2016-11-27, 14:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vi är nog många som anser att ex maken inte är inblandad. Även polisen anser att exmaken inte är inblandad i mördandet..
Det här är ett så otroligt sjaskigt mord med så många bisarra detaljer så när du kommer med din tes angående ex.maken så blir det liksom- bara-Nog .
Nej på inget vis är ex maken inblandad. Han sörjer sin vän och bör få vara ifred för vidare spekulationer.

Sluta sätta munkavle på andra postare! Vad en del av er tycker att man inte "bör" spekulera i, är helt ointressant. I denna tråd är alla postare fria att spekulera och ha teser i fallet. Om ni inte står ut med att alla frågor som berör topic, är tillåtna att spekulera i, håll er till Familjeliv, eller sladdra på valfritt kafferep med folk som tycker exakt likadant som er själva. Det vissa postare här inte verkar fatta, är att de inte "äger" Flashbacktråden om mordet på Madeleine Delbom. VAR OCH EN HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÅSIKT I FALLET, UTAN PERSONLIGA PÅHOPP OCH FÖRLÖJLIGANDEN!

Sedan är jag glad för att hetsen mot MGM har tonats ned en aning, ett tag var det som en lynchmobb, särskilt från vissa postare, som nu har lugnat ner sig betydligt. Tidigare gick det knappt att diskutera fallet för all känslogegga. Jag blev påhoppad gång på gång, för att jag spekulerade i ämnet. Är det topic, så är det godkänt. Punkt.

Exmaken tillhör topic, eftersom han är involverad i fallet. Han gick tidigt ut i media och bedyrade hur genomgod och änglalik Madeliene var, och det spädde på mobben mot MGM. Nu vet vi (enligt FUP) att Madeleine inte var någon ängel. Varför var han så ivrig att gå ut med denna bild? Det tycker jag skorrar betänkligt. I VB var han betydligt mer återhållsam.
Senast redigerad av Passepartout 2016-11-27 kl. 14:20.
Citera
2016-11-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ja, det ska bli intressant, när den kvinnliga advokaten som verkar vara inne på samma spår som mig..
Svårbevisat, men relationerna är viktiga, och mycket möjligt när det kommer upp ny stjärnskott i förhörsstolen, så kommer denna advokat att beslysa vikten av relation till Benita...
Någon har ju styrt dessa jagsvaga individer ända in i det helvete de befinner sig i idag.. där det värsta av det värsta har lockats fram...
Spekulationerna i knutby, var ju åt samma håll... och det handlade ju också om relationer...
Kanske inte åklagaren vill att advokaterna ska börja nysta i ven som varit eventuella ledare gruppen?
-åklagaren argumenterar för att alla sex är ansvarig i mördandet.
OM advokaterna börjar utse någon som varit mer ledande, så skulle det kunna medföra att de alla kommer att bedömas olika
OM advokaten lyckas få tex M.H framstå som inte ansvarig i mördandet, så är ju inte heller Peo
ansvarig osv.
Detta är nog åklagarens mardröm. Han vill ha alla sex dömda för mord och medhjälp.
Men vi här har möjligheter att spekulera i vem som varit drivande.
Senast redigerad av moshes 2016-11-27 kl. 14:27.
Citera
2016-11-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Han gick tidigt ut i media och bedyrade hur genomgod och änglalik Madeliene var, och det spädde på mobben mot MGM. Nu vet vi (enligt FUP) att Madeleine inte var någon ängel. Varför var han så ivrig att gå ut med denna bild?

Ptja, att han säkert var bestört och ledsen ligger väl nära till hands som förklaring? De verkar ha varit bra vänner.
Citera
2016-11-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Sluta sätta munkavle på andra postare! Vad en del av er tycker att man inte "bör" spekulera i, är helt ointressant. I denna tråd är alla postare fria att spekulera och ha teser i fallet. Om ni inte står ut med att alla frågor som berör topic, är tillåtna att spekulera i, håll er till Familjeliv, eller sladdra på valfritt kafferep med folk som tycker exakt likadant som er själva. Det vissa postare här inte verkar fatta, är att de inte "äger" Flashbacktråden om mordet på Madeleine Delbom. VAR OCH EN HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÅSIKT I FALLET, UTAN PERSONLIGA PÅHOPP OCH FÖRLÖJLIGANDEN!

Sedan är jag glad för att hetsen mot MGM har tonats ned en aning, ett tag var det som en lynchmobb, särskilt från vissa postare, som nu har lugnat ner sig betydligt. Tidigare gick det knappt att diskutera fallet för all känslogegga. Jag blev påhoppad gång på gång, för att jag spekulerade i ämnet. Är det topic, så är det godkänt. Punkt.

Exmaken tillhör topic, eftersom han är involverad i fallet. Han gick tidigt ut i media och bedyrade hur genomgod och änglalik Madeliene var, och det spädde på mobben mot MGM. Nu vet vi (enligt FUP) att Madeleine inte var någon ängel. Varför var han så ivrig att gå ut med denna bild? Det tycker jag skorrar betänkligt. I VB var han betydligt mer återhållsam.

