2016-11-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Tack för matnyttig information. Ja, det kan ju förklara en del. Dock blir jag lite fundersam över kvinnan som gick ut i Dala-demokraten och påskinade vara Delboms vän, och som mycket väl kände till hennes umgänge med ynglingarna, samt hur de utnyttjade henne. En sann vän skulle ju ingripa i en sådan nedåt gående spiral, så även ex-makens icke-agerande är man ju lite nyfiken på.

Sen, då både Delbom och ynglingarna levde, verkade och brukade på väldigt liten ort, även kalasade i offentliga rum så tvivlar jag på att Delboms situation undgått särskilt många i trakten. Skvaller och skitsnack i mindre byar sprider ju sig snabbare än ljusets hastighet.

Visst, en missbrukare (periodare) kan likt ett djur dra sig undan för att få vara i fred med sitt missbruk i perioder - men det är väl också då och där det visar sig vilka som är ens vänner?

Jag är inte ute efter att skuldbelägga någon, men tycker i sanningens namn det är lite egendomligt att Delboms vänner och bekanta utanför denna grupp inte ingrep, slog näven i bordet. Vad i hela fridens namn hade hon med dessa utstötta att göra (visst, hon kände sig säkert utstött själv, men ändå)?

Ja, kan hålla med dig till en viss del, men jag tror inte Madde talade om hela sanningen heller...
Och det verkar ju som hen hade behov av att bo någonstans tills hen fick sin lght...
Och om det nu, som det påstås, att hen klivit på sitt missbruk igen, så har hen nog valt detta gäng, då hen inte skulle bli ifrågasatt, och heller inte dra med sig andra som tydligen också var/är nyktra missbrukare...
Citera
2016-11-19, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har ej läst fup/har ej bra koll men det beror kanske/nog på att trosorna i beslag utgör bevismaterial; de har inköpts med bo:s kort. Alltså att de märkes/modellmässigt matchar ett inköp som gjorts efter mordet.

Så teorin att AL aldrig bytte trosor kommer nog lite på skam

Aha, har du exakta datum på inköpet och när hon anhölls? Detta är intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Förresten, varför undrar du, egentligen

Skräck/Mondo/Gore är min favoritgenre.
Plus att jag vet att många andra undrar men inte vill framstå som skruvade, något jag skiter blankt i.
Citera
2016-11-19, 16:01
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ja, kan hålla med dig till en viss del, men jag tror inte Madde talade om hela sanningen heller...
Och det verkar ju som hen hade behov av att bo någonstans tills hen fick sin lght...
Och om det nu, som det påstås, att hen klivit på sitt missbruk igen, så har hen nog valt detta gäng, då hen inte skulle bli ifrågasatt, och heller inte dra med sig andra som tydligen också var/är nyktra missbrukare...

Nej, det är så klart svårt att veta. Särskilt för mig som inte kände henne alls. Och, givetvis är det så att det är svårt att få riktig kontakt, och att komma en missbrukare in på livet. Sorgligt är det. Beklagar sorgen.
Citera
2016-11-19, 16:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Aha, har du exakta datum på inköpet och när hon anhölls? Detta är intressant.

Skräck/Mondo/Gore är min favoritgenre.
Plus att jag vet att många andra undrar men inte vill framstå som skruvade, något jag skiter blankt i.

Är det bara jag som undrar lite om vissa av bilderna på Benita, exempelvis den hon slickar på en pinne. Hon ser inte ut att posera särskilt entusiastiskt och stämmer uppgift om datum på bilden när den är tagen så är den tagen när hon är 13år....? Det är inte utan att man undrar om i vilket sammanhang bilden tagits, och vem som har fotat... och för vilket syfte?
Citera
2016-11-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Tack för matnyttig information. Ja, det kan ju förklara en del. Dock blir jag lite fundersam över kvinnan som gick ut i Dala-demokraten och påskinade vara Delboms vän, och som mycket väl kände till hennes umgänge med ynglingarna, samt hur de utnyttjade henne. En sann vän skulle ju ingripa i en sådan nedåt gående spiral, så även ex-makens icke-agerande är man ju lite nyfiken på.

Sen, då både Delbom och ynglingarna levde, verkade och brukade på väldigt liten ort, även kalasade i offentliga rum så tvivlar jag på att Delboms situation undgått särskilt många i trakten. Skvaller och skitsnack i mindre byar sprider ju sig snabbare än ljusets hastighet.

Visst, en missbrukare (periodare) kan likt ett djur dra sig undan för att få vara i fred med sitt missbruk i perioder - men det är väl också då och där det visar sig vilka som är ens vänner?

Jag är inte ute efter att skuldbelägga någon, men tycker i sanningens namn det är lite egendomligt att Delboms vänner och bekanta utanför denna grupp inte ingrep, slog näven i bordet. Vad i hela fridens namn hade hon med dessa utstötta att göra (visst, hon kände sig säkert utstött själv, men ändå)?

