2008-04-29, 14:53
Medlem
Public Enemys avatar
Tycker Götblad är en skön donna.
Hon är ju snart högste chef för landets mest kvinnofientliga, rasistiska och macho yrkeskår - då måste man nog vara rätt vass, och hon har ju knappast gått sängvägen
Citera
2008-04-30, 22:46
Medlem
Var på ett föredrag med några poliser varav en var en närmast underställd chef till Götblad. Han pratade med stor respekt om henne. Det verkar som om hennes medarbetare anser att hon gör ett bra jobb. Det brukar vara en bra värdemätare.

Däremot tycker jag inte att hon gör sig så bra i media men att hon har blivit mycket bättre med åren. Media är farligt. Det kan förstöra mycket, en duktig person kan förlora allt med ett dåligt mediainslag
Citera
2008-04-30, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Hon hade två söner. Jag har träffat dem. Båda trevliga men lite halvkriminella i ungdomen (inget konstigt, det var ju alla).

Ryktet säger att den äldre sonen lekte med ett handeldvapen (vems vapnet var förtäljer inte historien). Vapnet råkade avfyras och han dog direkt

Finns en DN eller SvD artickel som handlade om sorg efter att ha förlorat ett barn, där detta tas upp - men inga detaljer ges. Kan tyvärr inte hitta den nu.

Det nämns helt kort i den här artikeln från Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article347157.ab?service=print

Det märks i allt Carin Götblad säger att hon värnar om sin lilla familj, som fram till för tio år sedan var större. Då dog äldste sonen i en tragisk olycka, för smärtsamt att tala om.

- Jag vet att det hänt men kan inte acceptera det i mitt hjärta. De allra sköraste och finaste går livet åt hårdast.
Citera
2008-04-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Det nämns helt kort i den här artikeln från Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article347157.ab?service=print

Det märks i allt Carin Götblad säger att hon värnar om sin lilla familj, som fram till för tio år sedan var större. Då dog äldste sonen i en tragisk olycka, för smärtsamt att tala om.

- Jag vet att det hänt men kan inte acceptera det i mitt hjärta. De allra sköraste och finaste går livet åt hårdast.

Heter en av Götblads söner Hasse och åker HD?
I så fall är detta ytterst intressant.
Citera
2008-04-30, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Heter en av Götblads söner Hasse och åker HD?
I så fall är detta ytterst intressant.

Han som lever heter Martin enligt artikeln i min länk.
Citera
2008-04-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av condor
Han som lever heter Martin enligt artikeln i min länk.
OK.
Det hade bara varit för bra för att vara sant.
Citera
2008-05-13, 21:13
Medlem
cynthias avatar
Hon sitter väl hemma och deppar nu när hon inte blev högsta polishönan.

Citat:
Förutom Bengt Svensson har Carin Götblad, länspolismästare i Stockholm, varit aktuell.
Carin Götblad sa att hon ville blir rikspolischef, men fick inte jobbet. Varför säger inte Beatrice Ask.
Kan Asken ha läst den här tråden?

http://www.expressen.se/nyheter/1.1159599/jag-ar-stolt-over-uppdraget
Citera
2008-09-07, 03:49
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vad exakt har hänt hennes son?
Citera
2008-09-07, 03:54
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
OT: nån som vet vart Gunno Gunnmo tog vägen? Stockholms ex-fack-
pamp och länspolischef, som fick sparken av Sten Heckscher, sen han
lekt sedelpress? Han är kanske pensionerad?
På tal om Gunno Gunnmo, kan man ha ett löjligare namn?
Citera
2008-09-07, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
På tal om Gunno Gunnmo, kan man ha ett löjligare namn?
Nej, det kan man nog inte. Hans föräldrar måste ha varit onda. Påminner lite om "A boy named Sue".

Någon som vet mer om sönerna?
Citera
2008-09-07, 15:02
Medlem
Gusten grodsluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dignam
Seriöst betyder det snuthora ?
nej det betyder spegel
Citera
2008-09-07, 17:23
Avstängd
Nu är tråden ganska gammal, men det verkar som om vissa inte förstår vad en länspolismästare/länspolischef är för nåt, som svensk polisorganisation är uppbyggd så är det dom som är rikets högsta operativa polischefer för sina resp län, rikspolischefen är bara en administrativ chef, det finns förslag om att ändra på det (göra en enda myndighet av polisen) men så funkar det idag, därav följer att dom förekommer mycket i media, CG är chef för landets största polismyndighet, som sådan förkommer hon helt naturligt mycket i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in