Haha... jaja, allt är ju som sagt en tolkningsfråga...
Jag är fortfarande känslomässigt involverad, men när fakta kommer fram... oavsett från vem... och tydligen skall väl ändå fuppen vara den som åklagaren lägger fram sitt mål ifrån..
Som jag har skrivit också alldelens nyss, privsta pm om påståenden som inte bekräftats med någon fakta, lägger då inte jag ut, då det så klart spekuleras. . Spekulation är en sak, analys en annan... och visst är det fritt fram att både göra det ena eller det andra... och naturligtvis tycker jag som du, att man skall kunna ha OLIKA analyser, spekulationer, men också våga dtå kvar för sina teser, utan att kasta skit personligt... vilket jag tycker du gör väldigt ofta, du går till personlig attack, med påståenden att det hålls of topic... att få ifrågasätta någons teori, analys är helt okej tycker jag, men inte du då, eftersom du tar det personligt???
Jag tycker kriminologen håller sin grej, utan att göra personliga påhopp... en intressant synvinkel, eller teori, men om den håller kan vi väl få diskutera både låg och högljutt!!
Finns ingen anledning att gå till perdonlig attack, förutom du som tycker det då..
Men du får gärna ha din åsikt också, men ta det inte personligt... om du får lite mothugg i dina teorier...

Och jag tycker precis samma sak fortfarande om dessa primitava underbegåvade människor... hoppas dom hamnar där dom bör lääääääänge!!! Och inte i Borlänge!!
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-27 kl. 15:07.
Citera
2016-11-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Vill bara säga att, det låter orimligt att 11personer , är inblandade i en mord komplott där en bragts om livet.Detta är ju fruktansvärt.Sen undrar jag en saket är ju en person som varit inne på förhör vi kan kalla han för :Mr P , han har nu rensat sin facebook sida och har nu , ingen bild på sig själv.Vad jag vill säga är hur obehagligt och stort är inte detta. Det verkar som att de som vet något blir hotade?
Blir hotade? är det något som du vet? låter illavarslande.
Citera
2016-11-27, 15:02
Medlem
Citat:
Det är just det som, jag anser är det skumma,varför utgår ex-maken att det hänt M.D något? Jag analyserar bara.Finns fall där en ex-make varit inblandad.

Ja självklart.. Oftast all utredning börjar m familj, ex osv..
Jag menar det att hittils har ingen av de inblandade varken i förhör lr innan nämnt honom.. POH nämner i ett av samtalen till BH typ: gissa vem jag träffa idag.. den där konstiga Thomas..
Det visar sig.. polisen har säkert haft en sån teori.. MVH
Citera
2016-11-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tack...
Försöker att hålla mig så nära den fakta som finns att tillgå...
Lätt att svänga ut och spekulera i saker vi egentligen inte vet nåt om...
Så klart det blir mycket spekulationer om personernas karaktärer, barndomar etc... men egentligen är det väl inte relevant till det de står åtalade för.. de är vuxna och får ta ansvar för sina egna handlingar idag...

Det är säkert många utöver vi som spekulerar o anlyserar.. jag personligen utan ngn helst anknytning till personerna, förutom att jag jobbade tillfälligt i närheten i ca 3 år, väntar otåligt på ett bra avslut.. med bra menar jag tunga dom för varenda en... Trots ngt inom mig säger starkt att de kommer inte att bry sig så mycket och inte kommer att vara "andra människor" när de är ute sen MVH
Citera
2016-11-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Ja självklart.. Oftast all utredning börjar m familj, ex osv..
Jag menar det att hittils har ingen av de inblandade varken i förhör lr innan nämnt honom.. POH nämner i ett av samtalen till BH typ: gissa vem jag träffa idag.. den där konstiga Thomas..
Det visar sig.. polisen har säkert haft en sån teori.. MVH

Ja, enligt den där GW då, så är väl det statistiskt sett den största sannolikheten att det är något familjedrama när det begås mord... så nog fasen tror jag de har utrett honom också...
Citera
2016-11-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Blir hotade? är det något som du vet? låter illavarslande.
Stod i DT:n att PO blivit hotad i häktet?.
Citera
2016-11-27, 15:36
Medlem
Citat:
Stod i DT:n att PO blivit hotad i häktet?.
Men inblandade i detta mordet är placerade på olika avdelningar kanske tom på olika orter.
SÅ hotet har väl att göra med något som hänt på det häktet där Peo är. Och då är det rimligtvis
ett hot som inte berör hans kamrater i gänget.
Vi vet inte om man tillåter Peo ha tillåtits kontakt med någon annan häktad person
som befinner sig där- så kan vara fallet.
I så fall kan väl konflikt ha uppstått mellan Peo och den andra häktade -och Peo upplevt sig hotad.
Eller att häktespersonal uppträtt hotande, men med all bevakning och kameror som finns så låter väl inte detta troligt. Sedan kan väl ingen ifrågasätta om någon annan upplever hot, det är den egna personens upplevelse som räknas. Det blir nog snart klarlagt vad detta kan röra sig om.
Citera
2016-11-27, 16:26
Medlem
....och imorgon fortsätter rättegången. Det ska bli spännande att höra fortsättningen! Var det Mats Hedin som skulle förhöras?
Citera
2016-11-27, 16:35
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Tänk om ex-maken är inblandad i mordet på M.D?

Tänk om DM och hans kompis är inblandad mer än Dan vill medge. Kompisen som han umgås med på fejjan är ju också skyldig Madde pengar. Jag skulle vilja veta mer om denne kompis och DM och hur de har varit involverade i Madde.
Vet du något? För att det skulle vara exmaken känns lite långt borta.
Har någon upplysningar om DL? Han är skyldig M pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in