Citat:
Ursprungligen postat av
UrbanSpaceman3
Precis.
Som någon sa tidigare; måste vara kanon att ha PO Höflinger med på skurkstreck då han kan hålla koll åt två håll samtidigt.
Men du söte värld.
Ta och återgå till att recensera shoegaze-pop på ungdomsgården.
Kan vi inte bena lite kring hur MH blev som han blev istället - det andra börjar bli väldigt söndertuggat nu tills nytt stoff kommer.
Jag sätter 100 spänn på att en kvinna på ett eller annat sätt knäckt honom bakåt i tiden.
Om man lyssnar på sitt ego, så är endast det jag tycker och känner det enda rätta, och det var väl därför detta ens kunde hända. Att det utmynnade i ett mord. När mänskligheten kommer till den punkt att som du, man måste döma. Vilka de åtalade redan gjort, Madde var dömd till döden av de åtalade. Och de verkställde sin dom också.
I detta fall är det föräldrarna som misslyckats med att uppfostra sina barn. Människan är mångfassiterad även du.
Men att kliva över ditt eget ego, det är det som är finessen, inte många som klarar av det.
Mitt tyckande, mina känslor inför det som hänt och händer i rättssalarna, är ju inte det enda rätta och jag är inte där för att döma, det är nämndemän och domare till för.. Mord är en handling, där någon satt sig över en annan människa och dömer någon till döden. Och själv verkställer sin dom. Om man inte handlar i självförsvar på något sätt.
Våra domstolar möter detta ganska ofta, mord är något som människan gör av uppkomna känslor, om man inte är en renodlad psykopat då. Det döms människor för mord titt som tätt i detta avlånga land.
Vad som gör detta så unikt, är väl för att de är 11 stycken som gått ihop i en till synes mordkomplott mot en person. Sedan spelar det nog ingen roll vem.. Enligt lag är det straffbart.
Dina tankar och känslor är inte heller de enda rätta. Men i din lilla egen värld är de kanske det.
Det är många som blivit drabbade av detta mord indirekt också.
Människor som känner de åtalade, människor som känner offret.
Men dömandet får vi nog alla låta dessa nämndemän och domare göra utifrån de lagar som du själv varit delaktig i att de finns, genom att du röstar politiskt, men du kanske inte gör det. Du kanske är en outsider, precis som de åtalade, fast på en annan nivå.. Med ett ego större än de åtalades?