2016-11-21, 09:56
Medlem
Hej guys

Har 130k att spendera på ett lag. Helst 4-3-3 med en defensiv mittfältare. Mina styrkor är passningsspel i mitten och de två yttrarna ska gärna va snabba med bra skills.

Inga krav på ligor osv. Några tips?
Citera
2016-11-21, 10:03
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/400745
Tycks om det här laget värt ca 380k. Kommer byta plats på ben arfa samt pjanic ig.
Citera
2016-11-21, 10:25
Medlem
Har folk redan sålt av sina lag?

Noterar redan en sänkning bara från igår till idag.
T.ex Rooney betalade jag 35.000 för för 3 veckor sedan. Nu är han nere i 17 - det är ju fan gratis.

Kommer det verkligen gå ner ännu mer?
Citera
2016-11-21, 10:41
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har folk redan sålt av sina lag?

Noterar redan en sänkning bara från igår till idag.
T.ex Rooney betalade jag 35.000 för för 3 veckor sedan. Nu är han nere i 17 - det är ju fan gratis.

Kommer det verkligen gå ner ännu mer?

Redan och redan, det kommer om någon dag. Alla billigare spelare lär sänkas hela tiden med alla packs som skjuts ut. De riktigt eftertraktade/dyra får man försöka pricka in rätt dag innan black friday att köpa, tror jag 😋
Citera
2016-11-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Redan och redan, det kommer om någon dag. Alla billigare spelare lär sänkas hela tiden med alla packs som skjuts ut. De riktigt eftertraktade/dyra får man försöka pricka in rätt dag innan black friday att köpa, tror jag 😋

Men de som är riktigt eftertraktade, säg Suarez, kommer de ens gå ner särskilt mycket i pris?
Eftersom alla vill ha dem ändå?
Citera
2016-11-21, 11:48
Medlem
Citat:
Men de som är riktigt eftertraktade, säg Suarez, kommer de ens gå ner särskilt mycket i pris?
Eftersom alla vill ha dem ändå?

Messi har gått ner från ca 800k till 650k just nu. En sänkning på drygt 18%, under samma period har CR7 gått ner ca 13% och Alaba drygt 30%. Dyra spelare går i regel ner mindre i pris, Reus har gått ner ca 35% och Renato Sanchez som är en populär spelare men som till skillnad från resten av dessa har låga stats, har gått ner 43%. Suarez följer samma mönster som Messi och har gått ner ca 20%. Gissar att många i och med kraschen vill gå över till Neymar/CR7- Suarez - Bale/Messi och därför sjunker nog den ligan mindre än t.ex. Bundesliga.
Citera
2016-11-21, 11:49
Medlem
Mr Legendary, tack för svar!

Någon som vet när Black Friday inföll i "FIFA-världen" förra året, vilket datum?
Jag kan se att det skedde enorma dropp i prisutvecklingen för majoriteten spelare bara på 7-8 dagar under det jag förmodar var black friday-veckan.

Precis fått iväg mina dyraste spelare i truppen. Hade jag väntat 2-3 dagar till så hade jag nog förlorat 10-30k på varje spelare.

Man kan ju hoppas att jag har rätt...
Senast redigerad av teren 2016-11-21 kl. 11:53.
Citera
2016-11-21, 12:21
Medlem
Citat:
Mr Legendary, tack för svar!

Någon som vet när Black Friday inföll i "FIFA-världen" förra året, vilket datum?
Jag kan se att det skedde enorma dropp i prisutvecklingen för majoriteten spelare bara på 7-8 dagar under det jag förmodar var black friday-veckan.

Precis fått iväg mina dyraste spelare i truppen. Hade jag väntat 2-3 dagar till så hade jag nog förlorat 10-30k på varje spelare.

Man kan ju hoppas att jag har rätt...

Läste någon tidigare i denna tråden som sa att priserna var som lägst på onsdagen innan BF förra året.
Citera
2016-11-21, 12:24
Medlem
Så jävla taggad att köpa på mig detta lag nu: https://www.futbin.com/17/squad/313167
Känns som det borde vara rätt stabilt?

Sedan har jag detta lag som fitnesslag: https://www.futbin.com/17/squad/162735

Någon förändring ni kan rekommendera att köpa på sig under BF? Funderar på att byta ut Lucas mot Di Maria, känns som en klar uppgradering. Sedan funderar jag även på att byta ut OTW Krychowiak mot MOV Matuidi. Två bra uppköp?
Citera
2016-11-21, 12:30
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Så jävla taggad att köpa på mig detta lag nu: https://www.futbin.com/17/squad/313167
Känns som det borde vara rätt stabilt?

Sedan har jag detta lag som fitnesslag: https://www.futbin.com/17/squad/162735

Någon förändring ni kan rekommendera att köpa på sig under BF? Funderar på att byta ut Lucas mot Di Maria, känns som en klar uppgradering. Sedan funderar jag även på att byta ut OTW Krychowiak mot MOV Matuidi. Två bra uppköp?

Jag hade bytt ut Donnarumma mot Buffon. Han funkade inte alls för mig medans Buffon vägga. Annars ser det bra ut även om jag föredrar 4-1-2-1-2(2) 😏
Citera
2016-11-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Jag hade bytt ut Donnarumma mot Buffon. Han funkade inte alls för mig medans Buffon vägga. Annars ser det bra ut även om jag föredrar 4-1-2-1-2(2) 😏

Okej, köper på mig Buffon också. Så får jag testa mig fram Trodde faktiskt Buffon var mycket dyrare, inte ens kollat...

Testade faktiskt 4-1-2-1-2(2) i två matcher förra veckan. Jag förlorade båda och fick inte till det alls. Bytte sedan till 5-2-1-2 och testade den för första gången med. Slutade med att jag klarade uppflyttning den säsongen. Kändes som jag fick den att funka mycket bättre.

Hört gott om den förstnämnda formationen annars, har tänkt ge den en chans senare. Funderade förut på att köpa på mig en bra mittfältare att ha som sub för att eventuellt byta till formation under match ifall det låser sig. Går ju även att starta med nästan samma lag i full kemi i den formationen, behöver bara sätta in en till italiensk mittfältare för den mittbacken som blir över. Tack för feedback!
Senast redigerad av grahnen 2016-11-21 kl. 12:56.
Citera
2016-11-21, 12:56
Medlem
Jalkapallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Okej, kanske köper på mig Buffon också. Så får jag testa mig fram Trodde faktiskt Buffon var mycket dyrare, inte ens kollat...

Testade faktiskt 4-1-2-1-2(2) i två matcher förra veckan. Jag förlorade båda och fick inte till det alls. Bytte sedan till 5-2-1-2 och testade den för första gången med. Slutade med att jag klarade uppflyttning den säsongen. Kändes som jag fick den att funka mycket bättre.

Hört gott om den förstnämnda formationen annars, har tänkt ge den en chans senare. Funderade förut på att köpa på mig en bra mittfältare att ha som sub för att eventuellt byta till formation under match ifall det låser sig. Går ju även att starta med nästan samma lag i full kemi i den formationen, behöver bara sätta in en till italiensk mittfältare för den mittbacken som blir över. Tack för feedback!

Ja testa några matcher till, släng isåfall in de rossi på cdm. Ett tips är att spela runt bollen en hel del och leta lägen, inte stressa. Förutom solklara kontringar givetvis. Custom och anvisningar hittt du på youtube!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in