2016-11-16, 09:25
Medlem
blajeanss avatar
Hej igen.
Ni med Swedbank konto borde få pengarna idag!
Jag fick äntligen ett svar från styringsgruppen förra veckan att de skulle försöka föra över pengar igen den 11/11. Trodde då att jag skulle få pengarna igår men när jag inte fick det skrev jag ännu ett argt mejl till dem men såg nu att jag fått in pengar 😁
"Int bet" står det och måste vara dem!
Hoppas ni andra också fått in pengar!
(Men jag undrar ändå vad som var problemet första gången de skulle överföra pengarna)
Citera
2016-11-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blajeans
Jag fick äntligen ett svar från styringsgruppen förra veckan att de skulle försöka föra över pengar igen den 11/11. Trodde då att jag skulle få pengarna igår men när jag inte fick det skrev jag ännu ett argt mejl till dem men såg nu att jag fått in pengar

Vilken e-postadress använde du när du skrev till Styringsgruppen? Jag skickade mejl till dem för flera veckor sedan men har inte fått svar. Jag misstänker att jag inte har haft rätt adress.
Citera
2016-11-16, 17:21
Medlem
blajeanss avatar
tbdy.fullmakt@gmail.com
Men de svarar ju nästan aldrig. Tror de till slut svarade mig för att jag skulle sluta mejlbomba dem 😱 Skickade ett antal mejl i stridens hetta.
Citera
2016-11-16, 20:23
Medlem
Citat:
tbdy.fullmakt@gmail.com
Men de svarar ju nästan aldrig. Tror de till slut svarade mig för att jag skulle sluta mejlbomba dem 😱 Skickade ett antal mejl i stridens hetta.

Precis samma adress som jag använde. Jag skickade en förfrågan den 19:e oktober om varför jag inte fått några pengar, men har ännu inte fått något svar. Kanske jag också ska mejlbomba dem? Kanske skicka ett mejl varje dag tills de svarar?
Citera
2016-11-16, 20:56
Medlem
blajeanss avatar
Vänta någon dag och se om det ramlar in pengar de närmsta dagarna innan du mejlar igen.
Var ju en till som skrev här såg jag som skulle få in pengarna nu så dina är säkert på gång också
Citera
2016-11-16, 22:13
Medlem
Citat:
tbdy.fullmakt@gmail.com

Jag har inte fått några pengar ännu.

Men, som jag påpekade i ett tidigare inlägg. Norrmännen verkar jobba på så gott de hinner. Om jag tolkat information från olika källor korrekt, så är det ett fåtal norrmän som lånat ut mest och några av dessa har startat den s.k. styrningsgruppen.

Jag har råd att förlora det jag lånat ut. Men, det vore ju högst bra att få tillbaka en del av det hela.

I nuläget är jag faktiskt mest nyfiken om någon eller några i den 'sista styrelsen' åker dit.
http://www.realtid.se/trustbuddys-grundare-stammer-nathanson-pa-50-miljoner
Rika gangsters slåss känns det som.

Alla som var villiga att låna ut eller låna, till de villkor som klart och tydligt angavs i samband med att man lånade ut eller lånade, blir blåsta verkar det som. Jag vet inte, men jag förmodar, att flera av de som försökt betala tillbaka sitt lilla lån efter konkursen upplever likartade problem som vi som väntar på pengar till föranmält bankkonto. Inkassoföretag är inte att leka med.
Citera
2016-11-17, 19:40
Medlem
Frontlinjens avatar
Någon som pratat med Lindahl om att förnya avgiften för trustbuddy.se? Det går inte att logga in just nu på grund av detta, inte ens via deras .com-sida eftersom man sedan länkas tillbaka till .se efter inloggning. Som alltså inte kan nås.
Citera
2016-11-18, 17:45
Medlem
Nytt mejl idag. Jag noterar följande:

SKANDIABANK IN SWEDEN
Skandiabanken in Sweden does not accept NOK (Norwegian kroner). Those who have an account in this bank must open an account in another bank that accepts NOK.

