2016-11-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Jag skäms lite över min nyfikenhet och intresse av målet men jag vill också åka dit och lyssna.

Det mesta som är av vikt kommer nog ut i media...
Men jag vill höra dem själva berätta vad som hänt... och hur...
Inte av nyfikenhet, utan mer som, ja, det är verkligt, och de är verkliga människor...
Fortfarande kan känslan infinna sig, det är inte sant...
Så en konfrontation med de åtalade, är att det verkligen sjunker in, som en verklighet...
Tyvärr...
Citera
2016-11-22, 18:28
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Det mesta som är av vikt kommer nog ut i media...
Men jag vill höra dem själva berätta vad som hänt... och hur...
Inte av nyfikenhet, utan mer som, ja, det är verkligt, och de är verkliga människor...
Fortfarande kan känslan infinna sig, det är inte sant...
Så en konfrontation med de åtalade, är att det verkligen sjunker in, som en verklighet...
Tyvärr...

Jag känner precis som du. Jag vill bara se deras ansikten och höra deras röster. Fatta att de finns på riktigt.
Citera
2016-11-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Ja .
Eller Kanske ren avundsjuka, varför ska hon ha råd med det och inte jag.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Hittade en liten lögn från BH när jag bläddrade i en protokollbilaga
https://minfil.org/96u6q2b0b8/hmmm.jpg
Det måste inte vara en lögn, BH har nämligen drabbats av akuta minnesproblem trots att hon har allt i huvudet.
Citera
Medlem
Ni som har varit med under förhandlingarna, har det varit mycket åhörare?
Citera
2016-11-22, 18:36
Medlem
Snabbt räknat så bör barnet vara tillverkat i slutet av maj/början på juni. Om man räknar lite på det AL skriver till MB i sina sms om mensen. Hon påstår i sina sms till MB och sin mamma att MB är pappa, säger i rätten att MB inte är pappa.. Efter att BH avslöjat att hon och MB haft sex? Stämmer det att MB inte är pappa eller påstår AL det för att "ge igen" efter den informationen?

Hon har kanske knullat runt hon också så det är förmodligen inte någon omöjlighet att MB inte är pappa. OM det är så, så kan jag satsa en hel del på att pappan kommer från AL's hemtrakter. Hon skulle förmodligen inte våga knulla runt bland MB's vänner. Han styr henne ganska bra som kan skriva som han gör till henne, ränna runt med andra som han gör och hon gör inte annat än att sitta hemma och vänta. Han har henne runt sitt finger.
Citera
2016-11-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Ni som har varit med under förhandlingarna, har det varit mycket åhörare?

Om jag säger så här, i den sal förhandlingarna hålls, sitter alla 11 åtalade med advokater, med 2 st. Väktare var, som följer de åtalade överallt.. så över halva salen fylls av de åtalade, åklagare, advokater och väktare...
Den övriga halvan är till för 2 stycken anhöriga per åtalad, och media i första hand.. sedan fylls salen upp..
Sedan har de en extra sal brevid, där kanske ett 30-40 talet personer kan komma in.. där satt jag idag, vi var nio personer, varav två av dem var från brottsofferjouren..
Citera
2016-11-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Om jag säger så här, i den sal förhandlingarna hålls, sitter alla 11 åtalade med advokater, med 2 st. Väktare var, som följer de åtalade överallt.. så över halva salen fylls av de åtalade, åklagare, advokater och väktare...
Den övriga halvan är till för 2 stycken anhöriga per åtalad, och media i första hand.. sedan fylls salen upp..
Sedan har de en extra sal brevid, där kanske ett 30-40 talet personer kan komma in.. där satt jag idag, vi var nio personer, varav två av dem var från brottsofferjouren..

Så man åker dit på vinst å förlust då, inte alls säkert att man får plats helt enkelt?
Citera
2016-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo1986
Snabbt räknat så bör barnet vara tillverkat i slutet av maj/början på juni. Om man räknar lite på det AL skriver till MB i sina sms om mensen. Hon påstår i sina sms till MB och sin mamma att MB är pappa, säger i rätten att MB inte är pappa.. Efter att BH avslöjat att hon och MB haft sex? Stämmer det att MB inte är pappa eller påstår AL det för att "ge igen" efter den informationen?

Hon har kanske knullat runt hon också så det är förmodligen inte någon omöjlighet att MB inte är pappa. OM det är så, så kan jag satsa en hel del på att pappan kommer från AL's hemtrakter. Hon skulle förmodligen inte våga knulla runt bland MB's vänner. Han styr henne ganska bra som kan skriva som han gör till henne, ränna runt med andra som han gör och hon gör inte annat än att sitta hemma och vänta. Han har henne runt sitt finger.

BH nämner idag att det varit slut mellan AL och MB, Och att det var under den tiden BH och MB var tillsammans...
Citera
2016-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojo1986

BH nämner idag i rättssalen att det varit slut mellan AL och MB, Och att det var under den tiden BH och MB var tillsammans...
Citera
2016-11-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Så man åker dit på vinst å förlust då, inte alls säkert att man får plats helt enkelt?

Joda det finns plats så det räcker och blir över i den sal man ser via videolänk...
Citera
2016-11-22, 18:50
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Jag känner precis som du. Jag vill bara se deras ansikten och höra deras röster. Fatta att de finns på riktigt.

Väldigt givande att få se dem live, ger en till dimension till fupn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in