2016-11-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Allt vad du skriver ovan saknar relevans för vad jag skrev. Hur vore det om du tog dig tid och läste de inlägg som du citerar?
Ljug inte! Det var ett fullgott svar på ditt felaktiga påstående:

Citat:
Den religionsfriheten var aldrig tänkt att innefatta stora mängder främmande folkslag utan var avsett för ett land bestående av svenskar.
Citera
2016-11-27, 13:53
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
Fast det är väl bra att hon jobbar och inte lever på bidrag...?

Skulle dock inte förvåna mig om det var ett s.k Arbetsförberedande program från AF.
Citera
2016-11-27, 13:54
Medlem
Anarkhoss avatar
Fy fan vad vidrigt. Det är bara att bojkotta Elgiganten framöver om man på riktigt bryr sig om svenska folket. Hur kan man tåla att se den här islamiseringen av vårt land? I alla butiker med beslöjad personal vänder jag i dörren!
Citera
2016-11-27, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ljug inte! Det var ett fullgott svar på ditt felaktiga påstående:
Nej, det var ett uruselt "svar" eftersom det saknade relevans. Du vet vad relevans innebär, va? Om inte så kan det vara på tiden att du lär dig.
Citera
2016-11-27, 14:01
Medlem
Citat:
Nej, det var ett uruselt "svar" eftersom det saknade relevans. Du vet vad relevans innebär, va? Om inte så kan det vara på tiden att du lär dig.
Är det så svårt att erkänna att man har fel?

Religionsfrihet har inget att göra med svenskar. inse det.
Inte heller med någon annan etnicitet eller nationalitet.

Det handlar om religion.
Att du inte tycker det är relevant beror på att du inte vill ha fel.
Citera
2016-11-27, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Är det så svårt att erkänna att man har fel?

Religionsfrihet har inget att göra med svenskar. inse det.
Inte heller med någon annan etnicitet eller nationalitet.

Det handlar om religion.
Att du inte tycker det är relevant beror på att du inte vill ha fel.
Du skulle mycket väl kunna erkänna att du inte förstår vad "relevans" betyder, men du gör det inte.

Av någon anledning.

Istället fortsätter du att tala om religionsfrihet som abstrakt rättighet, vilket jag öht inte har berört.

Det är "goddag yxskaft" över dina inlägg. Du skulle kunna erkänna att du inte förstår skillnaden mellan abstrakta regler och deras konkreta manifestation som innebär olika utfall beorende på sammanhang. En regel som frihet till (och från) religion i ett svenskt Sverige innebär något helt annat än ett land fyllt av utlänningar.

Du skulle kunna erkänna att du inte förstår skillnaden mellan en abstrakt regel och dess specifika utfall men gör det inte.

Frågan är varför.
Citera
2016-11-27, 14:22
Medlem
Citat:
En regel som frihet till (och från) religion i ett svenskt Sverige innebär något helt annat än ett land fyllt av utlänningar.
Nej, återigen; religionsfriheten innebär precis samma sak om Sverige skulle vara 100% svenskt eller om det endast fanns 1 svensk i Sverige och resten negrer.

Vet du varför? Jo för att religionsfriheten inte handlar om etnicitet eller nationalitet, som jag nu sagt flera ggr och som du påstår hela tiden.

Att du tror att europakonventionen ändras i takt med invandringen är så idiotiskt att jag inte tänkte bemöta det ens när du sa det första gången, och inte heller andra, tredje eller fjärde gången.

Såna vanföreställningar är det bättre att du tar med din psykolog.
Citera
2016-11-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFKennedy
Ja du verkar ju tämligen kompetent med ett så utvecklat ordförråd att du kommer på alldeles egna ord. "okompetens".

OnT:

Klart att all muhammedansk klädsel är otroligt provocerande men när det kommer till att bära slöja i en elektronikbutik så ser jag faktiskt ingen anledning till att störa sig mer än vanligt. Dock hade jag tänkt minst 2 gånger innan jag tar elektronikråd från en muslimsk kvinna som troligtvis fortfarande tvättar kläderna i vattendrag.
Jag hakade upp mig på o-"positivt adjektiv i arbetslivet"
Det är bara så Otroligt fel! Visst om chefen är en 15åring på prao som inte vet hur det ska se ut på en arbetsplats med uniform visst, annars så ska det fanimej vad uniform och inget annat!
Vill man vara personlig och hävda religion, sexualitet, favoritspel eller vad fan det nu är så kan man göra det med sina underkläder och hålla det från företagets kunder!

Sedan så är det ett ickeproblem, vem fan bryr sig egentligen.
Stör mig på 20st andra problem innan man ens kommer in i affären och väl där så är det inget jämfört med all annan skit i världen, det är först här på flashback när man blir presenterad "problemet" isolerat från världen man börjar tycka och tänka om det.

Så..jag kommer förmodligen be slöjan om hjälp om hon är närmast.
Senast redigerad av Test2344 2016-11-27 kl. 14:27.
Citera
2016-11-27, 15:02
Medlem
Vilken kultur pratar du om?
Den svenska där alla får göra vad dom vill hur dom vill, gammal som ung, kvinna som man, gay som trans?

Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Självklart ej en burka utan en reguljär stor tydlig slöja. Det handlar faktiskt om islamiseringen av Sverige(i förlägningen). Vill inte få någons privata preferenser i ansiktet när jag julhandlar liksom.
Inte fan skulle jag flytta till Japan & börja jobba där samtidigt som jag hade på mig kläder som stod i negativ kontrast till den japanska kulturen. Dessutom är jag tämligen säker på att hon ej fick komma hit pga sin spetskompetens inom elektronik(vilket är fallet dom få gånger vita västerlänningar jobbar i Japan).
Citera
2016-11-27, 15:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
De som arbetar på Apotek har ju i alla fall både utbildning och ett arbete. Jag tycker att du blir provocerad av fel saker. Låt folk klä sig som de vill menar jag.

Ja där är det gott om hucklen. Finns nästan inte ett apotek som inte har det. Inte i Stockholmsområdet i all fall. Men när de stiger över 50% av personalen då åker jag till ett annat apotek.
Citera
2016-11-27, 15:19
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Fy fan vad vidrigt. Det är bara att bojkotta Elgiganten framöver om man på riktigt bryr sig om svenska folket. Hur kan man tåla att se den här islamiseringen av vårt land? I alla butiker med beslöjad personal vänder jag i dörren!

Jobbar nästan uteslutande blattar på Elgiganten. För inköp av dator sök andra alternativ än stora arabdominerade kedjorna.
Citera
2016-11-27, 15:32
Medlem
DickeFixs avatar
Naturligtvis ska hon få bära slöja om hon själv vill! Det betyder inte hon propagerar för islamism eller pedofili.

Det är fel om hon tvingas att bära slöja av sin omgivning. Och precis lika fel är det om hon förbjuds bära slöja av sin omgivning. Det är fel om hon själv ser ner på kvinnor som inte bär slöja. Och precis lika fel är det om någon ser ner på henne för att hon bär slöja.

Det skrämmer mig att politikernas misslyckande när det gäller invandring och integration nu fått till konsekvens att vi i Sverige - som historiskt varit vidsynta och trott på individens frihet - nu blivit så intoleranta att gemene man retar sig på att en förvärvsarbetande muslimsk kvinna bär slöja. Hon försörjer ju sig själv och vi har ingen rätt att bestämma över hennes liv så länge hon inte begår brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in