2016-11-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det måste inte vara en lögn, BH har nämligen drabbats av akuta minnesproblem trots att hon har allt i huvudet.

Jajo, såklart. Jag menar mer att det inte går ihop öht, eftersom de hittat blod på Adidas-tröjan. Hon måste alltså ha bytt kläder på mordkvällen ändå.
Citera
2016-11-22, 18:51
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Nytt ljudklipp:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6565846
"Varför erkände du ett mord då(i första förhöret)?"
"Jag vet faktiskt inte... jag var så pass ledsen och ville bara åka därifrån..." Detta kan ju fan vara det sämsta svaret i svensk kriminalhistoria. Snyggt gjort av åklagaren att avslöja henne i detta förhöret på det sättet
Citera
2016-11-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Joda det finns plats så det räcker och blir över i den sal man ser via videolänk...
Ok! Men du, jag kikade in på Falu tingsrätts hemsida, men den sa ju inte så mycket. Måste man ringa för att få veta tider mm?
Citera
2016-11-22, 19:00
Medlem
Har åklagaren gjort några uttalanden om vad denne kommer yrka på för straff för de åtalade?
Citera
2016-11-22, 19:01
Medlem
Har åklagaren gjort några uttalanden om vad denne kommer yrka på för påföljder för de åtalade?
Citera
2016-11-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Man skulle ju gärna vilja se att samtliga åtalade åker dit för mord, men jag tror tyvärr att det blir svårt för åklagarsidan att få till det. Mats chauffören tex. Vad tror ni om det hela?
Han verkar ju enligt BH vara något efterbliven. Från liverapporteringen idag:
Citat:
44-åringens advokat antyder att 44-åringen brukar vara närvarande, men inte aktiv i samtal osv. Att han är chaufför. Den 20-åriga kvinnan har sagt i förhör att "han inte brukar lyssna, för när man sedan frågar honom säger han bara vadå".
Ska bli intressant att höra vad han har att säga när det blir hans tur!
Senast redigerad av Regnflingan 2016-11-22 kl. 19:12.
Citera
2016-11-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapidash
Har åklagaren gjort några uttalanden om vad denne kommer yrka på för påföljder för de åtalade?

torde bli vid slutplederlngen

//ox
Citera
2016-11-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
BH nämner idag i rättssalen att det varit slut mellan AL och MB, Och att det var under den tiden BH och MB var tillsammans...

Okej. När ska detta vara? I samma sväng som AL blev gravid eller för länge sedan?
Citera
2016-11-22, 19:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
han verkar ju enlit BH vara något efterbliven. Från liverapporteringen idag:

Fast det kan ju bero på att han kanske är den ende spiknyktra i sällskapet, att han inte lyssnar för att han börjar filosofera om något annat istället för att lyssna på passagerarnas tjatter?
Citera
2016-11-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det kan ju bero på att han kanske är den ende spiknyktra i sällskapet, att han inte lyssnar för att han börjar filosofera om något annat istället för att lyssna på passagerarnas tjatter?
Han verkar vara så jämt enligt BH.
Citera
2016-11-22, 19:24
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Efter att ha tillbringat dagen i rättssalen tänkte jag att jag skulle ge er min uppfattning av de inblandade. Vad jag såg och hur jag upplevde dem...Inget om skuldfråga eller hur de egentligen är som personer, bara hur jag uppfattade dem...

Redan på parkeringen kan jag urskilja några av de inblandade, mest på grund av att de hade huvorna uppe på sina huvtröjor. Nervöst rökande i klunga, MJ, DM och ME.

Inne i salen sitter de övriga tillsammans med sina försvarare

BH i stickad tröja, sammanbiten och ser trött ut. Hon ser lite ut som ett vilsekommet barn där hon sitter med sin Cola.

MB i vit huvtröja sitter rak i ryggen, en Red Bull i handen och han stryker sig hela tiden över huvudet och ansiktet, han ser mest uttråkad ut och sitter och tittar sig runt, verkar lite frånvarande.

MJ ser sliten och trött ut, hon sitter och tittar mest ner i bordet, slitet, ovårdat hår (ser henne dock inte riktigt bra från där jag sitter)

DW Välkammad i kavaj och polotröja under, han lyssnar hela tiden uppmärksamt på den som talar och ger ett intresserat uttryck. Lutar sig då och då mot sin försvarare och viskar. Dock kan jag säga att jag uppfattar honom som betydligt yngre ut än vad bilderna jag har sett vill påskina, han ser lite ut som en spoling

MH Sliten t-tröja och (vad jag tror är) kriminalvårdens gröna mjukisbyxor. Han är den som är mest olik sig från bilder jag sett av honom, han ser gammal ut, liten och satt, grått halvlångt, okammat hår, halvlångt buskigt skägg. När det är dags för lunch skrattar han åt något som en uniform säger till honom, han sträcker villigt fram armarna för att det ska bli lättare att sätta på handbojorna.

EA sitter rak i ryggen i grön fleecetröja, håret stramt uppsatt i en hästsvans. Tittar sig runt i salen med huvudet högt, viker inte med blicken, rör inte en min. Fick bara en känsla när jag tittar på henne: Iskall, får rysningar efter ryggraden av hennes blick.

ME den obligatoriska luvan uppe under stora delar av dagen, viker ned den då och då, tittar mest rakt fram och lyssnar på vad som sägs. (Ser henne inte heller så bra från min plats)

DM Kort snaggat hår, kort skägg, ljus huvtröja med tryck, ser städad och ordentlig ut, sitter med huvudet i handen och ser uttråkad ut.

AL Färgglad huvtröja, håret ser nyklippt ut, hon är den som (jag från min plats kan se) visade mest känslouttryck, när BH berättar om snaran i bilen faller hon i gråt, hon ler ibland och ser bedrövad ut i nästa sekund. Jag kan också härmed dementera ryktet om att hon har fått missfall.

POH svart huvtröja med tryck, sitter och hänger över bordet, ser ut att ha svårt att sitta still, håret är flottigt och rufsigt.

JH sitter i kriminalvårdens gröna kläder, snaggad med ett par dagars stubb. Ger ett nervöst intryck, sitter och skakar med benen, trummar med fingrarna, drar handen över ansiktet och huvudet. Vad jag ser så säger han inget till sin försvarare, utan ser ut att lyssna uppmärksamt.

Uppfattningen jag fick av dem är att det är en sorglig samling människor, ingen ser ut som en mördare eller något taget ur en skräckfilm. Vanliga människor, precis som vem som helst. Jag skulle inte ha reagerat på någon av dem överhuvudtaget om jag mött dem på stan, utom möjligtvis EAs blick som fick mig att rysa...

Tack för en intressant rapport!
Citera
2016-11-22, 19:25
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyf1kn
Hittade en liten lögn från BH när jag bläddrade i en protokollbilaga
https://minfil.org/96u6q2b0b8/hmmm.jpg

Det kan väl aldrig ha varit så att hon också hade med sig ombyte?
Nä, hon visste ju inte vad som skulle hända...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in