2016-11-25, 06:15
  #5965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ähh, kan inte låta bli att slänga mig in i detta..
Jag kan hålla med ursprungsinlägget, där det påpekas att de skall ha en politisk bakgrund som gör att de skulle på något sätt agera på detta sätt.
Benita själv är väl bi-sexuell, så om Maddes sexuella läggning skulle vara orsaken, till det brott de begått, talat emot dem själva.
Men, kan nog kanske påstå, att denna politiska åsikt de har då, om det nu är ens så.
Kan vara en del i denna grupps "vi-tänk", där man tappat sin eget inviduella jag-tänk.. All for one-one for all, som de sjöng med i låten forever angel, under tiden de mördar hen.
De är så kallade HA-supporters, och jag tror inte ens det, förstår de vad det står för..
Jag kan nog, med RAK ARM, påstå, att detta gängs politiska eller supporters av något slag, är mer att de vill tillhöra något som de tycker är större än dem själva..
Tror inte att de har uppbackning varken politiskt eller av något mc-gäng.
Och detta kommer att visa sig i framtiden, om det inte redan gjort det.
PO har redan blivit hotad i häktet...
Men klart är deras politiska tänk, kanske en bidragande orsak..
Borlänge är ansträngt när det gäller flyktingpolitik, försvarsminister Peter Hultqvists hemort.
Att de skulle vara HA-supporters är inget nytt.PO skröt om det redan 2009 , nja PO lär leva i en fantasivärld .
Citera
2016-11-25, 07:32
  #5966
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Ja det har du ju rätt i, svensken diskriminerar inte bland bottenskrapet. Alla som inte är "lagom" går bort, haha. Sen om det är en svenne eller en svart spelar nog inte så stor roll.

Jag tror faktiskt att det är så, min erfarenhet. Jag vet faktiskt inte ens om det specifikt heller till hindra.

Men vi "skyr" ju en "svensk" hemlös tiggare (alternativt solkig parkbänksalkis) mer än vad vi gör med exempelvis en romsk tiggare. Vi bemöter oftast dem med helt andra ögon.

Jag tror nog Delbom var som folk är mest, gällande väldigt mycket rent av. Hon kanske ogillade "negrer" som exempelvis bara drev omkring i Kupolen i Borlänge och uppförde sig suspekt i någon form? Det är heller ingen hemlighet att just Borlänge är en topp tre kommun som tagit emot allra mest invandrare/flyktingar de senaste åren procentuellt. Givetvis gillar Delbom inte "negrererna" då hon varit på jakt efter bostad under en lång tid, men vet att att hennes bostads situation gissningsvis sett annorlunda om massinvandringen till Borlänge inte skett.

Dessutom har ju kommunen i Borlänge prioriterat minoriten "negrer" framför den minoritet Delbom tillhörde. Givetvis gillar hon då dem inte. Det må låta tämligen svart eller vitt - kanske rent autistiskt att reagera så. Men det är ju så vi människor fungerar i dylika situationer.

Så fan vet om vi inte lider av autism hela högen 😂 eller har det latent i oss, att det blossar upp likt en rodnad vid pressade situationer.
Citera
2016-11-25, 07:42
  #5967
Medlem
Herrejävlar, vilket gäng!
Är dessa klappmongon representativa för en större del utav befolkningen på landsbygden eller är det bara en samling lätt utvecklingsstörda som funnit varandra?
Skrämmande att läsa mobiltrafiken hos BH.
Citera
2016-11-25, 08:38
  #5968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Jag tror faktiskt att det är så, min erfarenhet. Jag vet faktiskt inte ens om det specifikt heller till hindra.

Men vi "skyr" ju en "svensk" hemlös tiggare (alternativt solkig parkbänksalkis) mer än vad vi gör med exempelvis en romsk tiggare. Vi bemöter oftast dem med helt andra ögon.