Enligt någon uppgift i tråden ska Madde ha LOBats 2014, stämmer den uppgiften så har hon inte varit nykter i många år... inte för att säga att knepplänning medvetet sprider vilseledande information men särskilt objektivt är det väl inte

Likaså lite den uppgiften om att hon skulle vara alkoholterapeut, och följa med dessa på öl och pizzapartyn...kanske planen var att detta gänget skulle påstås vara hennes klienter, att de liksom skulle vara hennes försörjningskrok, liknande de härvor av assistensstöds bedrägerierna i Södertälje bl. a.. .. men att hon fick avslag någonstans... och därav nödgades försöka begära åter utlägg för det som initialt skulle försöka kalla representation?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-19 kl. 16:43.
Citera
2016-11-19, 16:07
Medlem
Dödstraff för detta hänsynlösa mord är det enda rimliga. Eftersom dödstraff inte finns så håller jag tummarna för livsstid!

Alla inblandade är lika skyldiga. Hessling må ha huggit henne men ingen annan sa ett enda ord, ingen försökte stoppa det. Dom lät MD dö utan ånger.

Att ingen tog upp luren och varnade madde är så himla sjukt. Detta är beviset på att det finns helt och hålöet skoningslösa personer.
Citera
2016-11-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Enligt någon uppgift i tråden ska Madde ha LOBats 2014, stämmer den uppgiften så har hon inte varit nykter i många år... inte för att säga att knepplänning medvetet sprider vilseledande information men särskilt objektivt är det väl inte

Det står klart och tydligt att hon varit nykter i 15 år, hon var nykter 2002 då hon träffade sin fd hos AA, det verkar som om hon efter misshandeln åter börjat dricka kraftigt.
Citera
2016-11-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det står klart och tydligt att hon varit nykter i 15 år, hon var nykter 2002 då hon träffade sin fd hos AA, det verkar som om hon efter misshandeln åter börjat dricka kraftigt.

Men ser man till tiden vid gärningen och räknar bakåt och hon varit föremål för LOB ingripande 2014 så är det inte många år avstånd till senaste fyllan.

De flesta människor börjar inte dricka förrän kanske rätt sent i tonåren om de dricker alls, även alkisar. I så fall har ju precis var och en varit nykter i många år.
Citera
2016-11-19, 16:20
Bannlyst
Citat:

Likaså lute den uppgiften om att hon skulle vara alkoholterapeut, och följa med dessa på öl och pizzapartyn...kanske planen var att detta gänget skulle påstås vara hennes klienter, att de liksom skulle vara hennes försörjningskrok, liknande de härvor av assistensstöds bedrägerierna i Södertälje bl. a.. .. men att hon fick avslag någonstans... och därav nödgades försöka begära åter utlägg för det som initialt skulle försöka kalla representation?

Haha, vilken dessäng!! Den ska jag fan lägga på minnet och fila lite på.
Citera
2016-11-19, 16:33
Medlem
Citat:
Men ser man till tiden vid gärningen och räknar bakåt och hon varit föremål för LOB ingripande 2014 så är det inte många år avstånd till senaste fyllan.

De flesta människor börjar inte dricka förrän kanske rätt sent i tonåren om de dricker alls, även alkisar. I så fall har ju precis var och en varit nykter i många år.

Hon var sjukskriven ett halvår från våren 2013 och därefter uppbar hon någon form av förtidspension, det verkar som om missbruket startade igen efter misshandeln på arbetsplatsen och därefter accelererat precis som hennes fd uppgivit. Det är inte speciellt troligt att man som busschaufför kan ha grava alkoholproblem.
Citera
2016-11-19, 16:40
Medlem
Doctors avatar
Ytterligare ett exempel på hur oförmögna de verkar vara att tänka på att de lämnar spår efter sig.

Drygt ett dygn efter mordet, på morgonen den 19/6, så handlar de mat på Willys. Köpet betalas med Maddes kort, men de handlar med självscanning och i den drar de Marie Jism*s självscanningskort.

Huvudprot s201 (s219 i pdf)
Citera
2016-11-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Haha, vilken dessäng!! Den ska jag fan lägga på minnet och fila lite på.

Ja man kanske inte ska säga "här ligger en hund begraven längre".... men nog är det väl lite knepigt om man går ut och tjatar om att GMen är efterblivna, särskolefolk alkade halvpundare m.m....då har man en ganska skaplig uppförsbacke att få Madelene att se offrig ut i jämförelse.

Skämt och sido, visst kan det nog vara så att Madde sökt sig till dessa. Kanske inte helt enbart för att "hjälpa" dem, som det är möjligt att syftet varit. Kanske t.o.m. av egoistiska skäl.

Just transsexuella har väl ofta diverse psykiska sjukdomar som depressioner, ångest och liknande i avsevärt högre grad än kreti och pleti. Före detta missbrukare kan ha det, men transsexuella har det väl i än högre grad. Personer som mår dåligt beter sig ibland utagerande mot andra, det skulle inte förvåna mig om det är något liknande som har hänt. Och på mottagarsidan av det utagerande beteendet så står alltså det här gänget, där en hel delgår på diverse bidrag då de är lågutbildade och inte speciellt eftertraktade på arbetsmarknaden och som dels missbrukar men även i bygden är ökända för att göra lite knepiga saker och missbrukar en del.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-19 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in