2016-06-12, 01:13
Medlem
kunchis avatar
vad betyder krona i nacken? har sett en hel del invandrarkillar med det i västerås. helsvart krona ungefär 20cm bredd. Alla hade samma design och storlek. I stockholm har jag sett den tatueringen utanför la isla på ett gäng grabbar där en var av nordisk härkomst. Någon som sitter på bra skvaller om det är gäng relaterat?
Citera
2016-06-23, 02:21
Medlem
Hiroshima15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunchi
vad betyder krona i nacken? har sett en hel del invandrarkillar med det i västerås. helsvart krona ungefär 20cm bredd. Alla hade samma design och storlek. I stockholm har jag sett den tatueringen utanför la isla på ett gäng grabbar där en var av nordisk härkomst. Någon som sitter på bra skvaller om det är gäng relaterat?

Han kommer vara din telekom-försäljare inom kort.

Jag ser nästan varje dag "lugna killar som ska vara förebilder"...

Jävla typer!
Citera
2016-07-16, 18:13
Medlem
Jag är säker på att spindelnät på armbågen som ni säger att man dödat någon eller suttit är fel, vad jag vet så är det att man sitter fast i något: missbruk, beroende, skulder vad som helst, och att om det är ett som är liksom rivet isär, så har man klarat sig ur något sånt
Ett (eller flera beroende på hur många) X på fingrarna är markering för hur många du har dödat
En sjöjungfru har jag för mig är att du har varit/växt upp bland krimminalitet sen barn
Citera
2016-08-05, 19:19
Medlem
vad skulle ni tänka om ni såg någon med intatuerad vattendroppe på foten?
Citera
2016-10-28, 03:11
Medlem
hej undrar vad en kniv som går genom en ros betyder egentligen. funderar på att tatuera in de på mig själv....här har ni en bild på vad jag menar

http://www.tattoobite.com/wp-content...-forearm-2.jpg
Citera
2016-10-28, 14:05
Medlem
ingen som kan svara?
Citera
2016-11-18, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRage
ingen som kan svara?

Ungefär att en som man håller kär (som tex förhållande eller även familj) som inte gått som planerat
Citera
2016-11-18, 22:18
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRage
hej undrar vad en kniv som går genom en ros betyder egentligen. funderar på att tatuera in de på mig själv....här har ni en bild på vad jag menar

http://www.tattoobite.com/wp-content...-forearm-2.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Cannabusinez
Ungefär att en som man håller kär (som tex förhållande eller även familj) som inte gått som planerat

Eller att man är anhängare av kvinnlig omskärelse. Personligen tänker jag på fitta när jag ser rosor.
Citera
2016-11-19, 23:10
Medlem
orrecrists avatar
Någon som vet någn bra sida där man får en korrekt översättning från japanska/kinesiska tecken/symboler till Svenska ord?

Kanske finns någon tråd här på FB?
Citera
2016-11-22, 22:09
Medlem
EndOfGlorys avatar
Säkerligen blivit frågat redan men orkar inte gå igenom varenda sida, sett att många nuförtiden tatuerar in ugglor av olika designer. Är det klokhet och visdom eller har det fått en egen hipsterförklaring?

Sen har jag även stött på/sett ett antal med teatermask som är hälften glad och hälften ledsen, får mig direkt att tänka på depression men kan ha fel. Någon som vet?
Citera
2017-04-30, 02:01
Medlem
Diskussion som dök upp under kvällen..

Kompassros, vissa har en fransk lilja istället för ett N vid norr på rosen.
Är det bara rent estetisk skillnad eller finns nån "djupare mening" bakom detta.

Snabbgooglande via telefonen ger att liljan kan ha nån form av religiös betydelse men det känns lite diffust. Eller så sög vi bara på googlande...
Citera
2017-04-30, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfGlory
Säkerligen blivit frågat redan men orkar inte gå igenom varenda sida, sett att många nuförtiden tatuerar in ugglor av olika designer. Är det klokhet och visdom eller har det fått en egen hipsterförklaring?

Sen har jag även stött på/sett ett antal med teatermask som är hälften glad och hälften ledsen, får mig direkt att tänka på depression men kan ha fel. Någon som vet?

Det finns väl ingen officiell betydelse men de mest tänkbara tolkningarna borde vara bipolär sjukdom eller allmänna humörsvängningar, eller att personen helt enkelt är aktiv i en teater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in