2013-12-16, 23:12
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
http://www.unt.se/uppsala/gotblad-ny-polischef-2759664.aspx

Hade det inte varit lika bra att ge Kapten Klänning en ny chans? Han är ju ute snart och säkert revanschlysten
Han är även pensionär.
Citera
2013-12-17, 13:13
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Han är även pensionär.

Jovisst, det var han redan när han häktades. Men med tanke på hans betydligt bredare erfarenhet än Götblad av den undre världen och hans kännedom om Uppsala borde han kanske fått chansen till en ”reinfeldtare”. Dvs jobba till 75
Citera
2014-09-29, 15:50
Medlem
fredrikdenstores avatar
Tydligen kandidat till posten som justitieminister. Herre Gud!! Vart är vi på väg i detta land?
Citera
2014-09-29, 18:15
Medlem
KaptenKattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Tydligen kandidat till posten som justitieminister. Herre Gud!! Vart är vi på väg i detta land?

Det verkar ligga en förbannelse över posten som justitieminister.

Frågan är om det blir värre än vad vi har idag?
Citera
2014-09-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKatten

Ja herregud det blir nog ännu värre än Bea Ask om Bävern Aina ska tilldelas denna post!
Men kan Löfvén vara så tokig? Fast vad har han för alternativ? Sossarna har notoriskt svårt att skaka fram vettiga justitieministrar. Därmed inte sagt att borgarna varit speciellt mycket bättre...
Citera
2014-09-29, 18:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKatten

Jag förstår inte hetsen mot Beatrice Ask. En mycket duglig politiker. Hur hårt trängd hon än är av trallgökar i medier och deras sossekommunistkompisar i riksdan har hon alltid ställt upp. Aldrig vikit ned sig.

Lycka till om ni nu får Carin "Aina" Götblad.
Citera
2014-09-29, 18:34
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja herregud det blir nog ännu värre än Bea Ask om Bävern Aina ska tilldelas denna post!
Men kan Löfvén vara så tokig? Fast vad har han för alternativ? Sossarna har notoriskt svårt att skaka fram vettiga justitieministrar. Därmed inte sagt att borgarna varit speciellt mycket bättre...

Nej, jag tror inte Löfvén är så tokig så han tar in den fylleskatan som minister. Tror snarare att det är några på Expressens redaktion som rökt på lite för mycket i helgen och fått för sig det här.
Citera
2014-09-30, 00:47
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej, jag tror inte Löfvén är så tokig så han tar in den fylleskatan som minister. Tror snarare att det är några på Expressens redaktion som rökt på lite för mycket i helgen och fått för sig det här.
Nej, jag tror inte hon klarar kontrollen för att bli minister, om Löven inte vill ha en lika rolig start som Reinfeldt fick, med alla ministeravhopp p.g.a. obetalda TV-licenser.
(FB) Kvinnlig läkare häktad för grov mordbrand på Gotland (häktad 27/7-13).
Citera
2016-09-01, 17:43
Medlem
densistasovjets avatar
Va fan har hänt. Tanten ser ut som en Karl.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/gotblads-svar-pa-harda-poliskritiken-vill-mana-till-talamod?cmpid=del%3Apd%3Any%3A20160830%3Agotblad s-svar-pa-harda-poliskritiken-vill-mana-till-talamod%3Anyh
Citera
2016-11-21, 19:46
Medlem
Om det är sant att vid årsskiftet byts Rikspolischef från
Dan Eliasson till Carin Götblad = det måste vara ett skämt eller?

Carin Götblad skulle passa bättre i "Julkalender 2016"
som en ond häxa som vill äta upp svenska barn till frukost!
men aldrig som Rikspolischef!
Citera
2016-11-21, 21:38
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag

Carin Götblad skulle passa bättre i "Julkalender 2016"
som en ond häxa som vill äta upp svenska barn till frukost!
men aldrig som Rikspolischef!

Läste det också nånstans, tyvärr kan jag nu inte hitta var, kan vara borttaget. Men det var en
bloggare med "säkra" källor som skrev det. Och att pajasen Eliasson skulle få ett jobb utomlands.
Fan tro't.

Visserligen tror jag att Eliasson åker, men att ersätta honom med Götblad är i så fall
den här regeringens största klavertramp hittills. Från pest till kolera eller tvärtom...
Citera
2016-11-21, 21:54
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Läste det också nånstans, tyvärr kan jag nu inte hitta var, kan vara borttaget. Men det var enbloggare med "säkra" källor som skrev det. Och att pajasen Eliasson skulle få ett jobb utomlands.
Fan tro't.

Visserligen tror jag att Eliasson åker, men att ersätta honom med Götblad är i så fall
den här regeringens största klavertramp hittills. Från pest till kolera eller tvärtom...
Det verkar spekuleras kring henne i alla fall, jag hittade bl.a. detta efter en snabb googling.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/48362-vid-arsskiftet-byts-rikspolischefen-ut/

Dan Eliasson till FN efter årsskiftet och Carin Götblad sägs tyvärr ligga bra till som efterträdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in