2016-11-20, 08:56
  #17113
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Renoveringsobjekt har blivit för ärligt och nedsättande när man säljer en lägenhet. Nu är det "Moderniseringsbehov" som gäller.

http://www.husmanhagberg.se/objekt/?objectid=OBJ25420_1516681736


Lär bli billigt. Bara lite finslipning så är diamanten till bostad med toppenläge redo.

Hjälp

I det läget och den prisklassen har nog inte en köpare så mycket emot att pumpa in några 100 k till renovering omgående.
Citera
2016-11-20, 09:11
  #17114
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Renoveringsobjekt har blivit för ärligt och nedsättande när man säljer en lägenhet. Nu är det "Moderniseringsbehov" som gäller.

http://www.husmanhagberg.se/objekt/?objectid=OBJ25420_1516681736


Lär bli billigt. Bara lite finslipning så är diamanten till bostad med toppenläge redo.

Hjälp

Den kommer gå för mer än annonserat, det kan jag garantera.
Visst några idiotiska köpare finns kanske, som inte kan se förbi den låga standarden.

Slipning golv, riktig parkett dessutom, gömma elementen, måla, nya golv i de andra rummen.
Nytt kök och badrum, inredning osv.

Ett par tre hundratusen kronor i renovering, sedan kommer man inte tro att det är samma lägenhet.
Enda svagheten ät fönsterna, som är i minsta laget.

Tillägg: Mäklaren borde ringa ett par polacker som river ut allt, tror det skulle vara bättre.
__________________
Senast redigerad av Tarstan 2016-11-20 kl. 09:22.
Citera
2016-11-20, 10:18
  #17115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Renoveringsobjekt har blivit för ärligt och nedsättande när man säljer en lägenhet. Nu är det "Moderniseringsbehov" som gäller.

http://www.husmanhagberg.se/objekt/?objectid=OBJ25420_1516681736


Lär bli billigt. Bara lite finslipning så är diamanten till bostad med toppenläge redo.

Hjälp

Den lägenheten med den planlösningen, och det läget, kommer bli dyrare än utgångspriset.

Det är ingen skillnad i pris på att måla om eller tapetsera, bara för att det ser för hemskt ut. Kostnaden som köparen måste räkna med är nytt kök och badrum. En trevlig och rolig utmaning, som att få till ett badkar.
Citera
2016-11-20, 10:33
  #17116
Medlem
EinRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Renoveringsobjekt har blivit för ärligt och nedsättande när man säljer en lägenhet. Nu är det "Moderniseringsbehov" som gäller.

http://www.husmanhagberg.se/objekt/?objectid=OBJ25420_1516681736


Lär bli billigt. Bara lite finslipning så är diamanten till bostad med toppenläge redo.

Hjälp

Grymt läge är det iaf, undrar mest hur den som ritade den alternativa planlösningen tänkte.
Det ligger visserligen många restauranger i närheten men jag vet inte om jag skulle klara mig utan kök.
Citera
2016-11-20, 11:15
  #17117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinR
Grymt läge är det iaf, undrar mest hur den som ritade den alternativa planlösningen tänkte.
Det ligger visserligen många restauranger i närheten men jag vet inte om jag skulle klara mig utan kök.

Den alternativ planlösning med kök och vardagsrum i ett är nog tänkt för den bättre bemedlade bonusbarn-familjen där det ibland behövs en massa sovrum till olika barn och det ibland kanske är helt tomt på barn beroende på hur de bor vecko- och helgvis.
Citera
2016-11-20, 19:24
  #17118
Medlem
Hit0mis avatar
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa
Citera
2016-11-20, 19:34
  #17119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Jag är osäker men har vi inte sett den där i tråden för länge sedan fast med andra möbler? Gillar ingenting med den lägenheten och svindyr dessutom.
Citera
2016-11-20, 19:43
  #17120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag är osäker men har vi inte sett den där i tråden för länge sedan fast med andra möbler? Gillar ingenting med den lägenheten och svindyr dessutom.


Ja, vem vill pungs ut med 11,5 miljoner och ändå betraktas som kolpojken som bor i källaren?
Snacka om att betala dyra pengar för att framstå som kvarterets fattiglapp.
Citera
2016-11-20, 20:08
  #17121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag är osäker men har vi inte sett den där i tråden för länge sedan fast med andra möbler? Gillar ingenting med den lägenheten och svindyr dessutom.

Vet att den var till salu för ca 15 år sedan. Har dock för mig att priset var än mindre verklighetsanpassat den gången. Läser jag planlösningen rätt att det är en "uteplats" på trottoaren? Kan man överhuvudtaget få tillstånd för det eller är det mäklaren som skojat till det lite?
__________________
Senast redigerad av kingofstyle 2016-11-20 kl. 20:15.
Citera
2016-11-20, 20:15
  #17122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Vet att den var för salu för ca 15 år sedan. Har dock för mig att priset var än mindre verklighetsanpassat den gången. Läser jag planlösningen rätt att det är en "uteplats" på trottoaren? Kan man överhuvudtaget få tillstånd för det eller är det mäklaren som skojat till det lite?

15 år... nä jag har sett något som iaf. liknar denna, relativt nyss men om det är flera år eller bara drygt ett år sedan kanske kan jag inte minnas. Träväggen i kajuta-stil och handfatet, stenväggarna, takfönstret, köksbaren, pelarna osv. allt känner jag igen. Inget av detta är ju enskilt unikt, kan ju blanda ihop det med andra objekt?
Citera
2016-11-20, 20:21
  #17123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
15 år... nä jag har sett något som iaf. liknar denna, relativt nyss men om det är flera år eller bara drygt ett år sedan kanske kan jag inte minnas. Träväggen i kajuta-stil och handfatet, stenväggarna, takfönstret, köksbaren, pelarna osv. allt känner jag igen. Inget av detta är ju enskilt unikt, kan ju blanda ihop det med andra objekt?

Det kan mycket väl vara att den sålts flera gånger sedan dess. Jag skulle ha full sympati för den som inte vill bo där någon längre tid, även om läget är i toppklass. Lägenheten/källarlokalen är verkligen gräslig. Härlig insyn genom lanterninen Man blir nyfiken på vem som kan tänkas köpa ett sådant objekt. Dessutom måste det vara en definitionsfråga hur mycket man får räkna som boarea med tanke på att det är en källare, jag vet inte om en taklanternin räcker för att det ska få räkans som boarea?
Citera
2016-11-20, 20:24
  #17124
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En studiolägenhet med identitetskris?
Båtinslagen var ju, speciella?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-sodermalm-stockholms-kommun-bastugatan-16a-10435316?utm_medium=app&utm_content=iphone&utm_cam paign=tipsa

Får mig att tänka på Drömkåken med Björn Skifs. http://www.imdb.com/title/tt0106779/
Måste vara båtinslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in