Citat:
Tack för matnyttig information. Ja, det kan ju förklara en del. Dock blir jag lite fundersam över kvinnan som gick ut i Dala-demokraten och påskinade vara Delboms vän, och som mycket väl kände till hennes umgänge med ynglingarna, samt hur de utnyttjade henne. En sann vän skulle ju ingripa i en sådan nedåt gående spiral, så även ex-makens icke-agerande är man ju lite nyfiken på.
Sen, då både Delbom och ynglingarna levde, verkade och brukade på väldigt liten ort, även kalasade i offentliga rum så tvivlar jag på att Delboms situation undgått särskilt många i trakten. Skvaller och skitsnack i mindre byar sprider ju sig snabbare än ljusets hastighet.
Visst, en missbrukare (periodare) kan likt ett djur dra sig undan för att få vara i fred med sitt missbruk i perioder - men det är väl också då och där det visar sig vilka som är ens vänner?
Jag är inte ute efter att skuldbelägga någon, men tycker i sanningens namn det är lite egendomligt att Delboms vänner och bekanta utanför denna grupp inte ingrep, slog näven i bordet. Vad i hela fridens namn hade hon med dessa utstötta att göra (visst, hon kände sig säkert utstött själv, men ändå)?
Sen, då både Delbom och ynglingarna levde, verkade och brukade på väldigt liten ort, även kalasade i offentliga rum så tvivlar jag på att Delboms situation undgått särskilt många i trakten. Skvaller och skitsnack i mindre byar sprider ju sig snabbare än ljusets hastighet.
Visst, en missbrukare (periodare) kan likt ett djur dra sig undan för att få vara i fred med sitt missbruk i perioder - men det är väl också då och där det visar sig vilka som är ens vänner?
Jag är inte ute efter att skuldbelägga någon, men tycker i sanningens namn det är lite egendomligt att Delboms vänner och bekanta utanför denna grupp inte ingrep, slog näven i bordet. Vad i hela fridens namn hade hon med dessa utstötta att göra (visst, hon kände sig säkert utstött själv, men ändå)?
Ja, kan hålla med dig till en viss del, men jag tror inte Madde talade om hela sanningen heller...
Och det verkar ju som hen hade behov av att bo någonstans tills hen fick sin lght...
Och om det nu, som det påstås, att hen klivit på sitt missbruk igen, så har hen nog valt detta gäng, då hen inte skulle bli ifrågasatt, och heller inte dra med sig andra som tydligen också var/är nyktra missbrukare...