Citat:
Topcabs logga är diskutabel, tycker jag. Den är egentligen för diskret, på sätt och vis är den osnygg. Nu har man förvisso vant sig. Jag är kund och åker med Topcab emellanåt kan nämnas.
Citat:
Under många år har det ryktats om att förarna tjänar bra i Topcab. Bra fråga, frågan är vad de tjänar i kronor räknat per månad normalt sett, och hur den lönen står sig i en jämförelse med t.ex. Taxi Stockholm (men även jämfört med bolag som Sverigetaxi och Taxi Kurir).
men undrar om de tjänar lika bra som övriga taxibolag
någon som vet ?
någon som vet ?
Citat:
Detta om Topcab alltså. Vet du vad skillnaden grovt räknat är på lönen gällande Topcab och TSAB?
Citat:
Kan skriva under på det du säger om kufar. Jag åker olika bolag i Stockholmsregionen. TSAB har historiskt generellt sett haft bra kvalitet på förarna och bilarna. Vad gäller förarna har det börjat luckras upp under senare år, fler och fler kufar (av amatörsorten) har lyckats ta sig in i bolaget. Alltså av karaktären som egentligen saknas i Topcab (men som 020 och Kurir har mångfald av).Angående nyanlända förare i Taxi Sthlm blir man nyfiken på hur TSAB kommer hantera detta. En sak är rätt säker, gör TSAB som Kurir och 020 (alltför bristfällig kontroll av de enskilda företag/åkare man har kontrakt med) kommer det gå illa på sikt. Mycket illa t.o.m.
Citat:
Om detta stämmer gäller det att utbildningen är bra. Annars befarar man problem. Frågan är trots allt om TSAB verkligen kommer låta vilka nyanlända som helst sitta bakom rattarna i sina bilar? TSAB borde väl se till varumärket/varumärkets bästa också?
Citat:
Håller med dig, Saito. Jag har följt tråden till och från länge utan att skriva. Tråden har delvis gjorts oläsvärd genom den användarens sönderspammande, via otaliga (trolliknande) goddag yxskaft-inlägg.Taxi Stockholms utgallringsprocess (up to date) och frågan rörande nyanländas väg in i bolaget är en synnerligen intressant fråga.