantill.
Varken "mänskliga rättigheter" eller "europakonventionen" har jag diskuterat.

Citat:
Du har som sagt fel, oavsett hur du än vrider och vänder på det.
Nej.

Citat:
Religionsfriheten är samma som den var från början och den innefattar att man får använda slöja.
Det spelar ingen roll vad du tycker om det, religionsfriheten innefattar fortfarande att man får använda slöja.
Slöja har jag inte ens berört. Men det är förstås ett sätt att offentligt utöva religion och på ett offentligt sätt som är otänkbart för svensken i gemen. Ett annat är påbudet om separata badtider eller öht kvinnans (separata, underordnade) plats i samhället. Där har vi utmärkta exempel på olika utfall. Religionsfriheten i ett svenskt Sverige skulle aldrig ha haft detta som följd.

Citat:
Det spelar ingen roll om Sverige ockuperas av invandrare, religionsfriheten innebär fortfarande att man får använda slöja.
Skillnaden är ofantlig. Skillnaden i utfallet är ofantligt. Medan svensken ser religionen som en privatsak så ser islamister den som något att torgföra i offentligheten, att politiskt markera sin separata plats, sitt samhälle i samhället. Om du inte förstår den skillnaden så vet jag inte vad du begriper. En abstrakt rättighet blir konkretiserad på enormt olika sätt beroende på vem som bebor landet.

Citat:
Att du tror att religionsfriheten inte gäller pga förutsättningar, som du kallar det, är fel.
Börja med att försöka förstå det innan du kallar andra dumma.
Det där har ett något diffust innehåll, så diffust att det inte går att tolka vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in