2012-06-10, 14:58
Medlem
BoundForGlorys avatar
Har vikingar ngon betydelse?
Citera
2012-06-17, 14:49
Medlem
vad har en dansande djvul p brstet fr betydelse?
Citera
2012-06-18, 01:35
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoundForGlory
Har vikingar ngon betydelse?

Med tanke p ditt nick och din avatar s antar jag att du r ett nyblivet skinhuvud. Sen ska du ven ha i tanke att det finns skert en miljon stt att gra ett vikingamotiv. Mnga kommer skert att ifrgastta ditt val med krnkande kommentarer. Men det beror s klart p hur du klr dig och hur sjlva motivet ser ut. Men ver lag tror jag att dem flesta inte skulle bry sig om dig.
Citera
2012-06-19, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canisamans
Funderar p en pittbull eller annan hundras p armen. Betyder det ngot speciellt med en pittbull?

Inte mer n att man r ett oskert WT, skulle du dessutom skriva in "Pittbull" s skulle folk tro att du var analfabet.
Citera
2012-06-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kletat66
Inte mer n att man r ett oskert WT, skulle du dessutom skriva in "Pittbull" s skulle folk tro att du var analfabet.

Det beror p vilken du menar men hardcore loggan (allts en knd logo fr hardcore musik) r en ett ansikte p en pitbull.
Citera
2012-06-21, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiLeader
Vad betyder en klocka utan visare?

r det livstids fnge?

Japp. Srskilt fickur symboliserar fngelsetid.

Hakkors symboliserar ofta nazism. Men antagligen oftare hinduism.
Citera
2012-06-24, 18:03
Medlem
lagomsmarts avatar
Jag undrar tv saker som kanske redan besvarats tidigare men;

1. r det vnster hand som luffarprickarna ska sitta p? Jag har hrt bde hger och vnster som alternativ. Jag syftar allts p dom tre som stts "osynligt" mellan tummen och pekfingret. Som man kan dlja om man vill s att sga.

2. Vad har tuppar fr symbolik? Jag har sett tuppar som slss samt att vissa bara har en tupp. Har dom ngon symbolisk innebrd?
Citera
2012-06-24, 18:57
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
Jag vill veta vad gadden p lillfingret betyder. Ngon som vet?
http://www.postergeek.com/WallPapers...promises-1.jpg

Jag tycker det ser ut som en kompass. Jag googlade p innebrden av kompassen och fick fram:

"En klassisk symbol, sjmnnen frr i tiden brukade tatuera kompassen fr att det skulle betyda tur p havet och beskydda dem frn olyckor. En kompass r ellts en vgledare en guide, som fr dig att hitta rtt i livet."
Citera
2012-06-24, 19:48
Medlem
lagomsmarts avatar
P Sjfarstverkets hemsida s str fljande:

Tatuering, sjmans- (tattoo, en polynesisk term); livaktig sjmanstradition som inleddes sommaren 1769, d kapten James Cooks Endeavour anlpte Tahiti. Med ombord var bl.a. matros Robert Stainsby, som med sin kropp introducerade tatueringen som sjmansmode. Vanliga sjmanstatueringar r bl.a. "tro, hopp och krlek" samt "sailors grave". Den som rundat Kap Horn r berttigad till att tatuera en liten bl stjrna p vnster rsnibb. Efter fem dubbleringar r man berttigad till en motsvarande stjrna p hger ronsnibb, och efter tio dylika tv rda tatueringar i pannan. De tre tatuerade "luffarprickarna" mellan tummen och pekfingret associerar i dag knappast till sjmnnen men lr symbolisera deras skyddshelgon S:t Nikolaus.
Citera
2012-06-24, 19:52
Medlem
BaraBiffens avatar
Funderade p ett solkors, betyder det ngot?
Citera
2012-06-24, 20:09
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Funderade p ett solkors, betyder det ngot?

https://www.flashback.org/t534137
Citera
2012-06-25, 05:06
Medlem
Zelogaths avatar
Jag funderade just p ryska fngelsetatueringar.
Jag har hrt olika saker om t.ex kors/krucifix- antingen s r det en fngelseledare, eller s r det tecken p att man r underkastad.
Vilket stmmer?

Har ven hrt att en svart hand ska "neutralisera" alla andra tatueringar- innebr det d att man, p gott och ont, frlorat sin status?

Tyckte mig ocks se ett krucifix p verarmen med massa taggtrd runt, betyder det ngot speciellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in