2016-11-18, 16:50
Medlem
Vilket hade ni valt?
http://www.futhead.com/17/squads/2379645/

http://www.futhead.com/17/squads/2342385/

Uppskattas!
Citera
2016-11-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Funderar på Hazard POTM, ifall det finns någon av delarna som är värda belöningen.

Belgium, där finns det bara några st TOTW belgare att köpa. Hittade inga Chadli eller Carrasco, Benteke sålde på 10 sekunder för maxpris (120k). För att nå 84 overall krävs nog spelare som Lukaku eller Courtois också, och då sticker prislappen iväg än mer. Belöningen 3 prime players packs är ju lockande, men prislappen är inte det.

October opponents är belöningen 2 premium gold jumbo - dvs pack värt 30k. Jag sålde Mbokani i Hull för 9k när POTM släpptes.... möjligen att man hamnar under 30k för att komplettera den, men jumbo premium packs suger ju dase.

Two leagues är ett skämt. En squad med 85 i overall från 2 ligor, 2 gold players premium? Dvs 6 st rare spelare och 18 non-rare.... Den känns omöjlig att lösa billigare än priset man får.

Premier league däremot. 2 TOTW players kanske man kan hitta hyfsat billigt, sen kan man fylla på med högratade billiga spelare som Terry, Oscar, Schweinsteiger, Slimani osv. Belöningen - 2x prime EPL players är bara värt det om man har turen att få en riktigt värdefull PL-spelare typ Zlatan eller så, men det kanske går att lösa för 40-50k.

Min tanke är att ignorera helt. Hazardkortet är såklart värt det, men lägga 500k plus för ett untradable kort känns inte så hett. Då ska det till rejäl packluck för att kompensera utläggen. Hellre sälja det man sitter på och skita i det. Någon som har andra tankar?

Funderar på att göra den med PL-spelare. Bra belöning och om man har tur kan man gå runt. Men ska inte ens röra någon utav de andra. Alldeles för höga priser.

Sen förstår jag inte, är det så många som tycker det är häftigt med ett sånt specialkort? Hazards IF kostar ju 360k. Hade varit en sak om detta SBC-kortet varit t.ex. Striker/CAM. Något som aldrig skulle kunna komma i ett paket. Hazards kommande SIF kommer ju vara lika bra som SBC-kortet? Nä, det förstår jag mig inte på.
Citera
2016-11-18, 17:22
Medlem
Fut weekend fitt helgete är så jävla riggat scriptat att det är sjukt kmr aldrig få tillbaka den här dagen äckligt jävla skit spel

Och vem fan har Smalling sugit av för att få vara så här bra i fut
Senast redigerad av LBX 2016-11-18 kl. 17:27.
Citera
2016-11-18, 17:32
Medlem
Känns helt jävla orimligt att göra månadens POTM. Sett några YouTubers som klarat de nu och det är inga dåliga trupper dom "försummar". Det är ju kostnad på en halv mille i coins typ, om man varit ute i god tid och har en del spelare i truppen. Känns ovärt att spendera så mycket för ett kort man inte kan sälja. Bättre köpa IF eller ett senare SIF istället, så stor skillnad lär det inte vara på IF och POTM (1 rating mer).

Jag hade inte förberett mig alls för denna POTM (hade satsat lite små summor som jag kan få tillbaka på Allen). Ändå gått en hel del plus på spelare jag hade i klubben.

Trots att jag inte gått all-in på någon MM så hade jag täckning på alla matcher. Köpt en av varje i två av matcherna (turkiet, Italien) och hade en handfull av de andra lagen. Gått från 100k till 280k dessa två dagar, men gårdagens MM och dagens POTM. Så de känns bra ändå. Vågar inte satsa för mycket. Men kanske får bli det framöver. Synd man inte hade vågat chansa på lite belgiska IF, hade man kunnat tjäna storkovan på! Inte lätt veta hur EA tänker med kraven på SBC heller. Någon som kan infiltrera EA och läcka ut i förväg?
Senast redigerad av grahnen 2016-11-18 kl. 17:43.
Citera
2016-11-18, 18:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Även om man hade förutsett POTM totalt och haft alla spelare som krävdes för lägsta pris - så hade det troligen varit en bättre affär att sälja korten för profit än att komplettera Hazard känns det som med tanke på priserna.
Citera
2016-11-18, 18:35
Medlem
Har inte stött på ett konstigare gameplay som fut champions sen jag började lira fut 2011. Har aldrig sett på maken på alla spel jag någonsin lirat sen jag var ett litet barn. Fut champions är per definition ett scriptat gamemode.
Citera
2016-11-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
Har inte stött på ett konstigare gameplay som fut champions sen jag började lira fut 2011. Har aldrig sett på maken på alla spel jag någonsin lirat sen jag var ett litet barn. Fut champions är per definition ett scriptat gamemode.

Instämmer, blir att köpa nytt vardagsrums bord efter dagens lir
Citera
2016-11-18, 19:06
Medlem
tror ni inte det kan komma Movember SBC under Black Friday? Sista helgen i november etc....
Citera
2016-11-18, 19:09
Medlem
Snälla!

Någon som har ett lag med kriterium för Champions som ni kan länka?

Budget max 300k
Citera
2016-11-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Snälla!

Någon som har ett lag med kriterium för Champions som ni kan länka?

Budget max 300k

http://www.futhead.com/17/squads/2384979/
Citera
2016-11-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante9423
http://www.futhead.com/17/squads/2384979/

Stort jäkla tack !!!

Kör med detta just nu. Zlatan är grym striker!
http://www.futbin.com/17/squad/370030
Citera
2016-11-18, 19:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
tror ni inte det kan komma Movember SBC under Black Friday? Sista helgen i november etc....

Annars blir det diskard på de korten. Lycka till att få tillbaka 15k för Gomis eller aussie bronsen jag köpt (för chemistry). Kommer ju inte nå de priserna nånsin igen som jag köpte för om de inte kommer i Sbc.

Nu blir förlusten ändå ganska liten men... funderar hur ea tänkte där. Korten är ju som sagt värdelösa ingame. Kanske får de en permanent boost nästa helg plus Sbc? De kan ju bara inte vara så här värdelösa och att de bara haft lånekort som belöning för att lösa Sbc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in