2016-11-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Om jag säger så här, i den sal förhandlingarna hålls, sitter alla 11 åtalade med advokater, med 2 st. Väktare var, som följer de åtalade överallt.. så över halva salen fylls av de åtalade, åklagare, advokater och väktare...

What? 22 väktare? Som alltid ska befinna sig i närheten av "sin" person? Det låter lite överdrivet faktiskt, att klämma in samtliga i tingssalen.

Och tack alla ni som berättar om era intryck från förhandlingen!
Citera
2016-11-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det kan väl aldrig ha varit så att hon också hade med sig ombyte?
Nä, hon visste ju inte vad som skulle hända...

Precis! Ett bevis för åklagaren att lägga fram månne?
Citera
2016-11-22, 19:38
Medlem
Kalroots avatar
Funderar på att närvara imorgon under dagen. Någon som vet när rättegången börjar?
Citera
2016-11-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalroot
Funderar på att närvara imorgon under dagen. Någon som vet när rättegången börjar?

Kl. 9
Citera
2016-11-22, 19:55
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
What? 22 väktare? Som alltid ska befinna sig i närheten av "sin" person? Det låter lite överdrivet faktiskt, att klämma in samtliga i tingssalen.

Yes, låter lite väl mycket.
En väktare per skalle hade väl kunnat räckt?
Är man rädd för att Dalarnas egen gangsterdrottning Big Mama Benita verkligen talar sanning
när hon påstår sig ha förbindelser inom ett visst fruktat MC-gäng? Så att det ska stormas
in rätt vad det är under förhandlingarna och fritas...?

Jag skulle vilja se nån av de mer storvuxna medlemmarna försöka fly ifrån nån
väktare, fläskbergen hade väl blivit vådligt andfådda redan efter nån meter och snart
rasat ihop som de vrak de är i omedelbart behov av ett besök på akuten.

Att ta hand om sina kroppar på ett bra sätt har nog aldrig intresserat någon av dem i gänget.
Motion???? Vad är det för nåt? Är det nåt man äter eller?
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-22 kl. 20:48.
Citera
2016-11-22, 20:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Yes, låter lite väl mycket.
En väktare per skalle hade väl kunnat räckt?
Är man rädd för att Dalarnas egen gangsterdrottning Big Mama Benita verkligen talar sanning
när hon påstår sig ha förbindelser inom ett visst fruktat MC-gäng? Så att det ska stormas
in rätt vad det är under förhandlingarna och fritas...?

Jag skulle vilja se nån av de mer storvuxna medlemmarna försöka fly ifrån nån
väktare, fläskbergen hade väl blivit vådligt andfådda redan efter nån meter och snart
rasat ihop som de vrak de är i omedelbart behov av ett besök på akuten.

Att ta hand om sin kroppar på ett bra sätt har nog aldrig intresserat någon av dem i gänget.
Motion???? Vad är det för nåt? Är det nåt man äter eller?
Ponera att det uppstår ett handgemäng mellan de åtalade, alla blir inblandade, är det då för mycket med två väktare per åtalad? Det är inga pygméer vi talar om, tvärtom, så mycket kalorier samlat i en rättssal på en och samma gång torde vara extraordinärt.
Citera
2016-11-22, 20:19
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ponera att det uppstår ett handgemäng mellan de åtalade, alla blir inblandade, är det då för mycket med två väktare per åtalad? Det är inga pygméer vi talar om, tvärtom, så mycket kalorier samlat i en rättssal på en och samma gång torde vara extraordinärt.

Skulle gissa att det tas med i beräkningen också att det handlar om misstänkta mördare och inte ekobrottslingar.
Citera
2016-11-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo1986
Okej. När ska detta vara? I samma sväng som AL blev gravid eller för länge sedan?

Det var nu under våren... så slutsatser kan ju dras...
Eftersom BH var med MB ett tag, och det var slut mellan AL och MB, så har väl AL varit ut och strulat med någon annan..så om man räknar tillbaka så är ju AL i sjunde månaden...
Maj början på juni då...
Citera
2016-11-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu

Jaa, så när Benita ville gå på toa, reste sig två väktare direkt...
När MB, gick på toa, samma sak...
Ja en så ganska fylld rättsal av samhället betalda människor...
Citera
2016-11-22, 20:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, du har nog rätt. Det kan nog behövas när allt kommer omkring.
Man vet ju aldrig vad som kan ske framöver.
Någon kan ju för sig att hålla sig strikt till vad man sagt och avslöjat vid förhören till skillnad
från en sån som dagens huvudperson i rätten - det är väl tänkt att det ska förnekas och
ljugas och förminskas på de flesta hållen förmodligen - och det tas inte väl upp av alla
inblandade och det ska täppas till truten på och det ena med det andra.
En oberäknelig gynnare som herr Hessling, han som rasande kastade sig över MD
med kniven, är nog inte alldeles lätt för en enda person att hantera ifall det skulle
ilsknas till rejält på den kanten.
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-22 kl. 20:46.
Citera
2016-11-22, 20:28
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Efter att ha tillbringat dagen i rättssalen tänkte jag att jag skulle ge er min uppfattning av de inblandade. Vad jag såg och hur jag upplevde dem...Inget om skuldfråga eller hur de egentligen är som personer, bara hur jag uppfattade dem...

Redan på parkeringen kan jag urskilja några av de inblandade, mest på grund av att de hade huvorna uppe på sina huvtröjor. Nervöst rökande i klunga, MJ, DM och ME.

Inne i salen sitter de övriga tillsammans med sina försvarare

BH i stickad tröja, sammanbiten och ser trött ut. Hon ser lite ut som ett vilsekommet barn där hon sitter med sin Cola.

MB i vit huvtröja sitter rak i ryggen, en Red Bull i handen och han stryker sig hela tiden över huvudet och ansiktet, han ser mest uttråkad ut och sitter och tittar sig runt, verkar lite frånvarande.

MJ ser sliten och trött ut, hon sitter och tittar mest ner i bordet, slitet, ovårdat hår (ser henne dock inte riktigt bra från där jag sitter)

DW Välkammad i kavaj och polotröja under, han lyssnar hela tiden uppmärksamt på den som talar och ger ett intresserat uttryck. Lutar sig då och då mot sin försvarare och viskar. Dock kan jag säga att jag uppfattar honom som betydligt yngre ut än vad bilderna jag har sett vill påskina, han ser lite ut som en spoling

MH Sliten t-tröja och (vad jag tror är) kriminalvårdens gröna mjukisbyxor. Han är den som är mest olik sig från bilder jag sett av honom, han ser gammal ut, liten och satt, grått halvlångt, okammat hår, halvlångt buskigt skägg. När det är dags för lunch skrattar han åt något som en uniform säger till honom, han sträcker villigt fram armarna för att det ska bli lättare att sätta på handbojorna.

EA sitter rak i ryggen i grön fleecetröja, håret stramt uppsatt i en hästsvans. Tittar sig runt i salen med huvudet högt, viker inte med blicken, rör inte en min. Fick bara en känsla när jag tittar på henne: Iskall, får rysningar efter ryggraden av hennes blick.

ME den obligatoriska luvan uppe under stora delar av dagen, viker ned den då och då, tittar mest rakt fram och lyssnar på vad som sägs. (Ser henne inte heller så bra från min plats)

DM Kort snaggat hår, kort skägg, ljus huvtröja med tryck, ser städad och ordentlig ut, sitter med huvudet i handen och ser uttråkad ut.

AL Färgglad huvtröja, håret ser nyklippt ut, hon är den som (jag från min plats kan se) visade mest känslouttryck, när BH berättar om snaran i bilen faller hon i gråt, hon ler ibland och ser bedrövad ut i nästa sekund. Jag kan också härmed dementera ryktet om att hon har fått missfall.

POH svart huvtröja med tryck, sitter och hänger över bordet, ser ut att ha svårt att sitta still, håret är flottigt och rufsigt.

JH sitter i kriminalvårdens gröna kläder, snaggad med ett par dagars stubb. Ger ett nervöst intryck, sitter och skakar med benen, trummar med fingrarna, drar handen över ansiktet och huvudet. Vad jag ser så säger han inget till sin försvarare, utan ser ut att lyssna uppmärksamt.

Uppfattningen jag fick av dem är att det är en sorglig samling människor, ingen ser ut som en mördare eller något taget ur en skräckfilm. Vanliga människor, precis som vem som helst. Jag skulle inte ha reagerat på någon av dem överhuvudtaget om jag mött dem på stan, utom möjligtvis EAs blick som fick mig att rysa...

Tänkte på ME MJ å DM sitter dom också som anklagade eller är dom åhörare?
Citera
2016-11-22, 20:36
Medlem
Då de åtalade kommer från olika häkten, och då väktare icket får arbeta ensamma, så verkar det inte konstigt på något sätt att det är två väktare per åtalad... de åkte i olika bilar... inte f*n skulle väl någon vilja sitta ensam med någon av de åtalade..??? Och ur arbetssynpunkt... man jobbar minst två o två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in