Jag tror nog Delbom var som folk är mest, gällande väldigt mycket rent av. Hon kanske ogillade "negrer" som exempelvis bara drev omkring i Kupolen i Borlänge och uppförde sig suspekt i någon form? Det är heller ingen hemlighet att just Borlänge är en topp tre kommun som tagit emot allra mest invandrare/flyktingar de senaste åren procentuellt. Givetvis gillar Delbom inte "negrererna" då hon varit på jakt efter bostad under en lång tid, men vet att att hennes bostads situation gissningsvis sett annorlunda om massinvandringen till Borlänge inte skett.

Dessutom har ju kommunen i Borlänge prioriterat minoriten "negrer" framför den minoritet Delbom tillhörde. Givetvis gillar hon då dem inte. Det må låta tämligen svart eller vitt - kanske rent autistiskt att reagera så. Men det är ju så vi människor fungerar i dylika situationer.

Så fan vet om vi inte lider av autism hela högen 😂 eller har det latent i oss, att det blossar upp likt en rodnad vid pressade situationer.

Tror du har slagit huvudet på spiken.
Borlänge är också ett brukssamhälle, där människor har fått jobb, på grund av man känner någon, alternativt är släkt med någon. Idag krävs väl lite mer utbildning, oavsett vän/släktskap. Men den mentaliteten finns djupt inrotat.
Och som du beskriver det, när flyktingpolitiken på något sätt drabbar oss personligen, där vi kan känna, jag har betalat skatt i hela mitt vuxna liv, och hamnar längst bak eller längst ner på både bidragslistan, bostadslistan etc, så kommer föraktet som på posten. Jag tror inte det spelar någon roll vad du har för färg, samhällsstatus etc..
Citera
2016-11-25, 09:00
  #5969
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Tror du har slagit huvudet på spiken.
Borlänge är också ett brukssamhälle, där människor har fått jobb, på grund av man känner någon, alternativt är släkt med någon. Idag krävs väl lite mer utbildning, oavsett vän/släktskap. Men den mentaliteten finns djupt inrotat.
Och som du beskriver det, när flyktingpolitiken på något sätt drabbar oss personligen, där vi kan känna, jag har betalat skatt i hela mitt vuxna liv, och hamnar längst bak eller längst ner på både bidragslistan, bostadslistan etc, så kommer föraktet som på posten. Jag tror inte det spelar någon roll vad du har för färg, samhällsstatus etc..

Väl talat!

Exakt så. Den rådande stämplifieringen av folk som rasister och främlingsfientliga har gått över styr. Folk handlar på instinkt, ser om sitt eget hus i första hand - väldigt naturligt.

Däremot kan det underlätta om man i stundens hetta och i den egna utsattheten försöker se samhället objektivt. Det är en sak att starkt ogilla en vårdslös flyktingpolitik, en helt annan att ogilla själva flyktingen.

Och, det är givetvis inte heller konstigt att vi blir provocerade av att se hur bostäder, välfärd, arbeten, utbildningar ges till nyanlända framför oss själva (när vi kommer i situationen när vi själva är i nöd).

Och, nog kan väl Delbom ha känt ett utanförskap i samhället? Den minoritet hon tillhörde har knappast integrerats väl och högprioriterats av kommun/samhälle. Givetvis kan hon ha blivit avundsjuk/provocerad av de andra minoriteterna som haft förtur gällande både välfärd och uppmärksamhet i hennes närmiljö.
Citera
2016-11-25, 09:07
  #5970
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det står i FUP:en att hon blev bestulen på sin mobil av en person som "tyvärr var neger", och Madde påpekade dessutom för polisen att hon inte hade mycket till övers för sådana.
Det är ju lite motsägelsefullt, varför tyvärr neger om den som stjäl hennes mobil, det vore väl värre om det var en vit person? Då skulle det motbevisa hennes ev. rasism.

