2016-11-20, 20:32
  #17125
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Vet att den var till salu för ca 15 år sedan. Har dock för mig att priset var än mindre verklighetsanpassat den gången. Läser jag planlösningen rätt att det är en "uteplats" på trottoaren? Kan man överhuvudtaget få tillstånd för det eller är det mäklaren som skojat till det lite?
Snarare uteliggarplats. Gångvägsrampen bildar tak, och rampens utstickande sockel gör att det blir en smal yta under taket som kan uppfattas som tillhörande byggnaden. Men ytan ligger på gatumark utanför fastigheten, så man får snällt låta uteliggarna utanför fönstret vara ifred där.
Citera
2016-11-20, 20:38
  #17126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Snarare uteliggarplats. Gångvägsrampen bildar tak, och rampens utstickande sockel gör att det blir en smal yta under taket som kan uppfattas som tillhörande byggnaden. Men ytan ligger på gatumark utanför fastigheten, så man får snällt låta uteliggarna utanför fönstret vara ifred där.

Precis, så även de obligatoriska IKEA-kassarna och gamla barnvagnarna som brukar höra till dessa campare.
Citera
2016-11-20, 20:39
  #17127
Medlem
EinRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Ser det inte extremt kallt ut i den källaren... *host* jag menar lägenheten?
Det är säkert stenväggen som gör att jag får den känslan.

Annars är det lite tvättstugekänsla alt. porrfilms inspelningskänsla över lägenheten, övervärderad hur som helst.
Citera
2016-11-20, 20:49
  #17128
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Herregud blev deprimerad bara av att kolla på bilderna. Då tycker jag ändå att mörkt är mysigt, och gillar inslag som rå stenvägg och gammalt trä. Men det är nått med ljuset och känslan förutom den förvirrade inredningen som känns kallt och obehagligt. Typ som om det vore Hannibal Lecters övernattningslägenhet eller nått.
Citera
2016-11-20, 21:41
  #17129
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Herregud blev deprimerad bara av att kolla på bilderna. Då tycker jag ändå att mörkt är mysigt, och gillar inslag som rå stenvägg och gammalt trä. Men det är nått med ljuset och känslan förutom den förvirrade inredningen som känns kallt och obehagligt. Typ som om det vore Hannibal Lecters övernattningslägenhet eller nått.

Ja, väldigt märklig känsla. Jag tyckte inte alls om det, rummet med bara takfönstret måste bli som en kolkällare när det har snöat och det där fönstret är täckt. Förstår mig inte alls på det, det huset är ju väldigt fint men inte om man ska bo i källaren. Obegripligt om någon betalar 11,5 miljoner för det där. Men det kommer säkert att sälja, har sett så mycket lägenheter och hus jag inte begriper mig på i den här tråden, med prislappar som känns som ett skämt. Men det brukar ändå sälja...

Det var en lägenhet ute i Vasastan för några år sen som också förekom i den här tråden. Den påminde delvis om den här, låg vid Vasaparken och hade ett jättestort takfönster. Men då ingick också en takterrass (och möjligheten att skotta fönstret) och det var avsevärt mer konsekvent utfört. Jag gillade inte den lägenheten heller, men den var ändå mycket bättre än den här märkliga bostaden.
Citera
2016-11-20, 22:18
  #17130
Medlem
flasklaggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Den där möbleringen (stylingen) är det totalt obeboeligt för mig. Jag hade lika gärna bott i ett omklädningsrum på H&M och sparat mina 11,5 millar. Jag fryser av att bara se på bilderna.

Fan vad trött jag är på den där sterila, nakna, obeboeliga inredningsstilen som mäklare och "inredningsarkitekter" har för tillfället. Mer färg, mattor och liv till bilderna!

Det ser väl inte ut så hemma hos folk?
Citera
2016-11-20, 23:07
  #17131
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag är osäker men har vi inte sett den där i tråden för länge sedan fast med andra möbler? Gillar ingenting med den lägenheten och svindyr dessutom.

Kan det vara så att det var en på Kungsholmen för ett tag sedan? Flera år sedan?

Oavsett så är det inget jag är ett dugg intresserad av. För 11 miljoner kan man få så mycket mer i min smak.
Citera
2016-11-20, 23:15
  #17132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Kan det vara så att det var en på Kungsholmen för ett tag sedan? Flera år sedan?

