Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Det gäller främst brott som sker i affekt.
Säger du ja, och de som forskar på ämnet säger någonting annat.
Citat:
Tror du på fullt allvar att någon internationell liga väljer att jobba mot ett land där straffen är stenhårda om de kan tjäna samma pengar i ett annat land där straffen är minimala?
De funkar som vilket annat företag som helst som behöver göra riskvärderingar.
Skyhög risk i ett land nästan inga i ett annat, vinsten den samma.
Hur tror du de resonerar?
De flesta brottslingar resonerar helt enkelt efter förutsättningen att de inte kommer att åka fast. Att bli dömd för koppleri är oönskat även om straffet bara är 4 år, om en brottsling tror att han kommer bli dömd så undviker han att begå brott, men om han tror att han kommer undan så skiter han i om straffet är 4 eller 10 år. I brottslingens plan åker han nämligen inte fast, och nej, beslutet att begå brott är sällan en fullständigt rationellt beräknad riskbedömning, inte ens för yrkeskriminella. Enligt
kontroll- och tillfällesstrukturteorin motverkar vi effektivt brottsligheten genom att minska antalet
tillfällen där en potentiell brottsling upplever att en brottslig gärning är gynnsam för denne själv, inte genom att maximera straffen för de få tillfällen där vi faktiskt lyckas döma någon.
Citat:
För någon lokal förmåga som tvingar ut en syster eller någon annan i prostitution spelar det ingen roll men vem fasiken vill ha en sådan person med ett sådant stört psyke ute i samhället efter något år?
Vill du?
Tror vi är rätt överens ändå var den typen av psykopater hör hemma.
Jag vill att vi investerar offentliga resurser där vi vet att de får verklig effekt, exempelvis genom att fördela fler resurser till polisinsatser mot människohandel, istället för att spendera dem på att ge enskilda individer så hårda domar som möjligt av moraliska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Är AI en välgörenhets organisation?….ja se där man lär sig något nytt varje dag.
Jag har alltid trott att den var en organisation som kämpa för mänskliga rättigheter, som att själv få bestämma över sin egen kropp och lagligen vara skyddad med ett lika värde….men du ser vad fel jag har va..
I alla fall är väl alla organisationer (kan ha fel, men som jag uppfattat det) som representerar sexarbetare eniga om att NZ modellen är den de skulle vilja se World vide..
Välgörenhet, mänskliga rättigheter, kalla det vad fan man vill men en vetenskaplig auktoritet är de inte.
Nej, ett stort antal organisationer, exempelvis FN, motsätter sig prostitution i alla dess former.