2016-11-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Du har väl i vanliga fall fullt sjå att se snygg ut på dina selfies, så du har hittills undvikit att se att det faktiskt finns folk som jobbar varenda dag.

För att läsa fler referat så kan du gå in på DT. se och läsa vad som sägs/skrivs

Tänkte snarare om nån var på rättegången och kunde berätta. Men så långt kunde tydligen inte du tänka eftersom du har fullt upp med att skriva smarta kommentarer. Ärthjärna.
Citera
2016-11-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag har läst varenda rad men måste ha missat detta? Tror inte fetknoppen fött något barn och om hon gjort det är det inte konstigt om det dog. Hon äter bara skräpmat som hon sköljer ner med brännvin. Hasch, amfetamin, öl, cigaretter och benso ingår också i kosten.

Det stod ganska långt ner i utdragen från BH's smsutdrag om jag inte minns helt fel.
Citera
2016-11-28, 13:27
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Ljudklipp med MB:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6573815

Han låter lika efterbliven som han ser ut.

Hon dödades inte för att komma över kortet, men varför dödades hon då? "vet inte.."

Varför sitta och hålla svaren om "varför"? Det finns ett uppenbart uppsåt. Tvivlar på att någon i ligan sitter och frågar sig "varför gjorde vi det?"
Citera
2016-11-28, 13:30
Medlem
Grandiosos avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lätt för dig att döma. Detta handlar om fattiga och missbrukande människor på samhällets botten. Flera har raljerat över hur de köpt mat och kläder osv. med Madeleines kort efter mordet. Förstår ni då inte hur absurt fattiga MGM är? Att de behöver God man, säger en hel del om deras utsatthet, mentalt och ekonomiskt (kom ihåg att jag inte försvarar deras mord). Hur många av MGM har God man? QUOTE]
Nå ja, inte mer "absurt fattiga" än att man hade råd att gå på systembolaget några
timmar innan mordet och inhandla alkoholhaltiga drycker för 639 kr och 80 öre.
Citat:
Fördöm inte människan, fördöm hennes handlingar.
Nu tror jag vi ska bli lite filosofiska här:
Människan är sina handlingar.
"Människan definierar sig själv genom sina handlingar, och består i inget annat än handling. Genom personliga val väljer hon själv sin egen och andras moral, men detta får betydelse först efter handling (eller icke-handling)."
Åtminstone enligt en viss riktning, Sartres riktning, inom existentialismen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Existentialism

Över till dagens rättegångsförhandlingar:

Åklagaren läser ur förhör där 24-åringen berättat om att han och flera andra av de misstänkta pratat om att ha ihjäl den 62-åriga kvinnan.
Står det så var det säkert så, tror 24-åringen men kan i dag inte minnas riktigt vad som sagts.

Nä, det kan vara ack så knepigt det där med minnet ibland. Det sviker när som man
bäst kan behöva det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-28 kl. 13:33.
Citera
2016-11-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Menar du Pettson? Han var väl bara ett vittne i mängden?
Han bor i Falun P.S
PO tog bild på han 28juni, nu har P.S tagit bort bild på sig och allt om sig själv på sin sida . Skumt!!
Citera
2016-11-28, 13:42
Medlem
syndroms avatar
Citat:
Att gänget bara mjölkade Madeleine på pengar verkar således inte stämma. De betalade tillbaka så gott de kunde. Madeleine lade dessutom på ränta på en del av sina utlånade pengar (läste i förhör med P-O, tror jag det var).

Jag tänker att de som betalade tillbaka så gott de kunde avvara från budgeten hos systembolaget, var bara för att kunna fortsätta låna pengar. Med ursäkten "jag betalar ju faktiskt tillbaka".

Så jävla sorgligt, ögnar man igenom mobiltrafikstömningen ser man att deras liv kretsar kring att få ihop pengar. "kan du låna mig xx kr". De lever för dagen. Kan inte tänka längre än näsan räcker.

Edit: Och inte nog med det, ränta ska kvinnan ha! Som att de inte levt tillräckligt av välfärden. Men jag tror ränta är ett okänt bregepp för dom ändå, vad ska man med det till?
Senast redigerad av syndrom 2016-11-28 kl. 13:46.
Citera
2016-11-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Han bor i Falun P.S
PO tog bild på han 28juni, nu har P.S tagit bort bild på sig och allt om sig själv på sin sida . Skumt!!
Den finns kvar på hans sida, bilden från parken. Kollade nyss! Fast PS kallar sig för H*lken
Senast redigerad av Regnflingan 2016-11-28 kl. 13:53.
Citera
2016-11-28, 14:01
Medlem
Är någon trådmedlem på plats och kan ge en bild av stämningen och gärningsmannens attityd?
Citera
2016-11-28, 14:07
Medlem
Doctors avatar
Jag har för mig att åklagaren skulle presentera resten av schemat för förhören idag. Det borde komma nu då.

Edit:
AL+MJ+MH imorgon

Onsdag uppehåll.

DW+(MH om han inte hunnits med på tisdag)+ME på torsdag.
Senast redigerad av Doctor 2016-11-28 kl. 14:19.
Citera
2016-11-28, 14:27
Medlem
Vad händer efter att alla blivit förhörda? Rättegången ska ju pågå fram till jul? Har knappt varit på någon sådan och är ganska novis. Blir ju många dagar om det stämmer med 20 sammanlagt.

Det jag inte fattar heller är hur dom andra 3 kan gå fria. Dan, Erika och Marie är väl misstänkta för medhjälp till mord. Trodde man blev häktad för sånt och fick sitta där då tills det var klart.
Citera
2016-11-28, 14:33
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Vad händer efter att alla blivit förhörda? Rättegången ska ju pågå fram till jul? Har knappt varit på någon sådan och är ganska novis. Blir ju många dagar om det stämmer med 20 sammanlagt.

Det jag inte fattar heller är hur dom andra 3 kan gå fria. Dan, Erika och Marie är väl misstänkta för medhjälp till mord. Trodde man blev häktad för sånt och fick sitta där då tills det var klart.

Efter de tilltalade så förhör man vittnen. Sen följer pläderingar från åklagaren och försvaret. Sen är det klart.

De 20 dagarna inkluderar fyra reservdagar så det är egentligen 16 dagar planerade.
Citera
2016-11-28, 14:45
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Jag har läst varenda rad men måste ha missat detta? Tror inte fetknoppen fött något barn och om hon gjort det är det inte konstigt om det dog. Hon äter bara skräpmat som hon sköljer ner med brännvin. Hasch, amfetamin, öl, cigaretter och benso ingår också i kosten.

Frågan borde nog vara vilken kille är så jävla hög att han vill sätta på det där späckmonstret?
Tanken på henne utan kläder får ju en att spy.
Hon är ju urtypen av ett kioskmongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in