F.ö. kan man ju förstå att hon inte har mycket till övers för negrer som stjäl mobiler.
Citera
2016-11-25, 09:39
  #5971
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är ju lite motsägelsefullt, varför tyvärr neger om den som stjäl hennes mobil, det vore väl värre om det var en vit person? Då skulle det motbevisa hennes ev. rasism.

F.ö. kan man ju förstå att hon inte har mycket till övers för negrer som stjäl mobiler.

Ja hennes svar var motsägelsefullt.

Tog upp det här med Maddes "rasism" mest för att reta vänstertomtarna som ska få in hatbrottsvinkeln i det hela.

Kanske spelade hennes transsexualism in men jag tror inte det.
__________________
Senast redigerad av Pecka- 2016-11-25 kl. 09:45.
Citera
2016-11-25, 09:47
  #5972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaw
Herrejävlar, vilket gäng!
Är dessa klappmongon representativa för en större del utav befolkningen på landsbygden eller är det bara en samling lätt utvecklingsstörda som funnit varandra?
Skrämmande att läsa mobiltrafiken hos BH.

Tror du på fullaste allvar att dessa individer skulle representera befolkningen på landsbygden, så ber jag dig vänligen; Tänk om, tänk rätt, eller försök åtminstone tänka lite, med den där grå klumpen du eventuellt har däruppe i skallen.
Om du fortfarande tvekar? Idiot!
Citera
2016-11-25, 09:54
  #5973
Medlem
DeFredlosas avatar
Att de åtalade hade en stor skuld till Madeleine är huvudanledningen till att hon stryps och sen knivhuggs till döds. Men de har säkerligen hämtat hatet mot hbtq-personer och våldsinspirationen från Nordiska motståndsrörelsen som de sympatisera med och flertal av de åtalade deltog i NMR 1-maj demo i Borlänge 2016. NMR är ju kända för våld och knivar.
Citera
2016-11-25, 10:04
  #5974
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFredlosa
Att de åtalade hade en stor skuld till Madeleine är huvudanledningen till att hon stryps och sen knivhuggs till döds. Men de har säkerligen hämtat hatet mot hbtq-personer och våldsinspirationen från Nordiska motståndsrörelsen som de sympatisera med och flertal av de åtalade deltog i NMR 1-maj demo i Borlänge 2016. NMR är ju kända för våld och knivar.

Jag skulle ta NMR med en nypa salt, som jag har uppfattat det så har Dan varit bekant med Madde i flera år. Sedan som jag förstod det efter att ha bläddrat i fupen så umgicks man med en handikappad invandrare (Pedro)
Jag vet även andra i deras närhet som är i hbtq facket.
Glöm inte att Hessling har legat med Madde också.
Citera
2016-11-25, 10:09
  #5975
Medlem
DeFredlosas avatar
Då blir ju deras medverkat på NMR ett pinsamt kapitel för Nordiska motståndsrörelsen. Men de deltog i NMR 1 maj demo. Det är ju dokumenterat av Aktuellt fokus.
Citera
2016-11-25, 10:13
  #5976
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De är väldigt bra på att skylla ifrån sig sina handlingar och uppfinningsrika i att hitta anledningar till inte ta ansvar. När det t ex gäller Benita så har hon hoppat av en uskutbildning "för att familjen ställde för mycket krav" och istället övergått till att driva runt o tigga pengar av pappan. Där hade hon ju en chans till ett ordnat liv, men hon valde att inte ta den. Även om hon naturligtvis inte tar ansvar för det valet, utan kletar skulden för avhoppet på sin familj.

Dessa människor har fått chanser och möjligheter i livet. De kanske inte haft det bäst förspänt, men nog har de haft chanser. De har fått de chanser som ett välfärdssamhälle ger de individer som inte är så lyckligt lottade från början. Det som vi betalar skatt för.

Nu sitter de och försöker undgå ansvar - som vanligt. De har problem med minnet och sviter från olyckor o missbruk o fan och hans mormor. Glöm det! De har straffat ut sig. De får inget medlidande av mig.
Det är alltid någon annans fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in