Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Sluta sätta munkavle på andra postare! Vad en del av er tycker att man inte "bör" spekulera i, är helt ointressant. I denna tråd är alla postare fria att spekulera och ha teser i fallet. Om ni inte står ut med att alla frågor som berör topic, är tillåtna att spekulera i, håll er till Familjeliv, eller sladdra på valfritt kafferep med folk som tycker exakt likadant som er själva. Det vissa postare här inte verkar fatta, är att de inte "äger" Flashbacktråden om mordet på Madeleine Delbom. VAR OCH EN HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÅSIKT I FALLET, UTAN PERSONLIGA PÅHOPP OCH FÖRLÖJLIGANDEN!
Sedan är jag glad för att hetsen mot MGM har tonats ned en aning, ett tag var det som en lynchmobb, särskilt från vissa postare, som nu har lugnat ner sig betydligt. Tidigare gick det knappt att diskutera fallet för all känslogegga. Jag blev påhoppad gång på gång, för att jag spekulerade i ämnet. Är det topic, så är det godkänt. Punkt.
Exmaken tillhör topic, eftersom han är involverad i fallet. Han gick tidigt ut i media och bedyrade hur genomgod och änglalik Madeliene var, och det spädde på mobben mot MGM. Nu vet vi (enligt FUP) att Madeleine inte var någon ängel. Varför var han så ivrig att gå ut med denna bild? Det tycker jag skorrar betänkligt. I VB var han betydligt mer återhållsam.
Haha... jaja, allt är ju som sagt en tolkningsfråga...
Jag är fortfarande känslomässigt involverad, men när fakta kommer fram... oavsett från vem... och tydligen skall väl ändå fuppen vara den som åklagaren lägger fram sitt mål ifrån..
Som jag har skrivit också alldelens nyss, privsta pm om påståenden som inte bekräftats med någon fakta, lägger då inte jag ut, då det så klart spekuleras. . Spekulation är en sak, analys en annan... och visst är det fritt fram att både göra det ena eller det andra... och naturligtvis tycker jag som du, att man skall kunna ha OLIKA analyser, spekulationer, men också våga dtå kvar för sina teser, utan att kasta skit personligt... vilket jag tycker du gör väldigt ofta, du går till personlig attack, med påståenden att det hålls of topic... att få ifrågasätta någons teori, analys är helt okej tycker jag, men inte du då, eftersom du tar det personligt???
Jag tycker kriminologen håller sin grej, utan att göra personliga påhopp... en intressant synvinkel, eller teori, men om den håller kan vi väl få diskutera både låg och högljutt!!
Finns ingen anledning att gå till perdonlig attack, förutom du som tycker det då..
Men du får gärna ha din åsikt också, men ta det inte personligt... om du får lite mothugg i dina teorier...
Och jag tycker precis samma sak fortfarande om dessa primitava underbegåvade människor... hoppas dom hamnar där dom bör lääääääänge!!! Och inte i Borlänge!!