2016-11-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det börjar alltmera te sig som ett renodlat RÅNMORD.
De kunde nog hantera att deras välgörare emellanåt lät förstå att det inte skulle sitta fel
ifall hon fick tillbaka lite av allt det hon försett gänget med.
De hade nog ingen alls fruktan eller respekt för henne.
Hon fanns till bara för att utnyttjas. Några skuldregleringar kunde hon bara glömma.
Vad skulle hon kunna sätta emot dem, alla dessa tuffingar som gjorde som de ville här i livet?

Och så efter en längre tids skamlöst utnyttjande så tänkte man nog: varför nöja sig
med några tusenlappar från tanten då och då? Varför inte lägga beslag på rubbet hon hade?
Man visste ju mycket väl att hon var god för åtskilliga hundratusen. De skulle man
försöka komma åt nu. Men det krävde att man hade ihjäl kvinnan. Och det hade man ju.

Ge ett finger och det grips snart efter hela handen som det heter.

Ja, så tycker jag också att det verkar. Allt snack om skulder och hot ser ut som rationalisering eller efterkonstruktioner.
Citera
2016-11-22, 16:15
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, gråter gör jag också och jag var inte ens med. Jag menade total kollaps, utbärning på bår eller motsvarande.

Jaha, nej nå sådant lär vi nog inte få se.
Möjligtvis om Karlsson på taket (po) trilla ihop p.g.å hjärtat stannar
Citera
2016-11-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jo, gråter gör jag också och jag var inte ens med. Jag menade total kollaps, utbärning på bår och motsvarande.
Är faktiskt oroad av att strypningen förringas, att nu alla de andra enas om att javisst hon levde ju tills " han" med kniven började slakten.
Strypningen var ett rejält mordförsök, som troligtvis kan ha lett till döden, nu kom kniven fram och snabbade på dödsögonblicket.
En flagglina är inget litet mjukt snöre, utan hårt och rätt brett, 1 cm kanske mer.
Så säkert hade trycket från flagglinan ändå skadat så hon kunnat avlida av strypningen likaväl.¨
NU beskrev Benita att hon blev rädd-ja just det ´J med kniven kommer att unisont pekas ut som ensam mördare.
Bra i alla fall att B uppgav att A.L föreslagit kvävning. B backade inte direkt från tidigare förhörsuppgifter men var vag, idag. Mnnet var inte som det borde vara nu när hon inte är påverkad av farliga ...substanser.
Trots att h B har allt i huvudet. B bör ändå skärpa sig och hålla sanningen högt.
Sedan vad gäller vissa skribenter här, klart att flera har någon sorts kontakt med de åtalade, det är en liten ort och alla känner väl någon som känner dessa. Inget konstigt egentligen.
Citera
2016-11-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, så tycker jag också att det verkar. Allt snack om skulder och hot ser ut som rationalisering eller efterkonstruktioner.
Någon i gänget lär ha haft en sexuell relation till M och där utnyttjas hon.Kan de vara otrohetsaffär som gått över styr.En i skaran har blivit så pass kränkt, att till slut brast det?
Citera
2016-11-22, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Någon i gänget lär ha haft en sexuell relation till M och där utnyttjas hon.Kan de vara otrohetsaffär som gått över styr.En i skaran har blivit så pass kränkt, att till slut brast det?
du menar kanske att Benita drevs av svartsjuka?
Citera
2016-11-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frukta vet jag inte, han är ju inte på fri fot. Han kallar sig själv gangster på Faceebook,,,,gangster på livets hårda skola.

"Ganster" var det.
På sin Facebook har för övrigt även han en idolbild från HA-sfären.
Det var något om att man kan kurera dumhet med kulhammare.
Citera
2016-11-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Micro133s inlägg från gårdagskvällen och tidig natt är alla anmärkningsvärda - ur flera aspekter.
nja- hon berättar att ett av hennes barn varit i någon typ av kontakt med en an gängets tjejer,
och att hon som mamma är rysligt illa berörd av att nu fått veta att denna tjejen varit delaktig i mordkomplotten.
jag själv känner inte alls dessa inblandade, men blev kontaktad i pm av en anhörig till en av dessa gängmedlemmar, det är liknande reaktion som micro beskrivit- de blir så chockade och vill lufta sina känslor.
i den lilla orten är det många som känner detta gänget, och nu kommer reaktionen hos dem
I somras när brottet skedde skrev många och var skeptiska till att dessa gäng-medlemmar ens kunnat misstänkas för mord. NU har ju rättegången öppnat ögona.
Citera
2016-11-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De hade nog tänkt att tömma sparkontot på alla pengar, de försökte ju föra över pengar till de konton som korten var kopplade till. Det var en massa aktivitet på Maddes dator efter att hon var död så det är troligt att de försökte hitta uppgifter så att de kunde komma åt sparkontot där det fanns över
200 000 kr.