FOR FOREIGN ACCOUNTS:
For accounts outside Norway, should only enter IBAN and BIC, no account number, remember also the appropriate country code.

Jag ändrade från mitt konto i Skandiabanken till mitt konto hos Nordea tidigare. Nu har jag även raderat 'Account number'. Bara angett IBAN och BIC. Återstår att se om det kommer några pengar.
Citera
2016-11-19, 05:06
Medlem
Jävligt konstigt att Styrgruppen inte kan betala till Skandiabanken?

Det står klart och tydligt på Skandiabankens hjälpsidor att de accepterar betalning i NOK.

Det måste ha ngt med avgifter att göra. Gissar att avsändaren får betala hela avgiften vid överföring till Skandia. Hos andra banker verkar mottagaren stå för avgiften eller delar av den.

Tror ni det är samma sak med Länsförsäkringar bank? De accepterar utlandsbetalningar och använder också DNB som ombud. Det kan vara det som är problemet också.. De vill ha mkt pröjs!
Citera
2016-11-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Jag ändrade från mitt konto i Skandiabanken till mitt konto hos Nordea tidigare. Nu har jag även raderat 'Account number'. Bara angett IBAN och BIC. Återstår att se om det kommer några pengar.

Jag hade gjort exakt samma åtgärd och angett ett kontonummer hos Handelsbanken i stället för Skandiabanken. Enda eventuella felet var att jag inte angett siffrorna i IBAN i en följd som i Styringsgruppens exempel utan delat upp siffrorna i IBAN på samma sätt som banken angett, alltså i grupper med fyra siffror i varje grupp. Kanske att de läser ut IBAN maskinellt och att mellanrummen mellan grupperna läses som noll eller något annat konstigt. Nu har jag ändrat så att siffrorna i IBAN är angivna utan mellanrum. Få se om det kan ge några pengar. Hittills har jag inte fått något.
Citera
2016-11-21, 11:32
Medlem
Jag följer den här tråden med stort intresse som så många andra investerare.

Jag har inte fått några pengar (Swedbank), men vad som kanske är än mer oroande är att jag inte har fått något mejl från styrgruppen sedan 11/5. Jag har alltså inte fått någon info om några utbetalningar överhuvudtaget trots att jag skickade in en POA redan i mars.

Mejlade dem för två veckor sedan, men jag har förstått att det krävs lite tålamod

Är det någon annan som inte har fått någon info från styrgruppen på länge?
Är det någon av Nordea eller Handelsbanken som funkar bättre? Har konton där också, så jag funderar på att ändra.
Citera
2016-11-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Jävligt konstigt att Styrgruppen inte kan betala till Skandiabanken?

Det står klart och tydligt på Skandiabankens hjälpsidor att de accepterar betalning i NOK.

Det måste ha ngt med avgifter att göra. Gissar att avsändaren får betala hela avgiften vid överföring till Skandia. Hos andra banker verkar mottagaren stå för avgiften eller delar av den.

Tror ni det är samma sak med Länsförsäkringar bank? De accepterar utlandsbetalningar och använder också DNB som ombud. Det kan vara det som är problemet också.. De vill ha mkt pröjs!

Det är absolut INTE problemet på Skandiabanken. Tvärt om. Jag har tagit emot betalningar från i princip hela världen (alla kontinenter utom nord- o sydpolen :P) i flera år till Skandiabanken och det har ALLTID varit 0kr i avgift och detta med DELAD kostnad för överföringsavgiften (dvs avsändaren betalade bara SIN banks avgifter).

Det är alltså fortsatt ytterst märkligt att Styrgruppen i Norge lyckats hitta en bank som inte bara tar 100NOK per överföring (WTF?!?, en EU-SEPAöverföring ska enligt EU lag vanligen kosta 0kr) utan de kan inte heller betala ut till en bank som garanterat inte skulle ta ut en krona i avgift av sin kund för den halvan av överföringen.

Troligaste förklaringen är att någon sitter och mjölkar av stora summor i "överföringsavgift" till egen ficka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in