Oavsett så är det inget jag är ett dugg intresserad av. För 11 miljoner kan man få så mycket mer i min smak.

Ja jag vet inte, vet bara att jag sett den där kajutaliknande toan och köksbänken och pelarna vid glastaket. Om det inte var ett liknande rum med dessa pelare så är likheten slående. Stod palmer vid varje pelare och de vita skira gardinerna minns jag också. Men jag kan som sagt blanda ihop flera lägenheter. Någon liknande lägenhet hade ett spa-liknande badrum och en större säng i sovrummet som var i anslutning till badrummet, men nu blandas mina minnen ihop totalt här känner jag.
Citera
2016-11-21, 01:12
  #17133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Jag håller med ovan beskrivningar om denna källare med utomhus stensättning inomhus, blandning av dålig smak och billiga second hand inredningar från skåp till gräsliga kandelabrar. Fastigheten är fin, men lägenheten är ett skämt.

Har någon noterat avloppsröret som går längs med vardagsrumstaket?

Jag skulle ha mardrömmar om, att nu överbelastas avloppet, och att alla grannarnas skit hamnar på mig, på min bar, på mina dyra skinnmöbler och symaskinen som kostade 300 kronor på blocket!

https://www.google.se/search?q=avloppsr%C3%B6r+dimensioner&client=safari &rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjsy4q JxLjQAhXBXCwKHfTOAnMQ_AUICCgB&biw=1433&bih=742#img rc=tHifwXwaMXVn1M%3A

http://www.skeppsholmen.se/sv/object/images/s-781855/
Citera
2016-11-21, 13:10
  #17134
Medlem
JehovasFittslems avatar
Finns det någon som älskar det här?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-aselby-borlange-kommun-adelsmansgatan-6-10244761

För min del finns det ingen renovering i världen som skulle kunna göra mig intresserad av att bo i ett bussgarage. Känns som att arkitekten fått till alla proportioner i huset helt fel.
Citera
2016-11-21, 14:40
  #17135
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JehovasFittslem
Finns det någon som älskar det här?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-aselby-borlange-kommun-adelsmansgatan-6-10244761

För min del finns det ingen renovering i världen som skulle kunna göra mig intresserad av att bo i ett bussgarage. Känns som att arkitekten fått till alla proportioner i huset helt fel.

Blir nog finfint som flyktingboende
Citera
2016-11-21, 14:57
  #17136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Sista länken går inte att läsa utan att vara medlem, kan du citera lite vad som står där.
Förstår inte varför altanen är byggd så det bara ser rörigt ut. Inget badkar i så pass stor toa var ett minus imo. Varför har de placerat toastolen längst in... ja ja petitesser kanske men jag ser bara fördelar med att ha toastolen nära både dörr och befintliga skåp. Kritvitt utvändigt gillar jag men invändigt är det väl mest för att det är lättsålt.


Tongångarna är minst sagt annorlunda nu till skillnad mot för ett år sedan. Då rådde mäklaren köpare som var sugna på att bara byta tapeter att hålla sig undan – här behövde man ta till "det tunga artilleriet", skrev mäklaren Jonas Nilsson.

– Det var verkligen något att bita i. Det gick inte att få det i visningsdugligt skick så det var bara att hitta någon som verkligen kunde lösa det, säger Jonas Nilsson när han tänker tillbaka på försäljningen .

Han tillägger.

– Huset var i extremt dåligt skick. Det går inte att beskriva det för den som inte hade varit där.

Efter stor uppmärksamhet från media blev huset en lokal kändis och ett 70-tal personer var med på visningarna. Till slut såldes det för strax över en miljon kronor till personer som arbetade inom byggbranschen.

Bland annat stod följande i mäklarannonsen som publicerades:

”Inga interiörbilder kommer att publiceras, du förstår när du kommer på visning … Att plocka in en besiktningsman är inte värt pengarna, huset är inte möjligt att besikta”.

Efter ett stort ansiktslyft är huset åter till salu – denna gång ligger utropspriset på 2,8 miljoner kronor, alltså något saftigare. Fasad, golv, fönster och gräsmatta. Nästintill allt är utbytt.

– Jag vet inte hur det såg ut innan – men det har gjorts en grundlig renovering. Det blir intressant att följa, säger den nye mäklaren Jörgen Åström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in