2016-11-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Väldigt berömvärt rapporterat!

Tack så mycket, det kom direkt ur hjärtat när jag kom hem från domdtolarna i Falun idag...
Det blev lite mycket av känslor...
Citera
2016-11-23, 19:57
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
Antar att du menar JH och inte MH här!
Javisst! Gick för snabbt där, det är JH förstås.

Han mindes alltså dådet tillräckligt bra för att skrävla om det på fester och på byn tills polisen tog honom, då försvann minnet.
Citera
2016-11-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Så fint skrivet
Det här fallet är tragiskt på så många nivåer
Man får en inblick i utanförskapet som finns i vårt land .
Trasiga människor utan framtid som förenas i olika former av missbruk och utan att ens verka inse tragiken i det.
De bor tillsammans i en sunkig lägenhet på madrasser och flera har barn som omhändertagits ,roar sig genom att åka runt i bil och ibland supa till på nån lokal krog. Lever på aktivitetsstöd och att låna pengar av varandra , pengar som går till vilket avsnitt av lyxfällan som helst ..dvs skräpmat, cig ,alkohol
Madde var säkert ingen ängel, få människor med missbruk är det .
Hennes historia visar väl det rätt klart , med övergivna barn och alkoholmissbruk
Jag blir beklämd, men alla de inblandade hade ju också anhöriga runt sig som i sin tur lider.
Återigen i det här finns bara tragik

Tack, skrivet direkt från hjärtat...

Ja, bara tragedi... som om det inte räckte med de tragiska liv som redan levdes, med omhändertagna barn, missbruk, och tydligen 6 stycken som lider av psykisk sjukdom... dålig ekonomi.. etc..
Citera
2016-11-23, 20:06
Medlem
Är det någon som vet varför Madeleine inte lyckades få tag på ett eget boende? Kan ju knappast vara någon enorm bostadsbrist i skogarna för någon med hennes inkomst. Såvida hon inte var så alkoholiserad att hon inte ens klarade av att inte bränna ner en lägenhet, vilket inget(?) pekar på
Citera
2016-11-23, 20:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Är det någon som vet varför Madeleine inte lyckades få tag på ett eget boende? Kan ju knappast vara någon enorm bostadsbrist i skogarna för någon med hennes inkomst. Såvida hon inte var så alkoholiserad att hon inte ens klarade av att inte bränna ner en lägenhet, vilket inget(?) pekar på

Tycker också det är märkligt. Kan hon göra av med de pengarna som uppges och samtidigt bo som inneboende under förhållande som uppges att hon inte riktigt var bekväm med så borde det väl funnits resurser att skaffa något eget? Det är väl knappas samma bostadsbrist som i storstäder och universitetsstäder?
Citera
2016-11-23, 20:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Efter dagens rapportering sätter jag upp ytterligare en person på min lista över svagbegåvade personer som inte borde vistas ute i samhället utan mediciner eller översyn. IQ är att för lågt för att MH och från idag även POH ska få göra det. De båda är 45-46 år, finns det något på dom sen tidigare?
Tror inte dom är onda men resten av gänget gör att de inte klarar trycket.
Citera
2016-11-23, 20:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tycker också det är märkligt. Kan hon göra av med de pengarna som uppges och samtidigt bo som inneboende under förhållande som uppges att hon inte riktigt var bekväm med så borde det väl funnits resurser att skaffa något eget? Det är väl knappas samma bostadsbrist som i storstäder och universitetsstäder?
För ett år sen:
Citat:
12 600 personer söker lägenhet hos Tunabyggen i Borlänge.
Annat var det för nio år sedan - då fick bolaget rea ut lägenheter.

I dag finns knappt en lägenhet att hyra hos det kommunala bostadsbolaget.
http://www.dt.se/dalarna/borlange/tusentals-i-ko-for-en-bostad-i-borlange
Citera
2016-11-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c

Kan misstänka lediga bostäder inte var så lätt att hitta i bra bostsdsområden, tror också att jag antingen såg/hörde att hen blivit misshandlad vid något tillfälle, och att hen hade problem med en höft efter det... tror att hens exman berättade detta i det program som sändes i veckans brott, och antagligen för att hon dessutom klivit på sitt missbruk igen, och "levde loppan" i det ett tag...
Citera
2016-11-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Efter dagens rapportering sätter jag upp ytterligare en person på min lista över svagbegåvade personer som inte borde vistas ute i samhället utan mediciner eller översyn. IQ är att för lågt för att MH och från idag även POH ska få göra det. De båda är 45-46 år, finns det något på dom sen tidigare?
Tror inte dom är onda men resten av gänget gör att de inte klarar trycket.
P är inte straffad sen tidigare, vad anbelangar MH vet jag ej.
Citera
2016-11-23, 20:34
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Mats hade låtit få sitt könsorgan stympat och ersatt med ett, citat av rättsläkare, "grunt" hål.
Vidare hade han låtit operera in bröstimplantat.

Total freakshow, m.a.o.

Hehe...kul att just du försöker ta position i ärendet även om det är totalt OT!

Madde är/var en kvinna och det är allt du behöver veta angående BO's kön ditt klappmongo.

Visa respekt för en mördad person ditt svin!

Min tro är att du har värre id-problem än Madde.

Geléklumpen av alko-benzo-zombies som begått mordet borde skrämma mer!

Madde lånade ut drygt 200 000 och ville på något sätt säkerställa återbetalning av pengarna.

Är det fel tycker du?

I mina ögon är det irrelevant om det så är en idiot som du som vill ha pengarna tillbaka...rätt skall vara rätt...

PMa mig om du tycker annorlunda!
Citera
2016-11-23, 20:38
Medlem
Beaver14s avatar
När jag lyssnar på Forever Angel* och blundar så ser jag fan, med hjälp av att ha läst stora delar av FUP, hela bilresan utspela sig framför mig.

Vilken jävla ångest att höra den på högsta volym samtidigt som det sista andetaget stryps ur en..Fy fan

(*inte hört den förut. Bra låt, innan denna händelse hade tankarna gått direkt till SOA)
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-23 kl. 20:43.
Citera
2016-11-23, 20:45
Medlem
syndroms avatar
Hur kan eventuellt "lågbegåvad" stå sig i fråga om påföljden? Jag har nog aldrig läst om någon som fått ett lättare straff pga det. Det kan ju inte klassas som psykisk störning? Eller..? Och vad är det för psykiska ohälsa de har?

Åh nej, om det är fråga om "ADHD/ADD" då bankar jag fan huvudet i väggen. Dessa ko-mongon
Senast redigerad av syndrom 2016-11-23 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in