Då ger jag mig in i leken...
Bevisligen kan du skriva:
https://www.google.se/amp/s/misaab.w...oid-sonymobile
Du är även kapabel till förändring, iallafall när stjärnorna står rätt.
*ALLA* välklädda män som bor vid nordligare breddgrader väljer överrocken/skepparkavajen/duffeln, oavsett om det är vid finare tillställningar eller vanligt stadsflanerande. Din AK har därmed ökat, om än väldigt lite.
Men det är nånstans hos dig där det säger stopp. Viljan finns där, men du har ett mantra som konstant intalar dig att du inte klarar nånting. Och till det säger jag: gör ett uppriktigt försök att motbevisa din inre kritiker.
Det är solklart att du inte har samma förutsättningar som majoriteten av befolkningen. Däremot blir det låst läge varje gång du avfärdar de VERKLIGT bra råd du har blivit sondmatad med i nästan ett år.
I slutändan tror jag att du är alldeles för hård mot dig själv. Ta var dag som den kommer. Utgå ifrån "behovspyramiden"(testa att googla vetja!).
Det är det bästa sättet för dig att överhuvudtaget existera.
Prova även KBT, om du inte redan gjort det.
Du har då en möjlighet att rationalisera sociala konstellationer. Då kanske vi slipper ta del av ännu fler inlägg skrivna i affekt. Förhoppningsvis får du också styr på dina känslor, och anammar en mindre nihilistisk världsbild.
Som en sista uppmaning skulle jag vilja att du backar bandet, och läser igenom tråden från början till slut. Ser du ett mönster?
Jo, först du lägger fram ditt behov, i detta fall att få känna tvåsamhet.
Du ältar dina svagheter och ber om uppriktiga råd. Då väller dom in.
När du blir intalad att du inte räcker till känner du omedelbart hur din självbild hotas. Därför stretar du emot.
Samtidigt är du inte beredd att ge upp bara för det, så du börjar ta åt dig dom minst radikala och omvälvande tipsen.
När du inte ser en omedelbar förändring börjar du grubbla igen.
"Vad har livet för mening?", "Varför har jag inte fått till det med en tjej?", "Varför har jag sådana kontaktproblem?".
Då börjar känslan av förtvivlan frodas.
Den utlösande faktorn kan vara alltifrån en motgång i vardagen, till ett hjärnspöke som uppenbarar sig.
Men ingen deppar för alltid, speciellt inte du med din principfasthet och den lilla gnista som faktiskt finns.
Du hoppar upp på hästen igen, och denna cykel upprepar sig.
Din stora självkännedom är en tillgång, men bristen på en mentorsfigur gör det fan så svårt.
Men en sak kan jag säga säkert: Du, Markus, är en bisarr sorts musa.
Jag kan också skriva under på att du är snäll, blyg och försynt.
Flashback vill hjälpa. Imiron, EddieCabot, knightofsweden och Zickler vill hjälpa.
Jag vill hjälpa. Låt oss göra det.