2016-11-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Läste det också nånstans, tyvärr kan jag nu inte hitta var, kan vara borttaget. Men det var en
bloggare med "säkra" källor som skrev det. Och att pajasen Eliasson skulle få ett jobb utomlands.
Fan tro't.

Visserligen tror jag att Eliasson åker, men att ersätta honom med Götblad är i så fall
den här regeringens största klavertramp hittills. Från pest till kolera eller tvärtom...

Jag läs om detta på
http://avpixlat.info/

Ja det är så, att ersätta honom med nästa idiot, pest eller kolera.
Citera
2016-11-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det verkar spekuleras kring henne i alla fall, jag hittade bl.a. detta efter en snabb googling.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/48362-vid-arsskiftet-byts-rikspolischefen-ut/

Dan Eliasson till FN efter årsskiftet och Carin Götblad sägs tyvärr ligga bra till som efterträdare.

Ja, på pappret har Carin Götblad det bästa meriterna = dags att göra toa papper med hennes
meriter! vill nån köpa den? inte jag.
Citera
2016-11-22, 11:15
Medlem
Carin Götblad är med i Hilda/Ruben precis som Dan Eliasson, Anders Danielsson, Anne Ramberg o.s.v.

(FB) Hilda och Ruben, nätverken som styr landet
Citera
2016-11-22, 12:01
Medlem
Caravelles avatar
Jag har lite insikt i nätverken på högre nivå. Jag brukar avfärda konspirationsteorier i vanliga fall men tyvärr så stämmer det i detta fallet. Det finns informella nätverk på både hög nivå och därunder där beslutsfattare och maktinnehavare både stöttar varandra och kliar varandras ryggar.

Glöm Rotary och liknande. Här träffas man på informella luncher, pratar och tipsar och fixar jobb åt varandra. Oftast är det kvinnor som vill hjälpa andra kvinnor i dessa nätverk.

"Jamen du, jag känner precis en sådan person som skulle kunna ratta en sådan utredning. Hon heter Johanna och är sååå bra. Hon hjälpte mig med Lindholmsutredningen. Du ska få hennes kontaktuppgifter."

Med våra skattemedel!? Japp. LOU? Nope. Det blir skandal när det görs på kommunal nivå och svågerpolitik avslöjas men på riksnivå sker det hela tiden. Andra spelregler liksom. År efter år...

Det är därför de här gökarna utan polisiär bakgrund dyker upp som polischefer lite här och var. Med katastrofala följder på operativ nivå. Vad trodde ni? De är ju handplockade av några inom dessa nätverk.
Senast redigerad av Caravelle 2016-11-22 kl. 12:04.
Citera
2017-04-04, 23:32
Moderator
Siegfrids avatar
Nu har Götblad nått sin inkompetensnivå.
Blev inte utsedd till polisområdeschef i Syd trots det starkaste CV:t.
Polisfackets företrädare konstaterar med illa dold skadeglädje att det var affren med Lena Tysk som stoppade henne. Och att det var just polisfacket som satte käppen i hjulet.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/carin-gotblad-fick-inte-jobbet

Citat:
Carin Götblad, regionpolisområdeschef i region Mitt, fick inte jobbet som högsta polischef i region Syd. Lena Tysk-affären låg henne i fatet.
Det säger Fredrik Brokopp, kommunikationsansvarig på polisförbundet i region Syd.

– Vi har sett det mediala fokuset som legat på Carin Götblad det senaste året, bland annat Lena Tysk-affären, och vi tror inte att det här hade blivit det bästa för henne med tanke på vad hon hade med sig i bagaget, säger Fredrik Brokopp i polisförbundet i region Syd.
Citera
2020-11-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Tycker Götblad är en skön donna.
Hon är ju snart högste chef för landets mest kvinnofientliga, rasistiska och macho yrkeskår - då måste man nog vara rätt vass, och hon har ju knappast gått sängvägen

Dags att anställa ngn som har äggstockar.
Fanns mer kompetenta än Götblad men dom hade testiklar och blev ratade.
Citera
2020-11-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Ja, på pappret har Carin Götblad det bästa meriterna = dags att göra toa papper med hennes
meriter! vill nån köpa den? inte jag.

Jag säger bara

LENA TYSK......
Citera
2021-08-14, 10:41
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/man-pa-hoga-positioner--har-hanat-mitt-utseende/
Citat:
Hon har varit en av de allra högsta inom svensk polis i över 20 års tid.
Och under mordutredningen för Anna Lindh blev Carin Götblad känd för hela svenska folket.
Samtidigt har det funnits män som konstant vill trycka till henne.
– Jag har förlöjligats och förminskats. Externa män på högt uppsatta positioner har raljerat över mitt utseende, hånat min frisyr, eller brist på frisyr.
I en stor intervju berättar Götblad om varför hon inte satt sig i ett hörn och varit tyst, familjens flytt efter allvarliga hoten och varför hon som 65-åring vägrar sluta hoppas på en ny chefstjänst.

Carin Götblad ser inte illa ut. Hon är riktigt söt! för sin ålder.
Citera
2023-03-12, 15:57
Medlem
Hur omkom hennes son ? 🤔🤔🤔
Citera
2023-03-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 358nm
Hur omkom hennes son ? 🤔🤔🤔
En som inte orkat läsa tråden?
Du behöver bara gå tillbaka några sidor så står det att han sköt sig i huvudet.
Citera
2023-03-15, 10:42
Medlem
Vem orkar läsa alla inlägg? Bättre att fråga någon som vet 😁👍
Citera
2023-12-28, 14:57
Medlem
Intressant vinterprat av Göthblad i P1 27 december
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto