2016-11-21, 23:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag hotar med att komma med fler frågor, har bara kommit till sidan 14 i tråden. Men då både Skaraborg2 och Crime-boy är med i alla högsta grad så bir det väl inga bekymmer?

Vi får försöka att besvara dina frågor.

Svar på flera av dina frågor kan redan finnas i tråden. Som t. ex. detta med bussen. Jag har för mig att den sista bussen denna söndagskväll den 5/12 gick kl. 19.30.
Citera
2016-11-21, 23:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Religion.

Citat:
Jag undrar även om vilken religion som Violas föräldrar praktiserade? Historien till Violas blindtarm är orsaken.

Har aldrig läst någonstans att de skulle ha varit speciellt religiösa.

Vet inte om de praktiserade någon religion alls? Antar att som de allra flesta på den här tiden var medlemmar i Svenska kyrkan.

Detta är inte något jag känner till utan endast tror.
Citera
2016-11-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi får försöka att besvara dina frågor.

Svar på flera av dina frågor kan redan finnas i tråden. Som t. ex. detta med bussen. Jag har för mig att den sista bussen denna söndagskväll den 5/12 gick kl. 19.30.

Tack, du är en klippa! Följdfråga/påstående:
Hon lämnade hemmet vid 18:45? Busshållplatsen låg intill huset. Inte läge att invänta bussen då, det är väl bland de första ställena som fadern kan finna henne och eventuellt örfila ånyo. Dessutom så saknade hon pengar om det inte gick att krita (alla kände alla, inklusive bussföraren kanske). Fast en upprörd och delvis blodig ung tjej har kanske möjligheter till att åka gratis?). Fast det hade förmodligen framkommit i utredningen (om inte bussföraren tog hand om henne på ett mera personligt sätt).
Jag har nu framfört lite helt olika tankar i mina inlägg och det är medvetet för att vi ska tänka lite annorlunda. Jag har inte låst mig vid något.....än. Tillåt mig spåna ett tag till.
Citera
2016-11-22, 05:56
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Det kan inte vara så att grannens pojkvän vill lägga till en ytterligare en misstänkt för att få bort eventuellt fokus på sin egen person? Han var bevisligen på plats vid tidpunkten. Han hade varit på dans och kom hem sent. Nykterheten? Alibi?
Temperaturläget kväll och natt?

Hur skulle han hunnit? Han var tillsammans med grann-dottern och de övriga hela kvällen.
Citera
2016-11-22, 14:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Busshållplatsen.

Citat:
Tack, du är en klippa! Följdfråga/påstående:
Hon lämnade hemmet vid 18:45? Busshållplatsen låg intill huset. Inte läge att invänta bussen då, det är väl bland de första ställena som fadern kan finna henne och eventuellt örfila ånyo. Dessutom så saknade hon pengar om det inte gick att krita (alla kände alla, inklusive bussföraren kanske). Fast en upprörd och delvis blodig ung tjej har kanske möjligheter till att åka gratis?). Fast det hade förmodligen framkommit i utredningen (om inte bussföraren tog hand om henne på ett mera personligt sätt).
Jag har nu framfört lite helt olika tankar i mina inlägg och det är medvetet för att vi ska tänka lite annorlunda. Jag har inte låst mig vid något.....än. Tillåt mig spåna ett tag till.

Nej det var inte läge för henne att ställa sig vid busshållplatsen.

Fadern var också där och såg om hon var där efter att hon hade lämnat bostaden.
Citera
2016-11-22, 19:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Viola Widegrens försvinnande i kvällens Veckans brott 2016-11-22.

I kväll tar Veckans brott upp fallet med Viola Widegren.

Skall bli intressant att se vad professorn har att berätta samt vad han tror.
Citera
2016-11-22, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tycker detta också är något besynnerligt.

Fastän fadern var orolig över Viola när hon arbetade i Sollefteå, så agerar han på detta sätt efter hennes försvinnande. Eller rättare sagt brist på agerande även om han och hustrun letade efter henne i omgivningarna.

Du har helt rätt i att då om någonsin skulle Carl ha oroat sig tycker man? Han kan mycket väl ha oroat sig men gjorde detta då på ett felaktigt tillvägagångsätt.

Carl borde redan under söndagsnatten eller allra senast måndag morgon ha rapporterat dotterns försvinnande till närmaste polismyndighet. Hon var omyndig, hade lämnat sin handväska och hatt hemma och i en trakt med skog och Faxälven in på husknutarna.

Folk i allmänhet uppe i de där trakterna är - och var - kända för att vara tjuriga, vrånga, och närmast "oförlåtande" när man upplevt en oförätt. Många är de fäder som förskjutit, tagit sin hand från både söner och döttrar när det uppstått en konflikt mellan dem. Vice versa också, naturligtvis. Jag kan se framför mig hur gubben uttalar sig om Viola, att "han aldrig vill se henne igen", osv...i sin harm och besvikelse.

Så, så otroligt tycker jag inte att det är att det dröjde med anmälan om försvinnande, inte ens om hon försvunnit "på riktigt". Frågan är väl hur länge gubben skulle vänta med anmälan om han faktiskt tagit henne av daga. Och var kroppen är, om han inte haft tillgång till en flishugg eller motsvarande.

Står kåken kvar? Läge att göra en ny brottsplatsundersökning? Likhundar, ben- eller tandfragment, DNA?

Gubben verkar väldigt säker på att kroppen inte kommer att hittas. Lite väl säker, enligt mig....
Citera
2016-11-22, 23:26
Medlem
JSelwyns avatar
Har inte följt denna tråd alls. Men såg ikväll på Veckans Brott.
Är mäkta imponerad av er som fortfarande håller detta (nu vet jag) mycket omtalade försvinnande :-)

Det första om poppar upp mitt huvud är lilla-systern. Har hon förhörts vid ett senare tillfälle och vad för, om någon, minnesbild har hon av händelsen?
Citera
2016-11-22, 23:48
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Har inte följt denna tråd alls. Men såg ikväll på Veckans Brott.
Är mäkta imponerad av er som fortfarande håller detta (nu vet jag) mycket omtalade försvinnande :-)

Det första om poppar upp mitt huvud är lilla-systern. Har hon förhörts vid ett senare tillfälle och vad för, om någon, minnesbild har hon av händelsen?
Samma här, såg det först nu på Veckans Brott. Tror att GW vill sätta oss i arbete .
Jag tror att "lillasyster" är död:
Har inte läst hela tråden men tror mig hittat att lillasysterns son lever och bor i Sollefteå, undrar om han har nått att berätta?
Senast redigerad av kejsarinnakanel 2016-11-23 kl. 00:02. Anledning: Tillägg
Citera
2016-11-23, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Samma här, såg det först nu på Veckans Brott. Tror att GW vill sätta oss i arbete .
Har inte läst hela tråden men tror mig hittat att lillasysterns son lever och bor i Sollefteå, undrar om han har nått att berätta?

Vem är Elsy Marie?
Citera
2016-11-23, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Klart som fan att lillasyst=död sen länge, hon va väl ungef 10 år
yngre än Viola----------Måste va hon som var Elsy-Marie död c:a 50 år gammal år 1991 !
Senast redigerad av deakpeasley 2016-11-23 kl. 02:44.
Citera
2016-11-23, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Klart som fan att lillasyst=död sen länge, hon va väl ungef 10 år
yngre än Viola----------Måste va hon som var Elsy-Marie död c:a 50 år gammal år 1991 !

Lillasyster är väl född 1940?

Och heter Eva Marie...?

Så, vem är Elsy?
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2016-11-23 kl. 02:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in