Fanns väl inte 200,000kr på det kontot??
Citera
2016-11-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Enligt DT så började hon grina idag.

Edit

"När hon tittade upp för att svara på frågan stod det klart att 20-åringen grät.

Hon berättade att snaran som två män ska ha lagt om offrets hals och att hon rättade till den.

– Jag hade panik. Jag fattade inte vad som hände, sa 20-åringen mellan snyftningarna. "
Ja, hon grät för att hon tyckte synd om sig själv.
Citera
2016-11-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakov2
Fanns väl inte 200,000kr på det kontot??
Saldot på sparkontot var den 15 Juli 2016 240 000 kr, uppgifter om konton finns på sidan 376 i huvudprotokollet.
Citera
2016-11-22, 17:32
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Saldot på sparkontot var den 15 Juli 2016 240 000 kr, uppgifter om konton finns på sidan 376 i huvudprotokollet.
Hjärngänget var alltså hemma hos M, hade kort, kod, dator, dosa och lyckades ändå inte stjäla pengarna från hennes konto. De är nog ganska irriterade över detta.
Citera
2016-11-22, 17:36
Medlem
Framgaffels avatar
Efter att ha tillbringat dagen i rättssalen tänkte jag att jag skulle ge er min uppfattning av de inblandade. Vad jag såg och hur jag upplevde dem...Inget om skuldfråga eller hur de egentligen är som personer, bara hur jag uppfattade dem...

Redan på parkeringen kan jag urskilja några av de inblandade, mest på grund av att de hade huvorna uppe på sina huvtröjor. Nervöst rökande i klunga, MJ, DM och ME.

Inne i salen sitter de övriga tillsammans med sina försvarare

BH i stickad tröja, sammanbiten och ser trött ut. Hon ser lite ut som ett vilsekommet barn där hon sitter med sin Cola.

MB i vit huvtröja sitter rak i ryggen, en Red Bull i handen och han stryker sig hela tiden över huvudet och ansiktet, han ser mest uttråkad ut och sitter och tittar sig runt, verkar lite frånvarande.

MJ ser sliten och trött ut, hon sitter och tittar mest ner i bordet, slitet, ovårdat hår (ser henne dock inte riktigt bra från där jag sitter)

DW Välkammad i kavaj och polotröja under, han lyssnar hela tiden uppmärksamt på den som talar och ger ett intresserat uttryck. Lutar sig då och då mot sin försvarare och viskar. Dock kan jag säga att jag uppfattar honom som betydligt yngre ut än vad bilderna jag har sett vill påskina, han ser lite ut som en spoling

MH Sliten t-tröja och (vad jag tror är) kriminalvårdens gröna mjukisbyxor. Han är den som är mest olik sig från bilder jag sett av honom, han ser gammal ut, liten och satt, grått halvlångt, okammat hår, halvlångt buskigt skägg. När det är dags för lunch skrattar han åt något som en uniform säger till honom, han sträcker villigt fram armarna för att det ska bli lättare att sätta på handbojorna.

EA sitter rak i ryggen i grön fleecetröja, håret stramt uppsatt i en hästsvans. Tittar sig runt i salen med huvudet högt, viker inte med blicken, rör inte en min. Fick bara en känsla när jag tittar på henne: Iskall, får rysningar efter ryggraden av hennes blick.

ME den obligatoriska luvan uppe under stora delar av dagen, viker ned den då och då, tittar mest rakt fram och lyssnar på vad som sägs. (Ser henne inte heller så bra från min plats)

DM Kort snaggat hår, kort skägg, ljus huvtröja med tryck, ser städad och ordentlig ut, sitter med huvudet i handen och ser uttråkad ut.

AL Färgglad huvtröja, håret ser nyklippt ut, hon är den som (jag från min plats kan se) visade mest känslouttryck, när BH berättar om snaran i bilen faller hon i gråt, hon ler ibland och ser bedrövad ut i nästa sekund. Jag kan också härmed dementera ryktet om att hon har fått missfall.

POH svart huvtröja med tryck, sitter och hänger över bordet, ser ut att ha svårt att sitta still, håret är flottigt och rufsigt.

JH sitter i kriminalvårdens gröna kläder, snaggad med ett par dagars stubb. Ger ett nervöst intryck, sitter och skakar med benen, trummar med fingrarna, drar handen över ansiktet och huvudet. Vad jag ser så säger han inget till sin försvarare, utan ser ut att lyssna uppmärksamt.

Uppfattningen jag fick av dem är att det är en sorglig samling människor, ingen ser ut som en mördare eller något taget ur en skräckfilm. Vanliga människor, precis som vem som helst. Jag skulle inte ha reagerat på någon av dem överhuvudtaget om jag mött dem på stan, utom möjligtvis EAs blick som fick mig att rysa...
Senast redigerad av Framgaffel 2016-11-22 kl. 17:43. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in