Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-03, 01:10
  #1
Medlem
Hans Castorps avatar
Länspolismästare i Stockholms län har ju en förmåga att göra sig synliga i media i tid och otid, det verkar nästan vara en urgammal tradition i ämbetet. Så långt är Götbladet inget unikum. Dock har hon ju profilerat sig på lindrigt sagt kontroversiella grunder. Bland annat har hon gjort mediautspel med lokala kommunister i debattartiklar samt målat polisbilar med turkiska skällsord.

Jag har bara hört negativt om Götbladet. Nu vill jag veta om någon här vill försvara henne och i så fall på vilka grunder?


(Och för att förekomma eventuella flashbacklustigheter så, nej, hon tar den inte i tvåan.)
Citera
2007-03-03, 01:17
  #2
Medlem
Trollishs avatar
Okki på denna kan jag hålla med dig det finns nog inget bra att säga om henne.
Citera
2007-03-03, 01:18
  #3
Avstängd
Jag gjorde mitt yttersta för att hitta något att försvara.Men gick bet. Hon kan ta <<Leif Jennerqvist och fortsätta marchen mot botten!
Citera
2007-03-03, 02:36
  #4
Medlem
carass avatar
götblad blev väl inkvoterad på posten. kombinationen sosse + kvinna + kontakter. var väl hon som hade råd att köpa en lägenhet i visby gotland, en etta för typ 2 miljoner kr
Citera
2007-03-03, 10:00
  #5
Medlem
Erk Swedes avatar
Precis

Citat:
Ursprungligen postat av caras
götblad blev väl inkvoterad på posten. kombinationen sosse + kvinna + kontakter. var väl hon som hade råd att köpa en lägenhet i visby gotland, en etta för typ 2 miljoner kr

Givetvis är hon inkvoterad,men polisen får aldrig direkt bra chefer,det är organisationen ålderdomligt utformad för.
Ska man avancera inom polisen så gäller det att lyda sina överordnade,alltså enbart slicka uppåt eller sparka neråt.
Är man då en duktig vovve så blir man befordrad.
De kritiska som har nytt tänk kan glömma all typ av befordring.
nästa krav för att bli högre chef inom polisen är ju att man har jur kand,och det har ju få "riktiga" poliser.
Götblad verkar faktiskt sämre än de föregående,och det vill inte säga lite.
Citera
2007-03-03, 10:06
  #6
Medlem
von Hindenburgs avatar
Jag tycker hennes kroppspråk utstrålar osäkerhet när man ser henne på presskonferenser och liknande. Jag kan mycket väl tänka mig att hon är typen av chef som får hysteriska anfall om någon säger mot henne samtidigt som de lägre cheferna(operativa avdelningar) fortsätter som vanligt utan att blanda in henne mer än nödvändigt.
Citera
2007-03-03, 10:10
  #7
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag tycker hennes kroppspråk utstrålar osäkerhet när man ser henne på presskonferenser och liknande. Jag kan mycket väl tänka mig att hon är typen av chef som får hysteriska anfall om någon säger mot henne samtidigt som de lägre cheferna(operativa avdelningar) fortsätter som vanligt utan att blanda in henne mer än nödvändigt.

Bullseye. Mycket bra beskrivning på henne. När jag såg henne i Insider så hoppas jag att kollegerna fortsätter som om hon inte fanns. Hon verkar ju närmast lite 'pantad' för att uttrycka det grovt. Nästan som en skymf emot cheferna, hon måste fått detta uppdrag för att stå galjonsfigur åt kritiken emot polisen. Det är tragiskt, om både henne och de andra.
Citera
2007-03-03, 12:14
  #8
Medlem
bastard666s avatar
hon har ju faktiskt fått sitt jobb på kriminellt sätt och ÄR dessutom ganska korkad som nån påpekade.med kriminellt sätt syftar jag på händelsen när hon var insyltad i händelsen på gotland där de provocerade fram brott via polistjallaren PETER RÄTZ, det var en artikelserie om detta förra året i expressen o aftonhoran . efter den händelsen som de försökt tona ner fick hon nya arbetsuppgifter... korkad ,ja för fan,såg när hon blev intervjuad och fick nån fråga som hon inte ville svara på,kärringen blev högröd i ansiktet och vände på klackarna och drog
Citera
2007-03-03, 13:43
  #9
Medlem
I_O_Us avatar
Hör väl hemma i Skvaller men hon hade väl halvkriminella söner varav en dog på ett rätt tragiskt sätt...
Citera
2007-03-03, 13:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Bullseye. Mycket bra beskrivning på henne. När jag såg henne i Insider så hoppas jag att kollegerna fortsätter som om hon inte fanns. Hon verkar ju närmast lite 'pantad' för att uttrycka det grovt. Nästan som en skymf emot cheferna, hon måste fått detta uppdrag för att stå galjonsfigur åt kritiken emot polisen. Det är tragiskt, om både henne och de andra.

Det intryck hon ger speglar inte alls hur hon faktiskt verkar vara. Har träffat henne. Mycket duktig och sympatisk.

Imponerande hur många som kan döma henne efter att bara sett henne på tv.


Hon har tvärtemot vad många verkar tro här, stort stöd bland personalen.
Citera
2007-03-03, 13:57
  #11
Avstängd
Och ett fett överbett, har hon
Citera
2007-03-03, 14:44
  #12
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det intryck hon ger speglar inte alls hur hon faktiskt verkar vara. Har träffat henne. Mycket duktig och sympatisk.

Imponerande hur många som kan döma henne efter att bara sett henne på tv.


Hon har tvärtemot vad många verkar tro här, stort stöd bland personalen.

Helt rätt, Götblad är en mycket bra LPM, hon inser att förtroendet för polisen ligger i viljan att ta tag i brottsligheten längs hela fronten, inte bara dom stentuffa piketinsatserna mot MC-gäng och liknande utan också dom ack så viktiga mängdbrotten, dom brott som vanligt folk råkar ut för, tidigare LPM var smärre katastrofer på den punkten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback