2016-11-21, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Jordan har väl varit en av dom bättre denna säsong för HEIF, t.om?
Nä, som du säger - det hela är konstigt. Att dessutom ge sig på en av dom yngre (yngste?) spelaren gör det hela bara ännu vidrigare än vad det redan är. Synd att det främst är föreningen som drabbas av deras patetiska beteende.
Vi må vara rivaler med HEIF, dock är det i slutändan bara fotboll.
Sånt här FÅR inte hända.
Trist avslut för Henke dessutom att se supportrar till hans egna första "stora" klubb attackera hans egna son.

Ja den sammanvägda bilden gör att Jordan blir en väldigt konstig måltavla för deras ilska och frustration, finns ju bättre sätt att få ut sin frustration, t ex ett gammalt hederligt hatknull(om ens tjej eller kille är på det humöret) ... om inte kan man alltid gå loss på en sandsäck eller något!

Jag tror nog dessa gubbar har irriterat sig på Larssons då dom tidigare har haft rätt tydliga gränser för vad som är ok, och vilken sorts kritik dom köper, och på vilket sätt den kritiken bör framföras. Var ju ett snack tidigare denna säsongen också, det spårade ju inte ur dock.

Skall vi gissa på att dom hävdar handikapp i form av typ ADHD om dom skulle bli riskera någon typ av straff.
Citera
2016-11-21, 09:21
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Jordan har väl varit en av dom bättre denna säsong för HEIF, t.om?
Nä, som du säger - det hela är konstigt. Att dessutom ge sig på en av dom yngre (yngste?) spelaren gör det hela bara ännu vidrigare än vad det redan är. Synd att det främst är föreningen som drabbas av deras patetiska beteende.
Vi må vara rivaler med HEIF, dock är det i slutändan bara fotboll.
Sånt här FÅR inte hända.
Trist avslut för Henke dessutom att se supportrar till hans egna första "stora" klubb attackera hans egna son.

Det sas i intervjuer att Henke och hans son haft en frostig relation till fansen. Kan tänka mig att det gått dåligt. Man fått hot mot sig. Henke gjort nått uttalande eller liknande.

Någon som har koll på vad som hänt under säsongen?

Fansen VS Larssonfamiljen?
Citera
2016-11-21, 09:26
Medlem
Vallasands avatar
Fan vad media och alla skiter på sig; det är väl klart att HIF-fansen blir förbannade? Skulle ändå vara konstigt om supportrar till en klubb av HIF:s kaliber (nåja) inte reagerar på detta sätt när de åker ut ur den allra finaste ligan.
Citera
2016-11-21, 09:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Falkenberg, Helsingborg, Gefle ned.
Sirius, AFC/Eskilstuna/Väsby/Oklart, Halmstad upp

Vad tycker ni om det?

Att alla gräslag ska upp och plastlag ur...
Falkenberg och HIF således synd.
HBK hade gärna fått ta ta platsen för AFC och HIF skickat AFC i kvalet.
Det enda som var synd med Gefle är att jag aldrig hann se oss spela på deras nya arena då jag missade årets match där och ifjol spelade vi sista matchen någonsin på Strömvallen. Man ska ju liksom ha sett sitt lag på alla allsvenska arenor dom spelat på under ens tid som supporter...

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är du säker på hybrid? Är det något lag i Sverige som spelar på det? Borde det inte vara fler om det är ett godtagbart alternativ till konstgräs?

Hybrid är högaktuellt för att läggas på Gamla till 2017, det ligger redan på Kamratgården.

Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Det sas i intervjuer att Henke och hans son haft en frostig relation till fansen. Kan tänka mig att det gått dåligt. Man fått hot mot sig. Henke gjort nått uttalande eller liknande.

Någon som har koll på vad som hänt under säsongen?

Fansen VS Larssonfamiljen?

Är det inte så att många fans tycker att Henke borde skickats iväg innan men att hans position i klubben varit så starkt bland dom styrande att det inte skett.
Att just Jordan attackeras är ju ren och skär idioti, sådan där tilltag brukar ju, när dom sker,ske mot spelare som inte har det minsta hjärta för klubben etc.
Citera
2016-11-21, 10:02
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Fan vad media och alla skiter på sig; det är väl klart att HIF-fansen blir förbannade? Skulle ändå vara konstigt om supportrar till en klubb av HIF:s kaliber (nåja) inte reagerar på detta sätt när de åker ut ur den allra finaste ligan.

Ja men det är alltid samma karusell varje gång. "Hemska människor förstör fotbollsfesten", "de påstår att de stödjer sitt lag" bla bla bla

Tycker överlag att det inte var så märkvärdigt. Laget åker ur allsvenskan. Några springer ner på planen och tvingar till sig en tröja.

Hoppas aldrig passionen försvinner från allsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Är det inte så att många fans tycker att Henke borde skickats iväg innan men att hans position i klubben varit så starkt bland dom styrande att det inte skett.
Att just Jordan attackeras är ju ren och skär idioti, sådan där tilltag brukar ju, när dom sker,ske mot spelare som inte har det minsta hjärta för klubben etc.

Ja jag kan tänka mig den krocken mellan att ha en helig person där som tränare samtidigt som det går dåligt.

Vore intressant att veta mer om turerna under säsongen. Har Henke hotats mycket? Han sammanbitna och lidande uppförande kanske inte bara kommer från resultaten?
Citera
2016-11-21, 10:04
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Så det är okej enligt dig att gå ut på planen och börja slå och hota spelare? Jag är stort fan av Leksands if och försöker kolla på alla deras matcher och ja jag skulle bli lite ledsen om de åkte ner i allsvenskan igen, dock är det ju helt främmande att jag skulle bli så arg att jag börjar hota eller slå någon för det.

Huliganer är enligt mig ett jävla pack och de kan knappast vara speciellt intresserade av själva sporten så som jag tänker. Sport ska vara glädje, gemenskap och spänning. Var och kollade på deras match mot Linköping i tisdags, bredvid mig satt två stycken som höll på Linköping, vi hade trevligt ihop och snackade lite taktik och så. Samma sak här, främmande att jag skulle klubbat ner de båda herrarna i rena besvikelsen att Leksand förlorade så det skvätte om det.

Hur kan det vara möjligt att det kan få folk att ha ihjäl en annan person (tänker på djurgården-helsingborg). Ni med annan syn och större inblick i det hela får gärna förklara.
Citera
2016-11-21, 11:13
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Så det är okej enligt dig att gå ut på planen och börja slå och hota spelare? Jag är stort fan av Leksands if och försöker kolla på alla deras matcher och ja jag skulle bli lite ledsen om de åkte ner i allsvenskan igen, dock är det ju helt främmande att jag skulle bli så arg att jag börjar hota eller slå någon för det.

Huliganer är enligt mig ett jävla pack och de kan knappast vara speciellt intresserade av själva sporten så som jag tänker. Sport ska vara glädje, gemenskap och spänning. Var och kollade på deras match mot Linköping i tisdags, bredvid mig satt två stycken som höll på Linköping, vi hade trevligt ihop och snackade lite taktik och så. Samma sak här, främmande att jag skulle klubbat ner de båda herrarna i rena besvikelsen att Leksand förlorade så det skvätte om det.

Hur kan det vara möjligt att det kan få folk att ha ihjäl en annan person (tänker på djurgården-helsingborg). Ni med annan syn och större inblick i det hela får gärna förklara.

Du kanske inte känner så stort för det hela? Kärlek/hat osv?

Det är väl ganska få som officiellt stödjer att man hotar/spöar spelare osv. Men inom supportergrupperingar finns det folk som lever för sitt lag och anser att de har rätt att göra sånt. Det är väl lite svårt att debattera om man inte förstår mekanismerna.
Citera
2016-11-21, 11:14
Medlem
Lurigfaxs avatar
Lunchläsning om Hifs förfall: http://www.hd.se/2016-11-21/fran-guldfest-till-nedflyttning-pa-fem-sasonger
Citera
2016-11-21, 11:22
Medlem
Vallasands avatar
Citat:

Ni hockey-supportrar kommer aldrig förstå.
Citera
2016-11-21, 11:28
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Du kanske inte känner så stort för det hela? Kärlek/hat osv?

Det är väl ganska få som officiellt stödjer att man hotar/spöar spelare osv. Men inom supportergrupperingar finns det folk som lever för sitt lag och anser att de har rätt att göra sånt. Det är väl lite svårt att debattera om man inte förstår mekanismerna.

Möjligt, ja det är så långt ifrån min sportvärld. Jag kan möjligen gråta en skvätt när mitt favoritlag åker ut från shl, em och liknande men det stannar där. Tur är väl att det är relativt få som anser sig ha rätt att slåss och bråka för sitt lag.

Citat:
Ni hockey-supportrar kommer aldrig förstå.

Hehe mycket möjligt är dock även fotbollsintresserad.

Men tack för era svar
Citera
2016-11-21, 11:28
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Lunchläsning om Hifs förfall: http://www.hd.se/2016-11-21/fran-guldfest-till-nedflyttning-pa-fem-sasonger

ja nu mår man
Citera
2016-11-21, 12:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag håller med dig, det är ju bara sorgligt med packade snubbar som tror sig ha rätt.
Det är ju dock väsensskild att vara leksandssupporter och heif i fråga om att ramla ur serien.
Leksand är ju ett allsvenskt lag som lirar i shl och de åker jojo mellan serierna medan heif är en storklubb som inte allt för länge sedan vann sm-guld. jag tror att leksandsfansen rentav njuter av att ligga i allsvenskan och vara störst och bäst; de kan fortsätta frossa i hur äkta de är, alltid oavsett osv. . . de är glada förlorare helt enkelt. de trivs med bilden av sig själv som bäst. de tror på riktigt att de är bäst. även om det tar emot att säga är ju djurgården i en klass för sig i shl. men det är något för hockeyforumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in