2016-11-14, 19:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Går inte en dag utan jag frågar mig samma sak

Nämen, har mycket dötid när jag inte jobbat på ett år nu. Men börjar tröttna igen så slutar nog med igen.

Jag träffade min revisor idag och frågade honom om detta. Han tyckte det var bättre att investera pengarna istället så att det ger högre avkastning.
Citera
2016-11-14, 19:09
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Jag har slutat att mata honom. Initiativtagande varelser behöver inte fråga hur man gör när man ska skita.

Menar du att hålla igång en taxiverksamhet är samma sak som att skita?
Citera
2016-11-14, 19:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Topcab de har blivit riktigt bra bolag nu fan vad det ryckt upp sig nya loggor nyare fräschare bilar,

en ny toplight dessutom. men undrar om de tjänar lika bra som övriga taxibolag någon som vet ?

https://www.google.co.uk/search?q=topcab&hl=en&rlz=1I7GGLR_sv&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2ur3v6KjQAhVJVSwKHXEAC88Q _AUICSgC&biw=1920&bih=960#imgrc=lAlgSkxikWsoSM%3A

snygg e klassare

Det kan ha att göra med att Topcab ägs av amerikanska riskkapitalister som har pumpat in pengar i bolaget. När väl luften går ur så är det adjöss med Topcab.
Citera
2016-11-14, 19:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag träffade min revisor idag och frågade honom om detta. Han tyckte det var bättre att investera pengarna istället så att det ger högre avkastning.

Då tycker han och jag likadant alltså.

Egentligen är ju allt rätt logiskt. Men det gäller väl att förstå sig på först, såklart.

Lycka till.

Bbobi out!
Citera
2016-11-15, 05:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det kan ha att göra med att Topcab ägs av amerikanska riskkapitalister som har pumpat in pengar i bolaget. När väl luften går ur så är det adjöss med Topcab.

Källa på att de pumpat in pengar? Varför skulle luften gå ur, de har ju ständig brist på bilar? Börjar du redan bli bitter? Kom inte och säg att jag inte varnade dig.
Citera
2016-11-15, 05:31
Avslutad
Citat:
Topcab de har blivit riktigt bra bolag nu fan vad det ryckt upp sig nya loggor nyare fräschare bilar,

en ny toplight dessutom. men undrar om de tjänar lika bra som övriga taxibolag någon som vet ?

https://www.google.co.uk/search?q=topcab&hl=en&rlz=1I7GGLR_sv&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi2ur3v6KjQAhVJVSwKHXEAC88Q _AUICSgC&biw=1920&bih=960#imgrc=lAlgSkxikWsoSM%3A

snygg e klassare

Bästa bolaget i Stockholm! Tjänar mer också! Jag är själv på väg dit.
Citera
2016-11-15, 09:02
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Bästa bolaget i Stockholm! Tjänar mer också! Jag är själv på väg dit.

Är de bättre tsab?
Citera
2016-11-15, 10:26
Medlem
Ironfleets avatar
Det tror jag inte.
Citera
2016-11-15, 12:54
Avslutad
Citat:
Är de bättre tsab?

Tveklöst! Bättre bilar, snyggare uniformer och bättre chaufförer. TSAB har för många kufar och börjar få alldeles för många volvo i sin flotta. Nu ska ju TSAB börja med att värva nyanlända också = rakt ner i soptippen med det bolaget.
Citera
2016-11-15, 14:06
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Tveklöst! Bättre bilar, snyggare uniformer och bättre chaufförer. TSAB har för många kufar och börjar få alldeles för många volvo i sin flotta. Nu ska ju TSAB börja med att värva nyanlända också = rakt ner i soptippen med det bolaget.

Nyanlända som får gratis taxileg + utbildning
Sedan ut o jobba "jobba " i en stad de knappt hittar i....
Jag kör alltid på gps på mina arbetspass. Jag säger o frågar kunden snabbaste vägen eller kortaste. Där av anledningen använder jag den
Citera
2016-11-15, 23:59
Bannlyst
Vad kostar en trafikförsäkring för en enskild taxifirma? Har hört att det kan kosta allt från 20.000-40.000kr. Vore tacksam om jag får ett svar, ni som har eget åkeri kan gärna skriva vad ni betalar.
Citera
2016-11-17, 23:58
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Vad spelar det för roll? 95% av Stockholms taxichaufförer har varit nyanlända i Sverige någon gång. Inte konstigt att taxibranschen har fått så dåligt rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in